Njemački list se dočepao uznemirujućih tajnih podataka o Teslinom autopilotu

Čini se da je njihova tehnologija samoupravljanja daleko od toga da bude dovoljno sigurna za cestu

Tesla CEO Elon Musk (R), German Chancellor Olaf Scholz (C) and Brandenburg State Premier Dietmar Woidke attend the start of the production at Tesla's "Gigafactory" on March 22, 2022 in Gruenheide, southeast of Berlin. US electric car pioneer Tesla received the go-ahead for its "gigafactory" in Germany on March 4, 2022, paving the way for production to begin shortly after an approval process dogged by delays and setbacks. (Photo by Patrick Pleul / POOL / AFP)
FOTO: AFP

Njemački list Handelsblatt dokopao se više od 100 gigabajta internih Teslinih dokumenata, piše Wired. Podaci do kojih je došao Handelsblatt, 23.000 datoteka, otkrivaju probleme koje su vozači električnih automobila Tesla imali u Europi, SAD-u i Aziji između 2015. i 2022. godine. Čini se da ukazuju na ozbiljne nedostatke u Teslinoj tehnologiji autopilota.

Ova otkrića bi mogla dovesti do toga da se tvrtka suoči s pritiskom regulatora koji će vjerojatno proučavati izvješća u potrazi za dokazima da je tvrtka obmanula vlasti ili kupce u pogledu sigurnosti vozila, kaže Wired. Curenje informacija moglo bi pojačati sveprisutnu zabrinutost među Teslinim investitorima i analitičarima da je tvrtka izgubila svoj put.

Čini se da je njihova hvaljena tehnologija samoupravljanja daleko od toga da bude dovoljno sigurna za cestu. Kompanija Tesla nije lansirala novo potrošačko vozilo od 2020. godine i široko se smatra da zaostaje za drugim proizvođačima automobila koji ubrzavaju svoj razvoj novih električnih vozila kako bi zadovoljili rastuću potražnju.

Izvješće o Cybertrucku

Tako je razotkriveno i tajno izvješće o Teslinom dugoočekivanom “Cybertrucku”, neobično uglatom kamionetu, najavljenom 2019. godine. Malo je vjerojatno da će to biti dobra vijest, misli Wired. Direktor Centra za istraživanje automobila u Duisburgu, Ferdinand Dudenhöffer, smatra da Tesla treba novu priču o vjerodostojnosti.

Sadržaj procurjelih dokumenata je šokantan, sa izvješćima o iskustvima bliskima smrti u rukama Teslinog autopilota. Analitičari kažu da to nije neočekivano za većinu koji već desetljeće prate Teslu. A vjerojatno ne iznenađuje ni većinu kupaca Tesle. Neovisni automobilski analitičar iz Berlina, Matthias Schmidt, kaže da Tesla već dugo ima pristup “move fast and break things” u razvoju proizvoda, pa to izaziva zabrinutost jesu li njihovi proizvodi spremni za promet.

Zabilježene su 393 smrti koje uključuju Teslu, a 33 su uljučivale autopilota. Schmidt tvrdi da Musk “prihvaća smrt vozača kao posljedicu unapređivanja tehnologije”. Musk nije odgovorio na zahtjev da komentira priču Wired-a niti Schmidtove izjave. Musk obično odbija kritike na račun svojih proizvoda, često se pritom služeći Twitterom. Razmjeri njemačkog curenja informacija mogli bi Musku otežati da prodaje svoju verziju priče, smatra Dudenhöffer

Bi li Musk trebao otići?

Iako ima na tisuće pritužbi kupaca, Musk i dalje govori ljudima da je to najbolji automobil na svijetu, kaže Dudenhöffer, uspoređujući kontroverzu sa skandalom u Volkswagenu 2010. godine kada je otkriveno da je proizvođač automobila umanjivao utjecaj svojih vozila na okoliš. Za Tesline rastuće probleme Dudenhöffer krivi Muska i smatra da on više ne bi trebao voditi Teslu jer radi pogrešku za pogreškom.

Tvrtka ionako gubi vodeću poziciju. Proizvodnja Cybertrucka trebala je započeti 2021. godine, sada je premještena na 2024. godinu. Tesla postavlja visoka očekivanja ali se često bori da ih ispuni. Cybertruck će se do očekivanog početka proizvodnje suočiti s oštrom konkurencijom Forda, Chevroleta i drugih proizvođača.

Investtitori gube strpljenje

“Stjecanje povjerenja potrošača je od vitalne važnosti, kontinuirani sigurnosni nedostaci i kašnjenja u proizvodnji navode kupce da se zapitaju hoće li samovozeća vozila ikada biti stvarnost, a kašnjenje Cybertrucka, koji je najavljen prije četiri godine, ne opravdava povjerenje”, kaže Hakan Lutz, izvršni direktor tvrtke Luvly.

Investitori pomalo gube strpljenje, a cijena Tesline dionice dosegla je vrhunac na 407.36 dolara 2021.godine. Od tada je pala više od polovice, a 25. svibnja ove godine iznosila je 184.47 dolara po dionici. Dioničari pozivaju Muska da se vrati na vozačko mjesto kompanije, jer tvrtka se ne može pokretati na autopilotu.