Potopom dionice Netflixa obistinilo se proročanstvo jednog sousnivača

Cijena dionice je po objavi poslovnih rezultata pala 12 posto

20140919 - BRUSSELS, BELGIUM: Netflix CEO Reed Hastings poses for the photographer during a press conference for the launch of Netflix application in Belgium, at Amigo hotel in Brussels, Friday 19 September 2014. BELGA PHOTO JASPER JACOBS
FOTO: BELGA/AFP/AFP

Popularni servis za video streaming Netflix iznio je sporije predviđanje rasta od očekivanog što je cijenu dionice na Wall Streetu srušilo za osam posto u trgovanju nakon sata.

Netflix u nadolazećem kvartalu računa na oko 500.000 novih klijenata u Sjedinjenim Američkim Državama, a prema projekcijama analitičara, broj novih pretplatnika je treba biti negdje oko 586.000. U pogledu tržišta izvan Sjedinjenih Američkih Država, Netflix očekuje oko dva milijuna novih pretplatnika, dramatično manje nego očekivanih 3,5 milijuna.

Slabiji rast broja pretplatnika pripisuje se utjecaju podizanja cijene pretplate na uslugu, kažu u kompaniji. Netflix je naime, nedavno najavio da će povisiti cijenu osnovne pretplate s 7,99 dolara na 9,99 dolara, a naknadno su pobjasnili da će se poskupljenje usluge uvoditi postupno, umjesto, kako je prvotno najavljeno, s početkom svibnja.

Prihodi Netflixa u prvom kvartalu ove godine iznosili su 1,96 milijardi dolara, a neto dobit narasla je za 17 posto, na 28 milijuna dolara odnosno 6 centi po dionici. Cijena dionice je po objavi poslovnih rezultata pala za oko 12 posto, ponajprije pod utjecajem u znatno nižeg broja novih pretplatnika na internacionalnim tržištima.

Početkom godine Netflix je objavio veliko širenje. Ušli su više od 190 zemalja u svijetu, uključujući i Hrvatsku, a iz kompanije su poručili da im je ciljdo kraja godine pokrivati više od 200 zemalja. Na početku godine, izvjestili su da ukupan broj korisnika globalno iznosi oko 81,5 milijuna.

U posljednjem tromjesečju Netflix je zabilježio 2,23 milijuna novih pretplatnika, i rast prihoda od 18 posto u usporedbi s istim rrazdobljem lani. Od ukupnog broja njihovih korisnika, oko 42 posto je izvan Sjedinjenih Američkih Država.

Stiže konkurencija iz Amazona

Netflix će se uskoro morati součiti s još jednim, iako očekivanim, prilično ozbiljnim konkurentskim izazovom. Početkom tjedna, Amazon je najavio lansiranje samostalne Prime Video aplikacije za streaming vlastite kolekcije filmova i serije, a mjesečna pretplata će stajati 8,99 dolara (dolar jeftinije nego nova cijena Netflixove pretplate).

Re/Code podsjeća da je suosnivač i izvršni direktor Netflixa Reed Hastings još 2012. godine iznio proročanstvo prema kojem će i Amazon ići upravo u tom smjeru.

“Očekujemo da će Amazon i dalje nuditi svoju video uslugu kao dodatnu besplatnu opciju u okviru Prime paketa no i da će brendirati svoju ponudu pretplate za video sadržaje kako samostalnu uslugu po cijeni nižoj od naše”, kazao je Hastings u siječnju 2012. godine. Četiri godine kasnije, upravo to se i dogodilo.

“Prirodno je da svi dolaze jer pomalo shvaćaju da je internet TV budućnost”, izjavio je. “Radi se o prirodnoj evoluciji od linearne do internetske televizije.”