Provjerili smo kako izgledaju profili hrvatskih političara na LinkedInu (i mislimo da nisu baš briljantni)

Hillary Clinton već danima kriziraju zbog njezina novog LinkedIn profila

14.05.2015., Veliko Trgovisce - Predsjednik HDZ-a Tomislav Karamarko ispred rodne kuce Franje Tudjmana polozio je vijenac i zapalio svijecu povodom 93. obljetnice rodjenja prvog hrvatskog predsjednika i utemeljitelja Hrvatske demokratske zajednice. 

Photo: Marko Jurinec/PIXSELL
FOTO: PIXSELL/PIXSELL

Twitter je prošli tjedan proključao kad je Hillary Clinton otvorila LinkedIn profil na kojemu je kao svoj trenutni posao upisala “predsjednička kandidatkinja 2016”. Clinton nije prva političarka na LinkedInu ali je prva u američkoj politici koja ga ima priliku koristiti kao sredstvo u kampanji i to je, naravno, uzbudljiva tema. Od svih velikih društvenih mreža još samo LinkedIn nije prošao ovaj test utjecajnosti.

LinkedIn je specifična mreža. Osnivač Reid Hoffman zamislio ga je kao centralno mjesto poslovne zajednice na svim razinama utjecaja i lokalnosti, fokusiranu isključivo na posao bez suvišnih fejsbukovskih detalja i dosad je proširujući funkcije i uloge LinkedIna uspio očuvati taj duh. LinkedIn zajednica nema ništa protiv političara kao takvih, ali nakostriješila se kad je vidjela logo političke kampanje i sadržaj profila.

Jesu li političari cijepljeni od LinkedIna?

Hillary Clinton ima poseban tim za društvene mreže koji je odlučio iskoristiti LinkedIn za obraćanje biračima kao ljudima na tržištu rada. Hillary se predstavlja kao supruga, majka, baka, zagovornica žena i djece, prva dama, prva dama Arkansasa, senatorica, državna tajnica, “dog person, hair icon, pantsuit aficionado” i predsjednička kandidatkinja. U lavini kritika na račun njezinog profila, većina zaključuje da je na Linkedinu zapravo otkrila da kao političarka nikad neće razumjeti što znači boriti se na tržištu rada. Što nas je podsjetilo da pogledamo kako se poslovnoj zajednici na LinkedInu predstavljaju hrvatski političari.

Predsjednica je možda previdjela da u postavkama privatnosti može označiti fotografiju

Screen Shot 2015-05-26 at 11.03.33

Na LinkedIn profilu Predsjednice Republike misteriozno nedostaje fotografija, vjerojatno netko nije vidio da je ostala neoznačena u postavkama privatnosti. Summary je ispunjen neinspirativnim i pompoznim isječkom iz njezina inauguralnog govora, ali je poruka dovoljno jasna, svatko tko pogleda profil shvatit će o kojem tipu konzervativne političarke je riječ. Predsjednica bi trebala ugasiti svoj stari profil koji je otvorila kao veleposlanica, jer na njemu nema ničega. Na predsjedničkom su profilu, pak, dobro iskorištene kategorije obrazovanja i jedina je iskoristila rubrike publikacija i nagrada. Navedeno je 12 publkacija, istraživačka stipendija na Sveučilištu George Washington, program na Harvardu, Fulbrightova stipendija i predsjedničko odlikovanje, svi jezici koje govori i dobro je što nije, poput ostalih, u kategoriji organizacija navela svoju stranku, već pet organizacija kojima je članica, od Atlantskog vijeća do Radne skupine za ekonomsko osnaživanje žena. Nije jasno zašto, kad već toliko ulaže u svoj imidž u medijima, predsjednica nije iskoristila mogućnost objave članaka, fotografija i videa.

Šef stranke o kojemu nećete doznati baš puno

Screen Shot 2015-05-26 at 10.09.30

Zoran Milanović na LinkedInu ima profil kao predsjednik SDP-a pa je, naravno, u puloveru. Fotografija nije loša, na LinkedInu je kao i u životu važno u prvih nekoliko trenutaka upostaviti kontakt i ostaviti dojam pristupačnosti, ali je možda previše neformalna za predsjednika stranke koja sebe smatra važnom u europskim razmjerima.

Profil je presiromašan, Milanović je ispunio samo kategoriju poslovnih iskustava i to šturo. Kad već ne navodi nikakve vještine, ni područja posebnih interesa, mogao bi dodati što je, primjerice, radio na “političkoj multilaterali” a nije baš bilo dosadno ni od 1999. do 2003. dok je bio koordinator za NATO. Minimalni zahtjev za suvisao LinkedIn profil šefa stranke bio bi da ispuni Summary kako bi se vidjelo koje su njegove ideje, vrijednosti i kako se one odražavaju u politici stranke koju predvodi.

Zašto Karamarko u vještinama navodi web dizajn?

karamarko linkedin

 

Profilom Tomislava Karamarka koji je otvorio kao predsjednik HDZ-a dominiraju vještine. Naveo ih 50, uglavnom vezanih za svoje prijašnje funkcije u policiji i obavještajnim službama “krizni menadžment”, “sigurnost”, “pravosuđe” i nekoliko neočekivanih poput “web dizajna” ili “photoshopa”. Karamarko, kao ni većina ostalih, nije opisao svoje prijašnje funkcije što je u njegovu slučaju prihvatljivo. Što da napiše bivši ravnatelj SOA-e i Ministar unutarnjih i poslova kojega je dopalo da zatvori premijera?

Screen Shot 2015-05-26 at 14.35.34

Najviše endorsmenta, kojima ljudi potvrđuju vještine vlasnika profila i podižu mu kredibilitet, Karamarko je dobio za odnose s javnošću i pregovaranje, a zbog nečega ljudi često potvrđuju i da dobro vlada Windowsima i javnim nastupima.

Karamarko je jedan od rijetkih koji je na LinkedIn profilu naveo svoje interese i to samo jedan – politiku. Budući da je već mjesecima u predizbornoj kampanji, neobično je da nije iskoristio mogućnost objava članaka i fotografija kojima bi se predstavio poslovnoj zajednici.

Nismo sigurni je li ovo šala ili Bandićev pravi profil

Screen Shot 2015-05-26 at 11.36.40

Bandićev LinkedIn profil je nečija šala ili ga je otvorio i zaboravio još prije pet godina. Ima samo podatak o obrazovanju (i to kao Fakultet političkih nauka) uz funkciju gradonačelnika s napomenom da je riječ od drugom mandatu iako je sada već u petom. Ne spominje se da je bio saborski zastupnik SDP-a niti bilo što drugo vezano uz njegov staž u stranci. Uz neobjavljivanje fotografije i backgrounda, preskakanje funkcija na LinkedInu je smrtni grijeh, potpuno pogrešna poruka. Zato Bandićev profil ima urnebesan Summary, autor je objavio onaj legendarni odlomak o Bandićevu radnom danu koji je on još 2009. držao na svojoj službenoj stranici Gradonačelnika Zagreba. Netko pametan ga je u međuvremenu uklonio.

Hitno druga slika, a kao aktivistica trebala bi navesti interese i organizacije

Screen Shot 2015-05-26 at 14.28.01

 

Fotografija je najlošiji dio LinkedIn profila koji je Mirela Holy otvorila kao saborska zastupnica. Jedna je od rijekih političara koji su opisali što su radili na svojim funkcijama, u ovom slučaju riječ je o funkciama direktorice PR agencije Maksima i ministrice zaštite okoliša, graditeljstva i prostornog uređenja. Nažalost, ni Holy kao ni ostali ne navodi nijedno postignuće na funkcijama. Dobro je što jedina na svom profilu ima preporuku, od kolegice iz PR-a Magdalene Jelić ali nije jasno zašto kao aktivistica nije iskoristila mogućnost da na LinkedIn profilu istakne svoje interese i područja do kojih joj je posebno stalo, koji su i namijenjeni široj vrijednosnoj, ideološkoj ili političkoj identifikaciji vlasnika profila od onih koje nameću okviri profesije.

Čini se da je Josipović pokušao više puta i ništa

Screen Shot 2015-05-26 at 15.17.29

U očekivanju da se u novom pokušaju otvaranja Linkedin profila bivši predsjednik registrira kao šef svoje nove stranke, još jednom podsjećamo na fotografiju.