Prihodi Alphabeta su odlični, narasli su za 20 posto. No, problem je ona kazna od EU-a, zbog čega im je dobit pala gotovo 30 posto

Alphabet je u drugom tromjesečju ostvario prihode od 26 milijardi dolara

FOTO: AFP

Alphabet je u drugom tromjesečju ostvario prihode od 26 milijardi dolara, 21 posto veće nego godinu dana prije, dok je dobit te krovne kompanije Googlea pala gotovo 30 posto, što je posljedica rekordne kazne od strane Europske unije. Prema poslovnom izvješću objavljenom u ponedjeljak, čista dobit Alphabeta dosegnula je u proteklom kvartalu 3,5 milijardi dolara, što je 29 posto manje u odnosu na isto lanjsko razdoblje.

Pad dobiti posljedica je rekordne kazne od 2,4 milijarde eura koju je Europska komisija nedavno odredila zbog, kako je poručila, Googleove zlouporabe vladajućeg položaja na tržištu tražilica davanjem nezakonite prednosti vlastitoj usluzi za uspoređivanje cijena na tržištu.

Prihodi od oglašavanja porasli za 18,4 posto

Osim pada dobiti, svi ostali rezultati kompanije su snažni. Tako su prihodi Googlea od oglašavanja, koji čine više od 85 posto ukupnih prihoda tog tehnološkog diva, porasli za 18,4 posto na godišnjoj razini, na 22,7 milijardi dolara. Pritom je broj oglasa, ili plaćenih klikova, skočio za 61 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, dok je u prethodnom kvartalu rast iznosio 44 posto. Troškovi po kliku smanjeni su, pak, za 23 posto na godišnjoj razini.

Rezultati pokazuju da se Alphabet dobro nosi sa žestokom konkurencijom Facebooka na tržištu mobilnog i video oglašavanja, koje snažno raste jer su oglašivači spremni dobro platiti za nekoliko sekundi pažnje ciljanih gledatelja sadržaja. Prema analitičkoj tvrtki eMarketer, Google bi ove godine mogao zabilježiti 73,7 milijardi dolara prihoda na tržištu mobilnog i video oglašavanja, a Facebook 36,3 milijarde. Zajedno će te dvije kompanije držati 49 posto tog tržišta, procjenjuje eMarketer.

Poboljšanja u ostalim dijelovima Alphabeta

Veliki dio tih prihoda zahvaljuje se popularnosti YouTubea, koji sada ima oko 1,5 milijardi posjetitelja mjesečno, a koji prosječno dnevno provode 60 minuta na YouTubeu. Osim samog Googlea, koji obuhvaća internetsku tražilicu i YouTube, i ostali poslovni dijelovi Alphabeta u koje tvrtka puno investira, kao što su hardware i cloud usluge, bilježe poboljšanja.

Tako su prihodi od tzv. ‘Other unit’ poslovne jedinice, koja uključuje Pixel pametne telefone, Play Store i ‘cloud’ poslovanje, u proteklom tromjesečju porasli za 42 posto na godišnjoj razini, na 3,1 milijardu dolara.

Porast iznosa koji je zabrinuo ulagače

Gubici od tzv. ‘Other bets’ poslovne jedinice, koja uključuje među ostalim razvoj samovozećeg automobila, smanjeni su, pak, u proteklom tromjesečju na 772 milijuna dolara, dok su godinu dana prije iznosili 855 milijuna.

No, ulagače je ponešto zabrinuo podatak da su troškovi kompanije za održavanje prometa na njezinim platformama porasli 28 posto na godišnjoj razini, brže u odnosu na rast samih prihoda. Zbog pada dobiti, cijena dionice Alphabeta skliznula je u ponedjeljak u produženom trgovanju na Wall Streetu više od 2 posto.