Nekad je nužno odabrati stranu

Ovo je 10 kompanija koje najviše troše na reklame (veliki oglašivači lani su potrošili 137 milijardi dolara)

Najveći su Procter&Gamble, AT&T i Comcast, budžeti za reklame polako rastu

FOTO: MK Feeney/Flickr

Najveće američke kompanije potroše znatne svote novca na oglašavanje. Top 200 oglašivača prošle je godine potrošilo ukupno 137,8 milijardi dolara na oglašavanje. To je dva posto više u odnosu na godinu ranije. Međutim, iako stopa raste, to je najsporiji rast otkako se tržište počelo oporavljati 2010. godine, piše Ad Age. 38 je oglašivača potrošilo više od milijarde dolara, a ovih top 10 čak i više od toga.

Procter & Gamble

Prošle je godine potrošeno čak 4,6 milijardi dolara na oglašavanje, a to je 4,2 posto manje u odnosu na godinu dana ranije. Ova je kompanija ujedno i najveći svjetski oglašivač. Ovoga je proljeća financijski direktor kompanije najavio kako će za petsto milijuna dolara srezati troškove oglašavanja. Jednako tako u kompaniji vjeruju kako je internet najučinkovijiti način oglašavanja, pa tako u digitalni marketing ulažu najviše sredstava.

AT&T

Telekomunikacijski je gigant SAD-a na oglašavanje prošle godine potrošio 3,3 milijarde dolara, što je neznatnih 0,1 posto više u odnosu na godinu dana ranije. Kompanija je, uz Apple i Microsoft, ujedno i jedan od najvećih B2B oglašivača.

General Motors

Kompanija je potrošila 0,7 posto manje sredstava u odnosu na 2013. godinu, pa su tako na oglašavanje prošle godine uloženo 3,1 milijarde dolara. Jedna od reklama koja je obilježila sezonu svakako je ona za Chevrolet, u kojoj se po prvi put pojavljuje gay par. Osim toga, kompanija je svoja vozila prikazivala i u Marvelovoj uspješnici Kapetan Amerika.

https://www.youtube.com/watch?v=_DXVtgnAoIQ

Korporacija Comcast

Prošle su godine sredstva za oglašavanje smanjili za 1,7 posto, pa su potrošili tri milijarde dolara. 2014. je za njih bila godina kritika na njihovu korisničku službu. Međutim, bez obzira na sve, kompanija je uspjela na oglašavanje potrošiti golema sredstva. Jedna od najupečatljivjih prošlogodišnjih reklama svakako je ona za Super Bowl, koja je bila inspirirana Star Trekom.

Verizon Communications

Verizon je za 3,6 posto povećao sredstva za oglašavanje, pa je tako prošle godine kompanija potrošila 2,5 milijarde dolara. Iste su godine lansirali i svoju stranicu za content marketing, nazvanu SugarString, međutim, ona je doživjela fijasko i ugašena je samo dva mjeseca kasnije.

Ford Motor Company

Ova je kompanija 2014. godine također uložila nešto manje sredstava u oglašavanje. Točnije, 3,6 posto manje, pa su tako potrošili 2,5 milijarde dolara. Neke od glavnih reklama uključivale su onu prikazanu na Super Bowlu, u kojoj se pojavljuje glumac James Franco.

https://www.youtube.com/watch?v=576NF0hv4rA

American Express

Prošle je godine kartična kompanija povećala potrošnju na oglašavanje za 7,9 posto, pa je ona iznosila 2,4 milijarde dolara. U isto su vrijeme obznanili svoju namjeru da budžet namijenjen internetskim reklamama prebace na programske tehnologije, koje smatraju potencijalno učinkovitijima od izravne prodaje. Prošle je godine jedna od njihovih najupečatljivijih reklama svakako bila i ona u kojoj se pojavljuje televizijska komičarka Tina Fey.

Fiat Chrysler Automobiles

Automobilski je gigant potrošio čak 14 posto više u odnosu na godinu ranije, pa su za 2014. godinu zabilježene 2,2 milijarde dolara potrošenih na oglašavanje. Najveći je dio otišao na reklame za novoga Fiata 500, u kojemu se pojavljuje i reper Sean Diddy Combs.

https://www.youtube.com/watch?v=Lfmu3CNedQU

L’Oreal

Kozmetička je kuća čak smanjila sredstva uložena u oglašavanje. Niža su za dva posto, ali svejedno iznose 2,2 milijarde dolara. Prema navedenom izvješću, izgleda da su najuspješniji brendovi kompanije zapravo potrošili vrlo malo novca na reklamiranje. Tako su Kiehl’s, Urban Decay i NYX, neki od najpopularnijih brendova L’Orealove grupe, prošle godine uložile značajno niska sredstva u oglašavanje.

Walt Disney Company

U odnosu na prošlu godinu, kompanija je na oglašavanje potrošila 7,4 posto više, ukupno 2,1 milijardu dolara. Najviše je sredstava potrošeno na sadržaj oko crtića Frozen, koji se u kinima pojavio još 2013. godine, ali interes za crtanim filmom, kao i za robom povezanom uz njega, ne jenjava do danas.