Netflix je dužan preko 20 milijardi dolara, ali je to, zapravo, sasvim okej

Spremaju više lokalnog sadržaja kako bi povećali profitabilnosti

FOTO: YouTube

U dvadeset godina svojeg postojanja Netflix se preobrazio iz usluge za dostavu DVD filmova u medijsku uslugu koja može parirati Hollywoodu. renutno imaju 104 milijuna pretplatnika diljem svijeta, što je skok od oko 25 posto u odnosu na prošlu godinu.

Još impresivnije, peterostruko više nego prije pet godina. Imaju oko trećinu udjela ukupnog prime time streaminga u Americi, a njihovih 50 originalnih serija prikupilo je 91 Emmy Award nominaciju. Jedini bolji od Netflixa po pitanju nominacija je premium kabelski servis HBO.

Veća potrošnja podiže vrijednost kompanije

No Netflixu su se počeli gomilati dugovi. Trenutno su u dugovima 20.54 milijardi dolara, uglavnom zbog obveze da ponude još više originalnog sadržaja gledateljima. Putem novog originalnog sadržaja kane privući još više gledatelja, tj. pretplatnika. Međutim, ni konkurencija ne spava. Hulu i Amazon se spominju kao glavni oponenti, posebice Amazon, koji je u zadnje vrijeme pojačao svoj originalni sadržaj s momcima iz Top Geara.

Netlix troši sve više i više, a trenutno sredstva pretače u nove prestižne projekte na koje očekuju da će potrošiti minimalno 6 milijardi dolara. Cash-flow im se također povisuje na 2.5 milijardi spram prošlogodišnjih 1.7 milijardi dolara. Međutim, Netflixovi investitori su zadovoljni povećanjem potrošnje, budući da zbog nje očekuju još veću zaradu i povećanje vrijednosti kompanije.

Investicije dovode dugoročniji pozitivni cash-flow

Broj pretplatnika se povećava brže od očekivanog, a u odnosu na početak godine, dionice su skočile čak 50 posto u vrijednosti. Neki eksperti pretpostavljaju da bi balon u kojem se Netflix trenutno nalazi mogao lako puknuti, no samo ako ne ispune očekivanja u dodatnom povećanju rasta pretplatnika.

Veća potrošnja Netflixa ne kani stati toliko brzo, budući da spremaju nov sadržaj sličan hit serijama poput Stranger Things i A Series of Unfortunate Events. Cilj je doći do 50 postotnog udjela vlastitog sadržaja u ponudi streaming servisa. Velike investicije bi se trebale isplatiti u sljedećih par godina, zbog čega Netflix pretpostavlja da će jedno dulje vrijeme biti cash-flow pozitivan.

Skupe licence smanjuju zaradu

Jedan od većih Netflixovih troškova su licence drugim studijima za serije i filmove. Čak i mnogi Netflixov “vlastiti sadržaj” ne produciraju sami, makar ih navode kao “Netflix Originals”. Primjerice, Orange is the New Black producira Lionsgate, dok House of Cards producira Media Rights Capital, nezavisni filmski i televizijski studio. Nije poznato koliko koštaju te licence, no pretpostavlja se da će cijene rasti kako bi klasični TV servisi zaštili svoj tržišni udio.

Stoga, investicije u istinski vlastiti sadržaj bi trebao omogućiti neplaćanje tih licenci, te time povećati Netflixovu zaradu. U zadnje vrijeme otkazano je mnogo serija, poput The Get Downa i Sense8, budući da su skupe za producirati, a ne privlače dovoljno gledatelja da opravdaju cijenu. Međutim, obnovili su 93% vlastitog sadržaja kojeg produciraju, a dozvoljavaju i produciranje sve više novog sadržaja.

Globalno širenje uz lokalni sadržaj

Dug od 20.54 milijardi dolara treba ipak razložiti. Netflix je realno u dugovima od 4.8 milijardi dolara, dok partnerima duguje 15.7 milijardi. Iako je to bitna razlika, to ne znači da se oba duga ne moraju podmiriti. Međutim, biti u dugovima je dio njihovog plana kako bi povećali profitabilnost. Među planovima im je i postati globalni igrač, s produkcijom sadržaja i van Amerike, kako bi ponudili lokalni sadržaj.

Upravo zato se i gomilao dug, budući da se žele još proširiti na druge lokacije, kao i ponuditi novi sadržaj. Trenutno imaju više pretplatnika van Amerike nego u Americi, stoga je i produkcija lokalnog sadržaja uz globalni i više nego logična. Pogledamo li dug drugih kompanija, Netflixov dug se i ne čini toliko strašnim. Apple trenutno duguje oko 100 milijardi, dok Disneyev dug prelazi 50 milijardi dolara.