Osnivač Ubera objasnio je zašto aplikacija gotovo uvijek krivo procijeni kad će vam stići vozač

Uberove statističke procjene obično su pogrešne ali u prosjeku precizne, kaže

Kalanick, direktor Ubera
FOTO: Dan Taylor/Flickr

Osnivač Ubera Travis Kalanick u nedjelju je serijom twittova objasnio zašto vozači na naručene lokacije gotovo uvijek stižu kasnije nego što je najavljeno u aplikaciji. Raspravu je pod hashtagom #firstworldproblem u nedjelju na Twitteru pokrenuo ulagač Jason Calacan. Travis Kalanick, koji se rijetko daje izjave, u nizu twittova koje možete pročitati malo niže, objasnio je zašto.

https://twitter.com/Jason/status/683702090103836672

Uber daje statističke procjene vremena dolaska vozača što je “gotovo uvijek” različito od stvarnog vremena dolaska, ali u prosjeku ipak precizno, napisao je Kalanick. Izvan centra grada dulje se čeka jer vozači koji preuzimaju vožnju mogu biti udaljeniji od korisnika, ali u centru grada prosječno vrijeme čekanja nije dulje od 3-4 minute.

Korisnik u aplikaciji vidi gdje su mu najbliži automobili, a aplikacija po tim pozicijama statistički određuje vrijeme dolaska vozača. No najbliži automobili koje korisnik vidi na aplikaciji mogu već biti zauzeti kad on naručuje Uber, a vožnju preuzeti udaljeniji vozač. Moguć je i suprotan primjer, da vožnju preuzme vozač koji je bliži od automobila koji se na aplikaciji prikazuje kao najbliži.

Kalanick tvrdi da je statistička procjena vremena dolaska i dalje najbolji način. U pojedinačnim slučajevima često se razlikuje od stvarnog vremena dolaska, ali ne i u prosjeku.

Jedan od razloga odstupanja može biti i odnos ponude i potražnje, u velikim špicama kada je na raspolaganju vrlo mali broj automobila u odnosu na broj narudžbi, situacija se mijenja iz minute u minutu.