S osnivačem Score Alarma pričali smo o nevjerojatnom tržištu sportskog klađenja (vrijednom 100 milijardi $)

Score Alarm su kupile četiri državne lutrije u Europi i niz privatnih firmi

19.02.2013., Zagreb - Ivan Klaric, programer koji je osmislio aplikaciju za smartphone namijenjenu kladionicarima.Photo: Boris Scitar/VLM/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

Praktički čim se pojavila na tržištu 2012. , o aplikaciji za sportsko online klađenje Score Alarm počelo se pričati. Posebna je jer na jednom mjestu objedinjuje sve što ljudi koji se klade žele znati. Score Alarm skenira barkod listića uplaćenog u kladionici, prati postavljene oklade i javlja promjene, postignute pogotke, kartone i rezultate u realnom vremenu, sve prati i šalje notifikacije.

Na ogromnom tržištu aplikacija za klađenje odmah je iskočila i osnivač Ivan Klarić s partnerima Marinom Huljevim i Petrom Kujundžićem počeo je surađivati s Hrvatskom lutrijom. To ih je lansiralo na cijelo europsko tržište. Prilagođene verzije Score Alarma stigle su na tržišta u Njemačkoj, Italiji, Litvi, Rumunjskoj i cijeloj našoj regiji. Zadnje veliko partnerstvo tim Score Alarma dogovorio je s Mađarskom lutrijom. S Ivanom Klarićem pričali smo o sportskom online klađenju, njegovoj filozofiji širenja, promjenama koje su mobiteli donijeli u klađenju i o svjetskom tržištu klađenja na kojem Score Alarm želi biti ozbiljan igrač.

Koliko vam je trebalo da razvijete aplikaciju do prvog downloada?

Trebalo je tri godine od ideje pa da počne rasti iz vlastitih prihoda. Score Alarm je osnovan početkom 2012., a početna ideja bila je razviti business to customer mobilnu aplikaciju za praćenje rezultata i statistika za velik broj sportova i natjecanja širom svijeta baziranu na push notifikacijama. Trebala se distribuirati krajnjim korisnicima kroz AppStore i Google Play.

score alarm

Zašto ste na kraju odabrali B2B model?

Usprkos izuzetno uspješnoj suradnji s Hrvatskom Lutrijom u samim počecima, tržište se do 2014. značajno promijenilo. Eksponencijalno je narastao broj takvih aplikacija i u tom poslovnom modelu Score Alarm nije uspio zahvatiti dovoljno korisnika. Ali bili smo inovativni, sposobni za brze prilagodbe i dovoljno smo rano pripremili pivotiranje da odlučimo iskoristiti svo znanje i iskustvo koje smo stekli dotad. Potpuno smo se posvetili stvaranju globalno najopsežnijeg i najkvalitetnijeg mobilnog proizvoda za sportsko klađenje i business to business poslovnom modelu koji smo razvijali još od početaka s Hrvatskom lutrijom.

Je li se to pokazalo dobrom odlukom?

Score Alarm je danas aplikacija koju na nekoliko europskih tržišta licenciraju i distribuiraju najveće firme za sportsko klađenje i na dobrom smo putu da postanemo vodeća firma specijalizirana za razvoj mobilnih rješenja u toj industriji.

Kako ste financirali Score Alarm?

Score Alarm sam osnovao s nešto posuđenog i nešto novca ušteđenog od posla na jednom poslovnom portalu na kojem sam radio kao novinar za vrijeme studija. Posuđeni novac sam uspio vratiti već od početne prodaje aplikacije na AppStoreu i do danas smo opstali na tržištu boreći se na sve moguće načine. Bilo je izuzetno teških trenutaka kroz koje vjerojatno ne bi prošao sam, sa mnom su od starta partneri Marin Huljev i Petar Kujundžić koji su osnovali i tvrtku Limun Studio a preživljavali smo i radeći custom development projekte za druge firme.

 

Kakav je sad interes ulagača?

U posljednje vrijeme dobivamo ponude za ulaganja i za prodaju cijele firme ali nismo još našli adekvatne partnere. To nam trenutno nije ni u fokusu, rastemo od vlastitih prihoda i želimo razviti apsolutno najbolje mobilne proizvode za korisnike na našim tržištima.
Kako ste uredili odnos s Hrvatskom lutrijom, kako to uopće funkcionira?

Za Hrvatsku Lutriju smo još 2012. razvijali aplikaciju za klađenje i to je bio pun pogodak za obje strane. Siguran sam da je to tada bila jedna od najuspješnijih specijaliziranih aplikacija od svih koje su nudile hrvatske firme. Imala je 65.000 preuzimanja, puno recenzija s 5 zvjezdica i sjajne postotke korištenosti. Referenca Hrvatske Lutrije nam je izuzetno važna jer je taj brend prepoznatljiv u većini europskih zemalja u ovoj industriji.

Dobili ste novi posao s Mađarskom lutrijom. Kao će to ići?

Mađarska državna lutrija je licencirala naš proizvod s određenim opsegom funkcionalnosti na određeno vrijeme. Trenutno radimo s nekoliko državnih tvrtki, u Mađarskoj, Njemačkoj i Italiji. Od privatnih tvrtki radimo s Bet Liveom u BiH i Casa Pariurilora u Rumunjskoj, usoro će ih biti još.

Je li vam problem što svaka zemlja ima drugačije zakone o klađenju?

Tržišta u ovoj industriji razlikuju se u zakonskoj regulativi, ali različite su i navike korisnika. Treba sve detaljno povezati da bi se ovako velike firme odlučile ukazati vam povjerenje.

Kako to da radite sa četiri državne tvrtke?

Nama je nebitno je li firma državna ili privatna. Imamo visoko kvalitetan proizvod i možemo ga brzo integrirati u velike i različite sustave. U svakoj integraciji proizvod u potpunosti brandiramo za klijenta i prilagođavamo ga jeziku i ostalim tržišnim okolnostima. Suradnje uglavnom funkcioniraju po modelu licence. Uz licenciranje i integraciju gotovog proizvoda, nudimo know how i usluge custom razvoja nativnih mobilnih aplikacija u sports betting industriji. Uskoro ćemo imati suradnje temeljene na tom poslovnom modelu.

Kolika je uopće industrija sportskog klađenja?

Ogromna. Neki je procjenjuju na više od 100 milijardi eura.

Hoćete li razvijati nove aplikacije, za druga tržišta?

Trenutno smo fokusirani na to da klijentima osiguramo zaista najbolje rješenje koje mogu dobiti na tržištu i ostanemo u dugoročnim suradnjama. Uspjeli smo jer imamo vrhunski proizvod i ostat ćemo usredotočeni na ovu industriju i dalje se razvijati u njoj kao premium dobavljač za nativna mobilna rješenja.

Kakva vam se čini startup scena u Hrvatskoj?

Hrvatska sada nije zemlja poduzetništva pa su startupi i njihova popularizacija jedna su od pozitivnijih stvari koje su se posljednjih godina dogodile u Hrvatskoj. Možemo zahvaliti tvrtkama koje su uspješno probijale led ali i iskusnijim poduzetnicima koji su se snažno zalagali, poput ljudi iz ZIP-a i CRANE-a. Sve je to skupa relativno mlado i okolnosti nisu lake, ali napredak je sjajan. Imamo projekte poput Farmerona, Bellabeata, Repslya, Nanobita i nove, koji se jako brzo razvijaju i svi skupa motiviraju mlade ljude koje zanima poduzetništvo. Čak i oni koji ne uspiju komercijalizirati svoje ideje, nauče zdravo i tržišno razmišljati i kasnije postaju dobar kadar za uspješne startupe, korporacije ili odlaze u strane tehnološke gigante pa se vraćaju u Hrvatsku s bogatim iskustvom.