Onaj revolucionarni avion koji leti na solarni pogon pokušava preletjeti cijeli svijet (i zasad mu ide dobro)

Solar Impulse će kroz više etapa preletjeti ukupno 35.000 kilometara

Solar Impulse 2 is seen prior landing at the Nanjing Lukou International Airport in Nanjing, east China's Jiangsu province, on April 21, 2015. Solar Impulse 2 landed late on April 21 in the Chinese city of Nanjing, finishing the sixth stage of its landmark 12-leg quest to circumnavigate the globe powered only by the sun. With pilot Bertrand Piccard at the controls, the pioneering single-seater aircraft touched down at 11:31 pm (1531 GMT), after a 17-hour trip from the southwestern megacity of Chongqing some 1,190 kilometres away. AFP PHOTO -- CHINA OUT
FOTO: AFP

Pet dana, pet noći, dva čovjeka i avion bez kapi benzina; to je najkraći opis nastavka povijesnog leta koji bi trebao započeti danas i u kojem nam se prezentiraju stvarne mogućnosti zrakoplova nove generacije.

Solar Impulse ime je aviona koji radi isključivo na solarni pogon. On kreće na putovanje koje počinje u kineskom gradu Nanjingu, a cilj mu je doći sve do Havaja. Ukupno bi trebao preći 8000 kilometara. To je nastavak misije čiji je cilj da avion preleti cijeli svijet, a u prvoj rundi već je odradio put od Abu Dabija do Omana, piše CNN.

Avionom će upravljati Andre Borschberg i Bertrand Piccard, a njihova misija već je nekoliko puta odgađana zbog loših vremenskih uvjeta iznad Tihog oceana. No sad se meteorolozi kunu u dobru prognozu koja bi trebala potrajati dovoljno dugo da Solar Impuls nesmetano dođe do svog cilja.

Ravnatelj misije Raymond Clerc izjavio je kako je sve spremno za polijetanje i kako su svi uvjeti zadovoljavajući, nakon što su više od tri tjedna morali čekati na povoljne vremenske prilike. Dodao je i kako je ruta dijelom izmjenjena, te da će Solar Impulse letjeti preko Južne Koreje, sjeverozapadnog Japana i tek će onda krenuti na otvoreni Pacifik, zbog čega bi se trajanje puta moglo produžiti za još jedan dan.

Andre Borschberg, koji je upravljao avionom i na prvoj misiji, rekao je kako je ovo let njegova života. On će provesti čitav put u malenom kokpitu od samo 3 kvadrata, vezan za posebno dizajnirano sjedalo koje se može transformirati i u krevet, a ima i funkcije WC-a. Ako tijekom noći ne bude turbulencija, Borschberg može aktivirati auto-pilot kako bi odspavao. No on se može uključiti samo na vrlo kratke periode od maksimalno 20 minuta. U avionu će biti dovoljno hrane, vode i energetskih pića za tjedan dana.

Njegov kopilot Bertrand Piccard, koji će upravljati avionom u idućoj etapi kad će pokušati preletiti Atlantski ocean, na ovu misiju gleda vrlo realno i oprezno. U jednom intervjuu kojeg je dao prije nekoliko mjeseci rekao je kako su obojica potpuno svjesni da možda neće uspjeti i da će možda u nekom trenutku morati iskočiti iz aviona.

Raspon krila Solar Impulsea je 72 metra, što ga čini širim avionom od Boeinga 747, no težak je samo 2 i pol tone, što je manje od jednog velikog džipa. Cilj ovog puta oko svijeta je podizanje svijesti ljudi oko potencijala i svih mogućnosti koje nudi solarna energija.