Ovogodišnje nagrade SoMo Borac desete su po redu. Direktorica nam priča po čemu su posebne

Ružica Vrdoljak Ličina za Telegram otkriva kako se SoMo Borac etablirao kao jedna od najbitnijih nagrada u regiji

Nagrada SoMo Borac se u posljednjih deset godina etablirala kao jedna od najbitnijih regionalnih digitalni nagrada, što možda najbolje dokazuje činjenica da je stigao rekordan broj prijava, njih 220.

SoMo Borac powered by Httpool je platforma koja, kako nam objašnjava izvršna direktorica i jedna od idejnih začetnica platforme Ružica Vrdoljak Ličina, okuplja digitalne stručnjake, te prikazuje i nagrađuje najbolje digitalne radove u regiji. Vrdoljak Ličina, uz to što je direktorica SoMo Borca, radi i kao direktorica marketinga i komunikacija u tech kompaniji Shape.

SoMo Borac je pokrenut 2013. godine, a cilj mu je bio promidžba dva, za tadašnje vrijeme, slabo poznata dijela digitalnog marketinga – Social i Mobile. “Od tuda i ime, SoMo (Social-Mobile). Društvene mreže su brzo rasle, ali su se slabo ili nikako koristile kao kanal komunikacije brendova. Ista stvar se događala s mobileom. Htjeli smo istaknuti dobre regionalne primjere upotrebe tih platformi i time educirati tržište. Taj cilj edukacije i isticanja dobrih primjera smo zadržali do danas, a kako se mijenjala cijela industrija, tako smo i mi širili kategorije i pratili zbivanja”, priča nam Vrdoljak Ličina.

Kategorije su se mijenjale kako se mijenjala industrija

Nagrade se dodjeljuju u sve većem broju kategorija, kako bi SoMo Borac mogao pokriti uvijek aktivno područje digitalnog marketinga. Kategorije su se mijenjale s godinama, prateći i promjene na području digitala. U ovogodišnjem, desetom izdanju, nagrade se dodjeljuju u dva streama – SoMo Advertising, koji ima 10 kategorija, te SoMo Media, koji je prvenstveno za digitalne izdavače i sadrži četiri kategorije.

“Ova okrugla godišnjica, kao i kraj pandemije, bili su idealna prilika da SoMo Borac podignemo na jednu višu razinu te uvedemo mnoge novitete. Neki od njih su – dodavanje cijelog streama za digitalne izdavače, nove kategorije u advertisingu, seljenje mjesta održavanja u Zagreb, pomicanje datuma prijava, pokretanje podcasta i mnoge druge”, priča Vrdoljak Ličina. Prošlih godina, SoMo Borac se održavao u Rovinju u sklopu Weekend Media Festivala, no iako je suradnja bila vrlo uspješna, Vrdoljak Ličina kaže kako je bilo vrijeme da se osamostale i prebace fokus u potpunosti na digital iz cijele regije.

Nadmašili su ciljeve koje su si zadali u početku

Budući da je prošlo već deset godina od prvog izdanja SoMo Borca, Vrdoljak Ličinu smo pitali jesu li postigli ciljeve koje su si zadali u početku. “Apsolutno! Rekla bih da smo postigli i puno više od toga što smo tada očekivali. Jako smo ponosni na relevantnost koju nagrada ima, što se vidi po broju prijava koji iz godine u godinu raste”, kaže Vrdoljak Ličina, pa dodaje: “Za to vjerujem da su zaslužni svi stručnjaci koji su kroz zadnjih deset godina bili u našem žiriju, odvajali svoje vrijeme i znanje da pogledaju ogroman broj radova te odaberu one najrelevantnije iz godine u godinu. Tako da im se i ovim putem želim zahvaliti”.

Priznaje da kada su kretali, uopće nisu razmišljali što će biti za deset godina. “Razmišljali smo kako danas, odnosno tada prije deset godina, ubrzati prepoznatljivost i važnost ulaganja u digital. Isti cilj imamo i sada, a kao i uvijek, prostora za daljnji rast još uvijek ima”, objašnjava Vrdoljak Ličina.

Od prvog izdanja do danas, praktički se promijenilo sve osim temeljne ideje i temeljnog tima. “S rastom SoMo Borca, mijenjale su se i kategorije, procesi, članovi žirija dobavljači i drugo. Ono čemu smo kroz sve godine posvećeni je pravednost procesa. Stalno ga unaprjeđujemo i jako smo zahvalni na svaki feedback koji dobijemo. Cilj nam je konstantno rasti i unaprjeđivati, kao što to cijeli digital čini”, kaže Vrdoljak Ličina.

Do sada su dodijelili 196 nagrada

SoMo Advertising, jedan od streama nagrada, je svima već dobro poznata nagrada na kojoj su radili proteklih deset godina. SoMo Media je novi stream koji je posebno uveden za digitalne izdavače. “Riječ je o četiri kategorije koje će nam dati uvid u kompleksnost onoga čime se bave digitalni izdavači te istaknuti najbolje među njima. Imamo dva regionalna žirija, jedan za Advertising, a drugi za Media dio”, tumači Vrdoljak Ličina.

Kriteriji za dodjeljivanje nagrada su oduvijek isti, a glavna stvar je originalnost i kreativnost. “Razlika je tek kod performance kategorija gdje je nešto veći naglasak na rezultate, dok se u svim drugim kategorijama daju tri ocjene po kriterijima originalnosti i kreativnost. Jako se veselimo vidjeti koje će radove žiri istaknuti ove godine, pregledu cijelog regionalnog tržišta te posebice što se sve uzbudljivo događa na području digitalnog izdavaštva”, kaže Vrdoljak Ličina.

SoMo Borac je u proteklih deset godina podijelio 196 nagrada u raznim kategorijama, koje su se, kako je Vrdoljak Ličina već rekla, mijenjale s godinama. Pobjednici dolaze s raznih strana regije, te iz različitih kompanija. Među dobitnicima su i kazališta, poput beogradskog Pozorišta Puž, te knjižnica, poput Gradske knjižnice Poreč. Nagrade su dobivale i velike kompanije i brendovi poput Pipija, Coca-Cole, Croatia Osiguranja i Hrvatskog Telekoma. “Nagradu je dobio i Infinum, koji je sam sebi bio najbolji postolar i osvojio nagradu za vlastiti web 2020. godine”, kaže Vrdoljak Ličina.

Kandidati iz cijele regije

Kandidati koji se natječu dolaze iz cijele regije, od Hrvatske, Srbije, Slovenije, BiH, pa do Sjeverne Makedonije i Crne Gore. “Riječ je o iznimno talentiranim kolegicama i kolegama koji imaju sjajne projekte, a dolaze iz startupa, agencija, kompanija ili digitalnih izdavača”, kaže Vrdoljak Ličina.

“Mi tražimo najbolje digitalne regionalne radove. Ako ste freelancer i napravili ste odličan rad, kampanju ili digitalni proizvod – mi smo mjesto za vas. Digital je branša u kojoj ljudi relativno često mijenjaju poslove i prelazak iz jedne kompanije, startups, scaleupa, agencije ili medija u drugi i natrag su vrlo česti. SoMo Borac je mjesto okupljanja digitalnih stručnjaka regije, nama nije važno kako trenutno zovete svoje radno okruženje”, nastavlja.

Najviše pažnje posvećeno je procesu ocjenjivanja radova

Žiri je jedna od stvari na koju su u SoMo Borcu najponosniji. Vrdoljak Ličina objašnjava kako je riječ o vrhunskim regionalnim stručnjacima koji imaju godine i godine iskustva i sjajnih rezultata. Žiri za advertising je ove godine sastavljen od 43 stručnjaka, dok u medija žiriju sjedi njih 18. “Pravi posao je na njima. Oni u nekoliko dana moraju pregledati često i više od stotinu radova, kao primjerice prošle godine kada su u tjedan dana pregledali njih 150, pa s punom koncentracijom odlučivali o najboljima”, kaže.

Procesu ocjenjivanja su ove godine posvetili najviše pažnje. Organizatori svake godine osluškuju žiri, pa iz njihovih iskustava pokušavaju unaprijediti sustav. “Surađivali smo i s bihevioralnim psihologom kako bi unaprijedili svoj sustav, ali i da bi dali što bolje upute žiriju o tome kako kvalitetno žirirati. Želimo pomoći žiriju da što manje budu pod utjecajem vanjskih okolnosti poput umora, zamora od velikog broja radova, fiksacije, davanje srednje ocjene i sličnih, te da ih osvijeste i pokušaju ih izbjeći na razne načine kako bi se što više posvetili kvaliteti radova. Samo jedan od brojnih primjera je da su nam ocjene od 1-4 ili 1-6 tako da se svaki član žirija u svakoj ocjeni mora odlučiti pripada li rad u bolju ili lošiju kategoriju”, tumači Vrdoljak Ličina.

Cilj je okupiti digitalnu zajednicu

SoMo Borcu je prije svega cilj okupiti zajednicu, razmijeniti iskustva i znanja, kao i predstaviti novitete partnera. Žiri je trenutno u procesu ocjenjivanja kandidata, što je, objašnjava Vrdoljak Ličina, iznimno odgovorna i zahtjevna dužnost za svakoga od njih.” Neki su u zadnjih devet godina već imali prilike biti u žiriju, neki su tu prvi put. No svaka godina nosi svoje zanimljivosti i izazove. Veselimo se vidjeti što će nam ova godina reći o prošloj, ali i dati naslutiti o sljedećoj, koji trendovi nas čekaju i kako se možemo pripremiti za njih”, dodaje.

Svojim podcastom, imena SoMoCast, odlučili su kolegama iz medijske industrije, kao i drugim slušateljima i gledateljima, predstaviti tvrtke i pojedince koji čine digitalnu ekonomiju. “Na ovaj način želimo svima približiti najoptimističniji, najzanimljiviji, najpropulzivniji i najpotentniji dio gospodarstva. Nikola Vrdoljak iz 404 u SoMoCastu ugostio je super ljude od kojih svi možemo nešto naučiti”, zaključuje Ružica Vrdoljak Ličina.