Porsche, koji je tvrdio da električna vozila i nisu neka sreća, sad kaže da će polovica njihovih auta biti na struju

Proizvodnja Koncept Mission E, prvog električnog porschea, počinje 2019.

FOTO: youkeys/Flickr

Nije trebalo dugo da Porsche pobije sam sebe. Pred neko vrijeme tvrdili su da kompletno električni pogoni ne nude dovoljne performanse da dostignu razinu koju njihovi kupci žele od branda. No, onda su počeli razvijati svoj potpuno električni auto baziran na Mission E konceptu i potpuno promijenili mišljenje. Porscheov CEO Oliver Blume sad kaže da očekuje da će pola modela proizvedenih do 2023. biti električni.

Proizvodnja Koncept Mission E, prvog kompletno električnog porschea, trebala bi početi 2019. Prošle godine, Blume je izjavio da planiraju proizvesti 20.000 Missiona E, što je sasvim pristojna brojka obzirom da trenutno proizvode oko 230.000 vozila godišnje. Trenutno razvijaju i drugo električno vozilo bazirano na svojem popularnom manjem SUV-u Porscheu Macan, koji je pak baziran na Audiju Q5.

Impresivan sustav punjenja

U intevjuu za njemački Manager Magazin prošli tjedan, Blume je rekao da će za ta dva modela pripremiti maksimalni proizvodni kapacitet od 60.000 vozila godišnje u svojoj tvornici u Zuffenhausenu. Takvom godišnjom brojkom električna će vozila postati bitan faktor u njihov ponudi. Ciljanje na 50 posto električne ponude do 2023. neće samo količinom prestići konkurenciju, već i vremenski.

Premijera Mission E koncepta na IAA 2015. youkeys/Flickr

Iako drugi proizvođači mogu proizvesti nominalno više električnih vozila, nitko do sada nije odlučio posvetiti 50 posto ponude električnim vozilima. Primjerice, VW planira do 2025. prodavati milijun električnih vozila, no unutar 30 novih modela. Prema pisanju Forbesa, VW bi tako planirao posvetiti 10 do 15 posto svoje ponude električnim autima. Općenito, jednak udio EV predviđaju u usporedbi s običnim automobilima.

Porscheov Mission E se postavlja kao direktan konkurent Tesli Model S. Ako će serijski auto izgledati isto kao konceptni, dizajn će biti predivan. Domet bi trebao biti između 400 i 500 km, dok bi ubrzanje od 0-100km/h trebalo biti oko 3.5 sekundi, nešto sporije od jačeg modela Tesle. Impresivniji je 800V sustav punjenja, koji bi trebao Mission E napuniti do 80 posto kapaciteta u samo 15 minuta.