Porsche gradi novu tvornicu u Njemačkoj, specijaliziranu za baterije za električne trkače automobile

Baterije bi se mogle pronaći i u manjem broju skupljih cestovnih automobila

FOTO: Porsche

Porsche nastavlja elektrifikaciju svojim posljednjim potezom će se pozabaviti i s trkaćim automobilima. Njemački proizvođač je tako najavio joint venture (zajednički pothvat) u kojem će se razvijati i proizvoditi baterijske ćelije za trkače automobile i za ograničeni broj skupljih produkcijskih automobila.

Porsche će tako uložiti “visoku dvoznamenkastu sumu” eura u projekt imena Cellforce, rekao je izvršni direktor Porschea Oliver Blume na konferenciji za medije, piše Autoblog. Nove ćelije će se moći napuniti za manje od 15 minuta, što je znatno brže od 22,5 minuta koliko treba Porsche Taycanu za punjenje s pet na 80 posto, ističe Bloomberg.

Troše 15 milijardi dolara na razvoj električnih auta

Iz Porschea su ranije istaknuli kako će koristiti silicijske anode umjesto dosad uobičajenih grafitnih, kako bi se povećala energetska gustoća i smanjila veličina samih ćelija. Te promjene su dobrodošle u automobilizmu i trkaćim automobilima, u kojima su veličina i težina automobile presudne za pobjedu u utrci. Porsche se pridružio Formuli E, seriji automobilističkih utrka električnim formulama još u sezoni 2019./2020. godine, a tada su rekli kako je električni automobilizam dio budućnosti.

Kompanije za sada nisu podijelile u koje bi se automobile trebale ugrađivati ove baterije, no kažu kako bismo prvi automobil trebali vidjeti oko 2024. godine. Problematično je što u Formuli E proizvođači, odnosno timovi, ne smiju koristiti baterije vlastite proizvodnje, već svi automobili moraju imati iste baterije. Stoga se postavlja pitanje za koje bi uopće trkaće automobile ove baterije mogle biti namijenjene.

Porsche se, kao i gotovo svi proizvođači automobila, ozbiljno posvetio električnim vozilima. Ranije su izjavili kako će im 80 posto prodaje do 2030. godine biti hibridna ili posve električna vozila. Kako bi došli do tog cilja, Porsche će potrošiti 15 milijardi dolara na razvoj električnih vozila.

Tvornica u Tübingenu

U ovom projektu Porsche se udružio s Customcellsom, njemačkom kompanijom smještenom u gradu Tübingenu, nedaleko od njihovog sjedišta u Stuttgartu. Vijesti o mogućem joint ventureu dviju kompanije cirkuliraju njemačkim medijima još od prošle jeseni, a od tada se piše kako će postrojenje u Tübingenu proizvoditi baterije za potrebe Porschea. Njemačka vlada je u projekt uložila 71 milijun dolara, s uvjetom da tvornica mora biti smještena na jug Njemačke. Dakle, Tübingen je sasvim logična lokacija. Porsche kaže kako će u Cellforce projektu imati većinski vlasnički udio od 83,75 posto, dok će Customcells imati 16,25 posto.

Očekivana proizvodnja u toj tvornici bit će oko 100 megavat sati godišnje, što bi trebalo biti dovoljno za oko 1000 sportskih automobila. S vremenom bi proizvodnju mogli skalirati, a veća proizvodnja dovela bi do nižih pojedinačnih cijena za ćelije. Porsche uz moguće skaliranje proizvodnje želi dobiti i baterije koje mogu podnijeti veće temperature od sadašnjih, poput onih koje se nalaze u Taycanu.

Baterijama koje mogu podnijeti veću temperaturu dobila bi se bolja izdržljivost na utrkama. Istaknuli su kako sadašnje baterije funkcioniraju do 50 stupnjeva Celzijusa, dok s novim baterijama žele postići operabilnost i na iznad 70 stupnjeva. No, nedostatak bi bio što te baterije ne bi funkcionirale na temperaturama ispod ništice. Dakle, ne baš idealno za cestovne automobile, ali adekvatno za većinu trkaćih automobila.