Poznati su finalisti za akviziciju internetskog biznisa Yahooa. Evo tko je u drugom krugu
Prema ponudama, vrijednost internetskog biznisa je između 4 do 8 milijardi dolara
Od kompanija i investicijskih kuća koje su izrazile interes za preuzimanje internetskog biznisa Yahooa, uključujući news i e-mail servise, ostala je tek nekolicina njih koji su predali svoje ponude.
Egzodus potencijalnih kandidata za preuzimanje u kuloarima se tumači time što Yahoo jednostavno podrazumijeva previše posla, a finalisti koji su preostali i predali preliminarne ponude za preuzimanje su YP Holdings, telekomunikacijska kompanija Verizon; zatim privatna investicijska kuća TPG te kao partneri investicijske firme Bain Capital i Vista Equity Partners s bivšim izvršnim direktorom Rossom Levinsohnom, koji je funkciju obnašao kratko vrijeme prije nego što je postavljena Marissa Mayer.
Prema neslužbenim informacijama, pristigle ponude za preuzimanje procjenjuju vrijednost internetskog biznisa Yahooa na negdje između četiri i osam milijardi dolara.
Yahoo bids include offers from Verizon, Daily Mail and TPG; most range from $4 billion to $8 billion https://t.co/Lom5wSxrrT 🔓 $YHOO
— The Wall Street Journal (@WSJ) April 20, 2016
Još nije sigurno što je s Daily Mailom
Iz General Trusta, roditeljske kompanije britanske medijske kuće Daily Mail su poručili da nisu predali ponudu za preuzimanje, međutim, navodnu su i dalje u pregovorima s potencijalnim partnerima s drugim zainteresiranima za Yahoo.
Prema procjenama analitičara koje je objavio Indepenedent, Daily Mail, koja već slovi kao najposjećenija internetska news stranica na egleskom jeziku cilja na širenje na američko tržište i rast prihoda od digitalnog oglašavanja, jer su već došli do točke zasićenja i više ne mogu znatno rasti.
Daily Mail says has not submitted bid for Yahoo's internet assets: https://t.co/YrPoacCz71 pic.twitter.com/eVlQlAf6TW
— Reuters Business (@ReutersBiz) April 20, 2016
Prihodi od digitalnog oglašavanja Daily Mailu su u 2015. su iznosili 72 milijuna funti, od kojih je 46 milijuna stiglo iz Velike Britanije i oko 18 milijuna funti iz Sjedinjenih Američkih Država. Potencijalnim jačim ulaskom na američko tržište preko preuzimanja Yahooovih news servisa otvara se prostor za povećanje prihoda s američkog tržišta.
Traže kupca s potencijalom za stratešku sinergiju
Prilikom objave kvartalnih rezultata, izvršna direktorica Marissa Mayer je kazala da je pronalaženje odgovarajućeg kupca za internetski biznis kompanije postao top prioritet. U pogledu potencijalnih kandidata, pritom je misleći na Verizon rekla da preferiraju kupca s kojim će se moći realizirati strateška sinergija poslovanja.
Investicijska kuća TPG prvenstveno je zainteresirana za oglašivačku tehnologiju Yahooa.
YP Holdings koji je u vlasništvu Cerberus Capital Management i telekomunikacijske kompanije AT&T te u čijem je portfelju Yellow Pages, također žele akvizicijom osnažiti svoj biznis s digitalnim oglašavanjem,
Among all the bidders for Yahoo, it seems Verizon is the one to beat. https://t.co/awFCvsVRsO
— USA TODAY (@USATODAY) April 21, 2016
Za Verizon, koji je i dalje naizgledniji kandidat za preuzimanje, akvizicija core biznisa Yahooa znači dvije stvari koje su međusobno jako povezane – skalabilnost i podatke. Nastoje snažno odmaknuti od percepcije kompanije kao staromodne telekomunikacijske kompanije za usluge fiksne telefonije i snažno zakoračiti u digitalnu eru. To osim bežičniog segmenta poslovanja podrazumijeva i jači ulazak u biznis s digitalnim medijima.
Prošle su godine kupili AOL za 4,4 milijarde dolara, i nasatavljaju s investicijama, poput nedavne akvizicije u studio za razvoj 360 video sadržaja i virtualne stvarnosti znatno pojačati prihode od digitalnog oglašavanja. S tim u vezi, privlači ih i znatna korisnička baza Yahooa koju čini 260 milijuna jedinstvenih mjesečnih posjeta, iako se doduše smanjila za šest posto, uspoređujući ožujak ove godine s posjetima u ožujku 2015.
Kvartalno poslovno izvješće ne izgleda odviše dobro
Prema posljednjim financijskom izvješću, prihodi Yahooa su pali za 11 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, na 1,09 milijardi s 1,23 milijardi dolara koliko su iznosili u istom razdoblju prošle godine. Neto gubitak iznosio je 99 milijuna dolara.
Stopa rasta prihoda od MaVeNs, odnosno segmenta poslovanja koji se odnosi na mobilne, video, nativne i društvene sadržaje, što je za Marissu Mayer predstavljala osnovicu strategije za podizanje performanski kompanije, usporila je na 7 posto sa 60 posto koliko je iznosila lani. MaVeNsa u prva tri mjeeca iznosila su 390 milijuna dolara, dok su ostali prihodi pali s 742 milijuna dolara na 644 milijuna dolara. Na kraju kvartala imalu su 9400 zaposlenih, što je 2500 manje nego godinu dana ranije.
Dioničari su ponovno zatražili smjenu uprave
“Treba imati na umu da je riječ o kompaniji koja je prije dvije godine za prvi kvartal u godini ostvarila rezultat od 38 centi po dionici, prošle su godine imali zaradu od od 15 dolara po dionici, a ove godine su posnosno objavili 8 dolara po dionici”, komentirao je za CNBC Eric Jackson iz SpringOwl Asset Managementa, koji već više od godinu dana kontinuirano vrši pritisak na menadžment i traži smjenu uprave Yahooa. uključujući idrektoricu Marissu Mayer.
“Ponekad smo previše zaokupirani kratkoročnim pokazateljima, Ovu kompaniju je vlastita direktorica gurnula u silaznu putanju, i za mnogo problema su si sami napravili, zaključuje Jackson.