Objavljena je važna vijest: tijekom 2018., cijena električnih auta trebala bi se izjednačiti s konvencionalnima

Brz napredak električnih automobila prati i pad cijena

2017 Chevrolet Bolt EV

Tijekom sljedeće godine, cijena proizvodnje električnih automobila trebala bi pasti na razinu benzinaca i dizela. Taj zaključak donio je UBS, nakon što su njihovi stručnjaci evaluirali jedan od jeftinijih dostupnih modela na tržištu, Chevy Bolt. Zaključili su da je cijena proizvodnje električnih automobila puno niža od očekivane, no pronašli su još potencijala za smanjenje, nakon što su razložili troškove proizvodnje. Pad cijena se prvo očekuje unutar EU, pa tek onda na drugim tržištima.

Analitičari tvrde da se tada može dogoditi točka infleksije tržišta, tj. da bi prodajne brojke električnih vozila mogle dramatično porasti. Sukladno tome, prijašnja su predviđanja tako podigli za 50 posto, točnije na 14.2 milijuna prodanih modela u 2025., što bi bilo 14 posto ukupne globalne prodaje automobila.

Takvim predviđanjima, klasična automobilska industrija bi ponovno mogla ući u krizu, budući da i velike kompanije poput Volkswagena kaskaju u razvoju pogonskih elemenata za tržišnim liderima proizvodnje električnih automobila. Ovakav udarac na tržište poistovjećuje se s onim koji se desio predstavljanjem Fordovog Modela T, koji je također drastično smanjio cijenu osobnog automobila.

Pogon je bitno jeftiniji

Nakon razlaganja Bolta, čija cijena iznosi oko 37.000 dolara, UBS je zaključio da su elektromotor i ostali dijelovi pogona jeftiniji oko 5000 dolara nego što se mislilo, s još mnogo preostalog prostora za dodatno smanjenje cijene.

No stvari ipak nisu toliko jednostavne. Chevrolet, odnosno GM, na svakom proizvedenom i prodanom Boltu gubi oko 7500 dolara, što se može pripisati nedostatku većeg proizvodnog kapaciteta, koji bi dodatno trebao smanjiti cijenu. Nakon što se postignu istovjetne prodajne brojke s konvencionalnim modelima, električna vozila konačno bi trebala postati profitabilna.

Utjecaj i na druge grane

Pojeftinjenje električnih vozila ne samo da će uzburkati vode proizvođača klasičnih modela, već i cijelog niza kooperanata unutar proizvodnog lanca. Posebice će se na udaru naći proizvođači zamjenskih dijelova, s obzirom na to da elektromobili zahtjevaju manje održavanja te su po koncepciji sami po sebi pouzdaniji.

Međutim, od porasta prodaje električnih vozila profitirati će tech kompanije koje razvijaju razne komponente unutar vozila, na što upućuje i činjenica da sadrže više elektroničkih komponenti u vrijednosti oko 4.000 USD.