Posljednji veliki rebranding u autoindustriji, onaj češke Škode, završen je izlaskom novog Superba

Saznali smo zašto je novi Superb važan češkom proizvođaču auta

Korporativna preobrazba krenula je samim ulaskom Škode u VW grupu. U početku se odvijala postepeno, da bi se prije četiri godine intenzivirala promjenom logotipa i znatno drugačijim dizajnom, i završila početkom godine, predstavljanjem novog Superba.

Novi logotip agresivnijih linija s kromiranim obrubom 2012. godine su nosili svi Škodini modeli, a temeljitom redizajnu u međuvremenu su podvrgnuti svi modeli iz game. Tranzicija Škode je završena, a novi korporativni imidž sada je obavezan u svim salonima i servisima Škode, sve u svrhu standardizacije i podizanja razine poželjnosti samog brenda.

Postepena tranzicija brenda

Evoluciju tipično socijalističkog proizvoda u stilizirani zapadnjački automobil omogućio je brak češkog proizvođača iz Mlade Boleslave s njemačkom VW grupom.

Iako se vjerojatno na trenutke činilo jednostavnijim da VW naprosto preuzme proizvodna postrojenja i iskoristi postojeću infrastrukturu za proizvodnju vlastitih modela, u Volkswagenu su očito bili svjesni tradicije i privrženosti istočnog tržišta češkom brendu.

Restrukturiranje pod Volkswagenom

Škoda ima dugu povijest koja je počela kada su dvojica poduzetnika Laurin i Klement 1895. godine u Mladoj Boleslavi krenuli u proizvodnju bicikala, a kompaniju je preuzeo koncern Škoda Works, jednan od najvećih proizvođača oružja.

Nakon privatizacije Škoda je prodajom 31-postotnog udjela postala dio VW Grupe. Nova uprava je odmah po preuzimanju krenula u temeljitu obnovu proizvodnih postrojenja, razvoj i restrukturiranje poslovanja kako bi se Škodu što više približilo zapadnjačkim standardima.

Volkswagen je neprestanim ulaganjem, koje je do 1995. godine iznosilo 1,4 milijarde njemačkih maraka, stekla 70 posto udjela u vlasništvu, a 2001. godine je potpuno preuzela upravljanje Škodom. Druga ključna stepenica u razvoju i podizanju kvalitete i ugleda češkog brenda bio je temeljiti redizajn svih modela.

Rast ugleda marke

Škodin imidž je postepeno rastao, unatoč tome što je Felicia, prvi model proizveden pod paskom Volkswagena, još uvijek slijedio Škodin izvorni vizualni identitet i prilično nalikovao na Škodu Favorit. Već sljedeći model Octavia, predstavljen 1996. godine, napravljen je na VW-ovoj platformi. U tom razdoblju, prodaja Škodinih modela počela je rasti u globalnim okvirima, a najbolje se prodavala u središnjoj Europi koja je sentimentalno vezana za češki brend.

Veze s tradicijom u Škodi održavaju i danas, oštrim linijama eksterijera koje sada doprinose agresivnijem izgledu automobila. Unatoč globalnom trendu pada prodaje u recesijskim godinama, konstantni rast Škode nastavljen je i dalje, a svoj vrhunac je doživio prošle godine, s više od milijun prodanih vozila globalno, od čega najviše ide na račun izvrsne prodaje treće generacije Octavije.

Inovativni sigurnosni sustavi

Sada su sve oči uprte u Superb. S novom generacijom Superba baziranoj na MQB platformi stiže i šest novih pogonskih sklopova, tri benzinska i tri dizelska 4-cilindarska motora, s time da je u 1.8 TSI i sve 2.0 modele ugrađen pogon na sve kotače i predviđen izbor između ručnog šeststupanjskog mjenjača te automatskog DSG Tiptronic mjenjača.

Nova platforma omogućila su produženje međuosovinskog razmaka od 8 cm, što je značano doprinijelo prostornosti i komforu u unutrašnjosti i veličini prtljažnika. Superb opremljen je nizom inovativnih sigurnosnih sustava, poput multikoalizijske kočnice integrirane u Electronic Stability Control (ESC) sustav te funkcije kočenja u nuždi Front Assist koji upozorava vozača na eventualni sudar i pruža podršku prilikom kočenja. Premijerno je ugrađen i Dynamic Chassis Control odnosno odabir profila vožnje s tri modusa voznih svojstava – normalog, sportskog i udobnog profila vožnje.

Tehnički detalji

S više prostranosti u unutrašnjosti i komotnijim prtljažnikom od 625 litara, od dodatnih pogodnosti Superb nudi kao opciju otvaranje prtljažnika putem virtualne papučice bez upotrebe ruku. Superb predviđa izbor između četiri infotainment sustava koji putem SmartLinka (Mirror Link, Apple Car Play, Android Auto) omogućava povezljivost s pametnim telefonima. U svojem najekološkijem izdanju s 1.6. TDI motorom ispušta 105 g/km CO2, a u najjeftinijoj varijanti, onoj 1.4 TSI 125 g/km.

Od predviđena četiri paketa opreme, s najekskluzivnijim od njih nazvanim Lauren & Klement, posvećenom osnivačima brenda, stilizirana Superb nije ništa manje dobar automobil od ostalih modela više srednje klase. Cijene se kreću od 183.594,26 kn za osnovni model 1.4 TSI od 125 KS ručnim mjenjačem, a najmoćnija Superb u ponudi, ona s 2.0 TSI motorom i 280 KS i pogonom na sve kotače te najluksuznijim Laurin & Klement paketom opreme stoji 352.522,23 kn.