Počeo je rat glazbenih streaming servisa, Spotify napada Apple zbog pohlepe, i čini se da nije u krivu

Napali su Apple zbog navnodnog kršenja pravila tržišnog natjecanja

Daniel Ek, CEO of Spotify, speaks to reporters at a news conference on May 20, 2015 in New York. Streaming leader Spotify on Wednesday announced an entry into video and original content, hoping to expand its reach beyond music. Spotify, by far the largest company in the booming streaming industry, said it was updating its platform to support videos and would offer news and other non-music content provided by major media companies. AFP PHOTO/DON EMMERT
FOTO: AFP/AFP

Streaming servis Spotify upravo je ozbiljno zaratio s Appleom. Odnosno, njihovi osnivači otvoreno su napali Apple, tvrdeći da Apple Store namjerno blokira novu verziju njihove aplikacije za iPhone, a stvar su već preuzeli odvjetnici.

Re/Code piše da u pismu, koje je odvjetnik Spotifyja Horacio Gutierrez poslao Appleovom odvjetniku, stoji kako Apple radi masivnu štetu Spotifyju i njihovim korisnicima, tako što odbija prihvatiti nadogradnju za njihovu iOS aplikaciju.

Tvrde da krše propise o zaštiti tržišnog natjecanja

“Nastavlja se problematičan Appleov uzorak ponašanja kojim se smanjuje konkurentnost Spotifyja na iOS-u kao rivala Apple Musicu, pogotovo promatrano u svjetlu ranijih sličnih ponašanja Applea prema Spotifyju… Ne možemo samo stajati po strani dok Apple koristi postupak odobravanja pristupa Apple Storeu kao oružje protiv konkurencije”, stoji u pismu.

Pismo su poslali i članovima američkog kongresa. Da bi ovo natezanje moglo prerasti u ozbiljan pravni okršaj govori i izjava američke senatorice Elizabeth Warren, koja je stala na stranu Spotifyja i konstatirala da “Apple i druge tehnološke kompanije, poput Amazona i Googlea, imaju preveliku moć.”

Problematična promocija drugih kanala pretplate

Sukob tinja još otkako je Apple prošle godine lansirao Apple Music. Ponovno se razbuktao nedavno, kada je Spotify najavio promotivnu kampanju tijekom koje korisnicima nudi tri mjeseca korištenja servisa za 0,99 dolara mjesečno, ako se pretplate na uslugu preko njihove internetske stranice.

Apple je navodno zaprijetio da će ukloniti aplikaciju iz Apple Storea ako nastave tu kampanju prikazivati korisnicima iPhonea.

Spotify nije zadovoljan ni Appleovim sustavom naplate. Za svaku transakciju napravljenoj putem iOS aplikacije Apple naplaćuje 30 posto, što znači da ako mjesečna pretplata na Spotify iznosi 10 dolara, Apple uzima tri dolara. Samim time, tvrde iz Spotifyja, došli su u situaciju da su morali povisiti iznos pretplate za korisnike iPhonea na 13 dolara ili poslovati s gubitkom, pa su manje konkurentni od Apple Musica. Na kraju su isključili opciju naplate pretplate putem aplikacije, što je dovelo do eskalacije sukoba.

Zarađuju više od Spotifyja nego od Apple Musica

Jonathan Prince, šef komunikacija u Spotifyju za Re/Code je izjavio: “…znate da nešto nije kako bi trebalo biti, ako Apple više zarađuje od naknada koje zaračunava od Spotifyjevih pretplata nego od pretplata za Apple Music i ništa od toga ne dijeli s glazbenom industrijom. Ne da žele svoj dio kolača, nego žele pojesti cijeli kolač.”

Spotify je naime još uvijek u znatnoj brojčanoj prednosti nad Appleom. Njihov servis koristi oko 100 milijuna ljudi od kojih je 30 milijuna pretplatnika, odnosno dvostruko više od 15 milijuna koliko ima Apple Music.