Novo partnerstvo Samsunga i Alibabe potencijalno je kobno za jedan Appleov biznis u Kini

Alipay je najveća kineska platforma za mobilna plaćanja s 450 milijuna korisnika

LAS VEGAS, NV - JANUARY 05: President and COO of Samsung Electronics America Tim Baxter discusses Samsung Pay, a mobile payment service, during a press event for CES 2016 at the Mandalay Bay Convention Center on January 5, 2016 in Las Vegas, Nevada. CES, the world's largest annual consumer technology trade show, runs from January 6-9 and is expected to feature 3,600 exhibitors showing off their latest products and services to more than 150,000 attendees.   Alex Wong/Getty Images/AFP
FOTO: AFP

Samsung i Alipay, najveća kineska platforma za mobilna plaćanja, dio Alibaba Holdings, postigli su sporazum prema kojem će se Alipay biti dostupan na Samsung Pay.

Sporazum je dosta važan jer jer je Alipay jedan od ključnih konkurenata s kojim Samsung Pay i Apple Pay moraju odmjeriti snage prilikom ulaska na kinesko tržište. Suradnja s Alibabom Samsungu donosi veliku prednost na tržištu mobilnih plaćanja pred Appleom, koji navodno takav aranžman s Alibabom pokušao dogovoriti još od prošle godine, a koji u Kini i dalje drži tržišni udio od oko 14,6 posto.

Samsung će na ovaj način proširiti znatno svoju korisničku bazu. Alipay ima oko 450 milijuna aktivnih korisnika, a platforma svakoga dana zabilježi 170 milijuna transakcija. Alipay je zasebna aplikacija, a plaćanje se obavlja na način da kupac u trgovini mora otvoriti aplikaciju i skenirati QR kod koji dobiva od trgovca.

Mobilna plaćanja sve važnija

Samsung Pay funkcionira tako da približavanjem pametnog telefona NFC terminalu, no radi i s tradicionalnom tehnologijom magnetne trake, koju ne podržavaju Apple Pay ili Android Pay. Prema tome, korisnicima Alipaya će Samsung Payom obavljanje plaćanja biti dodatno pojednostavljeno, jer neće podrazumijevati pokretanja aplikacije, i kupci neće biti vezani za trgovine s NFC terminalom.

Servisi za mobilna plaćanja postaju sve važnija funkcija mobilnih telefona, a toga su proizvođači itekako svjesni. Za Samsung, upravo su mobilna plaćanja dio strategije u borbi s konkurencijom i nastojanjima da vrate izgubljeni tržišni udio u Kini, koji se u prvom kvartalu 2016. godine s 10 posto pao na sedam posto.

U sve bespoštednijoj borbi za kupce, pogotovo uz rast popularnosti jeftinih mobilnih uređaja proizvođača poput Xiaomija, uprave bi nijanse i dodatna vrijednost, poput ovog, mogla odigrati presudnu ulogu za zadržavanje i privlačenje novih kupaca.