Nikome baš nije jasno zašto je firmu Moleskine koja proizvodi slavne rokovnike, kupio jedan autodiler

Procjenjena vrijednost kompanije je oko 510 milijuna eura

Nikome baš nije jasno zašto, ali belgijska automobilska firma D’Ieteren kupila je 41-postotni udio u popularnom talijanskom proizvođaču luksuznih rokovnika Moleskine te sada priprema ponudu za preuzimanje ostatka vlasničkog udjela, javlja Financial Times.

U službenom priopćenju stoji da je D’Ieteren platio 2,40 eura po dionici, pa je prema ponudi procijenjena vrijednost kompanije negdje oko 510 milijuna eura. Nakon objave vijesti o preuzimanju, vrijednost dionice Moleskina je skočila za 13 posto, no zato je dionica D’Ieterena zaronila za preko 7,3 posto.

Oživljavanje slavnih crnih bilježnica

Brend Moleskine stvorio je 1997. godine Modo&Modo, mali talijanski izdavač, želeći oživjeti slavne crne bilježnice s mekanim i tvrdim koricama, kakve su navodno koristili Vincent van Gogh, Pablo Picasso i Ernest Hemingway. Investicijski fond Syntegra je 2006. godine preuzeo Modo&Modo zajedno s brendom Moleskine, i zatim preimenovao firmu u Moleskine.

Moleskine je izlistan na burzi 2013. godine, a cijena dionice prilikom IPO-a je iznosila 2,30 po dionici. U posljednjih nekoliko godina svoju su djelatnost proširili na torbe i digitalne proizvode poput Smart Writing Seta, koji se sastoji od posebne bilježnice, olovke i aplikacije i omogućava da se bilješke i skice instantno digitaliziraju i prebace na pametni telefon, tablet ili laptop. Nedavno su otvorili kafić u Milanu.

Analitičari su dosta zbunjeni

S druge strane, core biznis D’Ieterena je uvoz Volkswagena, Audija, Bentleyja, Bugattija, Lamborghinija i Porschea u Belgiju, a kompanija posjeduje servis za zamjenu automobilskih stakala i rent-a-car.

Šef financija Arnaud Laviolette je kazao da će grupacija raditi na širenju Moleskineovog dosega u ciljanom populaciji koja se sastoji od urbanih, obrazovanih ljudi između 18 i 50 godina starosti, koji imaju kreativne ambicije. “Vjerujemo da ovo tržište ima mnogo veći potencijal”, izjavio je.

Analitičari baš i ne uspijevaju objasniti ovaj potez. Jedan od njih, analitičar Matthijs Van Leijenhorst iz Kepler Cheuvreux za Bloomberg je ponudio svoje tumačenje, u kojem tvrdi da je belgijsko tržište automobila prezasićeno, pa D’Ieteren zbog toga želi diverzificirati svoj biznis. “U Belgiji postoji previše automobila”, kazao je. “Država je jedna velika prometna gužva”.