Nakon Nintendovog uspjeha i Sony bi htio svoj Pokemon Go, samo što taj plan ima mali hendikep

Mobilne igre dominiraju na tržištu

LOS ANGELES, CA - JUNE 16: A gamer plays Metal Gear Solid Touch on a mobile device in the Konami exhibit at the annual Electronic Entertainment Expo (E3) at the Los Angles Convention Center on June 16, 2010 in Los Angeles, California. The Entertainment Software Association expects 45,000 people to attend the E3 expo featuring more than 250 gaming industry publishers and developers such as Nintendo, Microsoft and Sony.   David McNew/Getty Images/AFP
FOTO: AFP

Nakon što je glavni Sonyjev rival Nintendo ljetos doživio ogroman uspjeh s mobilnom videoigrom Pokemon Go, i u kratkom vremenu potukao sve rekorde, Sony je najavio agresivniji ulazak na isto tržište. Izvršni direktor Sonyja Kaz Hirai je na Sajmu potrošačke elektronike IFA, koji se ovih dana održava u Berlinu, medijima priznao da je Nintendov “Pokemon GO promijenio pravila igre. Jako mi je zanimljiva činjenica da ta igra doslovno ima ozbiljan potencijal natjerati ljude na kretanje”.

“Tehnologija proširene stvarnosti (AR) koja omogućava da se na zaslonu pametnih telefona pojavljuju animirani likovi u stvarnom svijetu, fantastična je i inovativna ideja, koja je donijela ogromnu promjenu u ekosustav”, izjavio je novinarima Financial Timesa, i dodao kako želi tehnolohiju proširene stvarnosti ugraditi u Sonyjeve igre.

“Kontrola vlastitih platformi”

Pokemon Go je u nekoliko tjedana oborio rekorde po broju downloada i po zaradi od aplikacije, cijena dionica Nintenda je sredinom srpnja skočila za 14 posto, pa je tržišna vrijednost kompanije u jednom trenutku narasla na 38 milijardi dolara i preskočila Sony, čija tržišna kapitalizacija iznosi oko 36 milijardi dolara.

Mobilne igre ove godine preuzimaju dominaciju na tržištu videoigara; koje i dalje bilježi nevjerojatan rast. Prihodi od videoigara će do kraja godine dosegnuti 99,6 milijardi dolara, 8,5 posto više nego lani. Od ukupnog prihoda, mobilni segment je zaslužan za 37 posto, odnosno za 36,9 milijardi dolara.

Ipak, Nintendu i Sonyju trebalo je dosta vremena da počnu istraživati ovo tržište. Nevoljkost oko ulaska na mobilne platforme objasnio je Steve Baily, analitičar IHS Marketa, specijaliziran za gaming tržište. “Sony i Nintendo imaju vlastite platforme nad kojima žele zadržati kontrolu i izvući što je moguće više novca. No okruženje se dramatično promijenilo, a prijetnja mobilnog gaminga je postala toliko velika da je oni više ne smiju ignorirati.”

Sonyjev prvi eksperiment s prebacivanjem igrara za PlayStation mobilne konzole na njihove Xperia mobilne telefone pokazao se kao popriličan podbačaj. “Oni su za to zaintereresirani posljednjih pet-šest godina, no još nisu uspjeli”, komentirao Jack Kant iz IHS Markita za Financial Times. “Njihova strategija više se fokusirala na prodaju mobilnih konzola nego na zarađivanje od videoigara.”

Važnost snage brenda za komercijalni uspjeh

Prema svemu sudeći, Sony to sada pokušava promijeniti, no u odnosu na Nintendo, ima mali hendikep. Za planetarnu popularnost mobilne videoigre Pokemon Go u dobroj mjeri zaslužan globalno prepoznatljiv Pokemon brend, prisutan već 17 godina u raznim formatima: od crtića, igračaka, slatkiša, odjeće i koječega drugoga. Nintendu je stoga bilo mnogo lakše privući ljude koji ne spadaju u uski krug okorjelih gamera. Sony, s druge strane, nema brend koji je u toj mjeri iskomercijaliziran i prisutan na tržištu, pa tek treba vidjeti može li ponoviti uspjeh Pokemona.

Za ulazak na unosno tržište mobilnog gaminga Sony je osnovao podružnicu ForwardWorks, koja će se baviti isključivo igrama za mobilne platforme. Japanci na videoigre troše više nego bilo koji drugi narod na svijetu, a slijede ih Južna Koreja i Kina. Tako će se Sonyjeva divizija za mobilni gaming primarno orijentirati na azijska tržišta, a Hirai je najavio da će uskoro izaći s prvim naslovima.