Ova godina bila je brutalna za većinu industrija u Hrvatskoj. Ali neke IT kompanije su razvalile

Milijunska ulaganja, preuzimanja i širenja. Nekima je ova godina naprosto bila spektakularna

Ovu će godinu većina poduzetnika htjeti što prije zaboraviti. Ograničenja uvedena zbog zaustavljanja pandemije koronavirusa rezultirala su rekordnim padovima BDP-a.

Veliki broj firmi, usprkos intervencijama Vlade, vjerojatno neće preživjeti, ili će nastaviti poslovati u znatno manjem obimu nego do ove godine. Ali istovremeno je nekoliko hrvatskih kompanija iz tehnološkog sektora imalo nevjerojatne uspjehe.

Nanobit prodan za milijardu kuna

Alan Sumina i Zoran Vučinić, osnivači Nanobita, ovu su godine doživjeli vrhunac svoje dosadašnje poduzetničke karijere. Hrvatski proizvođač mobilnih igara prodan je švedskoj Stillfront grupi za 148 milijuna dolara, odnosno blizu milijardu kuna. Transakcija će biti provedena u dvije faze.

Stillfront je prvo preuzeo 78 posto Nanobita za 100 milijuna dolara, a ostatak prodaje bit će realiziran u roku od dvije godine. Nanobit je osnovan 2008. godine. Sumina i Vučinić su u posao krenuli praktički bez ikakvog kapitala, te su u 12 godina uspjeli stvoriti kompaniju koja je prošle godine imala oko 225 milijuna kuna prihoda.

Više puta našli su se na raznim listama najbrže rastućih kompanija. U trenutku prodaje imali su oko 125 zaposlenih. Važno je reći da i nakon prodaje Stillfront grupi sjedište kompanije ostaje u Zagrebu, te će nastaviti razvijati vrlo ambiciozne planove, samo s drugim vlasnicima.

Infinum pokrenuo razvojni centar s Porscheom

Planetarni uspjeh Mate Rimca, koji je sa svojim električnim automobilima ušao u sam vrh auto industrije budućnosti, privukao je pažnju globalnih igrača i na druge hrvatske tehnološke kompanije. Upravo su preko Rimca uspostavljeni kontakti između zagrebačke softverske kompanije Infinum i Porschea.

Rezultat je razvojni centar za digitalne tehnologije u koji će biti uloženo oko 10 milijuna eura. Porsche Digital Croatia, zajednička kompanija Infinuma i njemačkog proizvođača automobila u iduće tri godine zaposlit će 100 stručnjaka koji će dizajnirati i razvijati softver za Porsche.

Infinum su prije 15 godina, još kao studenti, pokrenuli Tomislav Car i Matej Špoler. Danas zapošljavaju preko 100 ljudi i bave se razvojem aplikacija za klijente iz različitih sektora – bankarstva, zdravstva, turizma.

Infobip – dobili 200 milijuna pa kupili konkurenta

Ovo je velika godina i za osnivače Infobipa Silvija i Roberta Kutića i Izabela Jelenića, koji su 2006. u Vodnjanu pokrenuli posao koji danas vrijedi milijarde – i to u dolarima. Kompanija za koju do prije par godina šira javnost nije ni znala da postoji u ljeto ove godine primila je investiciju u iznosu od 200 milijuna dolara od fonda One Equity Partners.

Kolika je točno vrijednost Infobipa, za sada nije poznato, jer se ne zna koliki postotak je Fond dobio za iznos ulaganja. Infobip je danas jedna od najvećih kompanija u području komunikacijskih platformi koje se prodaju kao usluga, a prihodi su im prošle godine iznosili oko 600 milijuna eura.

Krenuli su i u akvizicije, pa je početkom studenog objavljeno da su za 300 milijuna dolara kupili konkurentsku kompaniju OpenMarket.

Microblink – američki fond uložio 60 milijuna dolara

Dobra je ovo godina i za Damira Sabola i ekipu iz Microblinka. Prije nekoliko dana objavljena je vijest da je Microblink, po prvi puta od osnutka primio investiciju. Radi se o iznosu od 60 milijuna dolara a investitor je američki growth equity fond Silversmith Capital Partners.

Microblink i njihova tehnologija je široj javnosti poznata po Photomathu, aplikaciji koja korisnicima pomaže u rješavanju matematičkih zadataka, i koja je postala veliki hit u svijetu. No ovu investiciju osigurali su zahvaljujući B2B rješenjima koja se temelje na tehnologiji za prepoznavanje.

Priča je krenula s PhotoPayjem, sustavom za prepoznavanje računa i uplatnica, koja je 2011. bila ugrađena u mobilnu aplikaciju jedne banke na hrvatskom tržištu. Danas stotine milijuna ljudi u više od 70 zemalja svijeta skeniraju dokumente i kartice zahvaljujući Microblinkovoj tehnologiji koju koriste klijenti u raznim industrijama, od bankarstva, osiguranja i maloprodaje.

Agrivi dobio 30 milijuna kuna

Matija Žulj, osnivač agrotehnološke kompanije Agrivi, također ove godine ima razloga za zadovoljstvo, Agrivi koji je pokrenut 2013. godine dobio je 30 milijuna kuna investicije od investicijskog fonda South Central Ventures (SCV), Europskog investicijskog fonda (EIF) i HBOR-a, a sudjelovali su i fondovi Fil Rouge Capital te AgriTech Hub.

Agrivi je platforma za upravljanje poljoprivrednom proizvodnjom i pomaže poljoprivrednicima i poljoprivrednim kompanijama u praćenju njihove proizvodnje. Danas surađuju s poljoprivrednicima iz 150 zemalja svijeta, a među klijentima su im i neke velike svjetske kompanije kao što su Nestle, Driscoll’s, Kimberly-Clark i BNP Paribas.