Samsung se, preuzimanjem kompanije Harman za 8 milijardi dolara, ozbiljno priprema za ulazak u autoindustriju

Kupuju lidera na tržištu povezanih automobila

(FILES) This file photo taken on October 26, 2016 shows a man walking past the logo of Samsung Electronics at a flagship store in Seoul.
Samsung's $8 billion offer for Harman International drove up shares in the auto electronics maker sharply while major US equities markets were little-changed early November 14, 2016. About a half-hour into trading, the Dow Jones Industrial average was up 0.3 percent at 18,904.23, building on last week's record close on the back of a post-election rally. The broader S&P 500 was flat at 2,164.76 
 / AFP PHOTO / JUNG YEON-JE
FOTO: AFP

Samsung je najavio preuzimanje tvrtke Harman International Industries, teško osam milijardi dolara, kojom planira ulazak na tržište takozvanih povezanih automobila, javljaju svjetski mediji. Samsung je za kompaniju ponudio 112 dolara po dionici, odnosno 28 posto više od 87,65 dolara koliko je cijena dionice iznosila u petak, na kraju trgovanja, piše Reuters.

Harman Industries je američka kompanija za povezanu tehnologiju, audio i infotainment sustave za automobilsku industriju. U eri pametnih i povezanih automobila, svi ključni igrači globalne tech industrije, uključujući i Apple i Google, upravo u tom segmentu vide ogroman prostor za daljnji rast. Prema Samsungu, tržište automobilske elektronike do 2025. godine dosegnuti vrijednost od 100 milijardi dolara,

Pioniri hi-fi audio sustava

“Automobili budućnosti će s razvojem pametne tehnologije i povezljivosti proći transformaciju jednaku onoj koju su prošli telefoni u posljednjih deset godina”, kazao je Young Sohn, šef strategije za Samsung Electronics. Ističu kako je Harman International, sa 30 milijuna automobila opremljenih njihovom tehnologijom povezivanja, audio sustavom i telematikom, tržišni lider u segmentu rješenja za povezane automobile.

https://twitter.com/PcWorldBlog/status/798185692002222080

Osnovali su je pedesetih godina inženjeri Sidney Harman i Bernard Kardon kao pionirsku kompaniju za razvoj hi-fi audio sustava. Postepeno su počeli kupovati brendove poput JBL-a i Infinityja i druge proizvođače audio opreme i s vremenom izrasli u jednog od vodećih proizvođača high-end stereo sustava za automobile. Krajem prošle godine, kupili su i auto segment poslovanja luksuznog danskog brenda Bang & Olufsen.

Konkurencija su Apple i Google

S obzirom da je prodaja pametnih telefona usporila, osobito nakon fijaska sa zapaljivim Galaxy Note 7 i snažnijeg pritiska jeftinijih proizvođača telefona iz Kine, južnokorejski tehnološki div se priprema za snažniji fokus na industriju koja tek treba ostvariti svoj puni potencijal. Osim toga, želi zauzeti puno bolju konkurentsku poziciju u odnosu na Apple i Google koji su također zagrizli u ovo tržište sa svojim Apple CarPlay i Android Auto sustavima.

Preuzimanjem Harmana, Samsung osim jakih brendova i tehnologije, dobiva postojeća partnerstva s automobilskim kompanijama poput BMW-a, Volkswagena i General Motorsa. Izvršni direktor Samsunga Oh-Hyun Hwon je u službenom priopćenju izjavio kako se Harman “savršeno uklapa u Samsungovu viziju razvoja tehnologija, proizvoda i rješenja”, i istaknuo da je “akvizicija prirodan tijek u realizaciji automobilske strategije koju razvijaju već duže vrijeme.”