Šefa Twittera Jacka Dorseyja očekuje mnogo posla, a mediji pišu da počinje s otkazima inženjerima

Broj zaposlenih u Twitteru od IPO-a je narastao za dvostruko

FOTO: AFP

Iako je prošao tek prvi tjedan kako je Jack Dorsey formalno potvrđen izvršnim direktorom u Twitteru, u medijima su krenule glasine kako je za njegovo imenovanje dobrim dijelom zaslužna i njegova sposobnost za donošenje i provođenje teških i prijeko potrebnih odluka.

Jedna od tih odluka mogla bi značiti drastično rezanje troškova u vidu otpuštanja dobrog dijela zaposlenika.

Naime, prema informacijama iz više izvora koje je prenio Re/Code, u Twitteru sljedeći tjedan kreće val otkaza koji neće zaobići niti jedan odjel kompanije. Vijest će, ako se pokaže točnom, pozdraviti investitori koji traže da kompanija sreže troškove poslovanja i počne donositi profite.

Prema neslužbenim informacijama, smanjenje broja zaposlenih dio je restrukturiranja odjela inženjera koji uprava želi učiniti fleksibilnijim i učinkovitijim, pa će tako najveći teret otkaza podnijeti upravo inženjeri, koji čine polovicu zaposlenika u Twitteru.

Prema izvještaju za posljednji kvartal, Twitter ima oko 4100 zaposlenika kooji rade u 30-tak ureda po cijelom svijetu, što je više nego dvostruko od 2000 djelatnika koliko ih je radilo prije IPO-a tvrtke krajem drugog tromjesečja 2013. godine. S druge strane, baza Twitterovih korisnika u istom je periodu narasla za manje od 50 posto.

Jedan dio velikog rasta broja zaposlenih u Twitteru može se pripisati brojnim akvizicijama (poput primjerice video streaming servisa Periscope Vinea ili posljednjeg u nizu, startupa za razvoj umjetne inteligencije Whetlab) u protekle dvije godine. Ipak, ako je vjerovati spekulacijama, uprava kompanije smatra da je Twitterov inženjerski tim mnogo veći nego što bi to trebao biti.

Problem je spori rast broja korisnika

Twitter je bio prilično uspješan s u segmentu digitalnog oglašavanja i unatoč žestokoj konkurenciji Googlea i Facebooka, prihodi od oglasa su u tri mjeseca do kraja lipnja narasli za 63 posto u odnosu na isti period iste godine, kada su iznosili 452 milijuna dolara.

Međutim, ulagači su postali prilično nestrpljivi zbog sporog rasta korisničke baze. Još problematičnije, usporen je ritam registracije novih korisnika. Naime, broj korisničkih računa rastao je za 15 posto u drugom tromjesečju, u prva tri mjeseca ove godine rast je iznosio 18 posto, a u dva prethodna kvartala rast korisnika je bilježio 20 i 23 posto. I dok je na Twitter registrirana milijarda ljudi, manje od trećine – dakle 316 milijuna ljudi ga koriste svaki mjesec.

Twitter mora postati privlačan korisnicima i oglašivačima

Povratak Jacka Dorseyja na mjesto CEO-a, iako paralelno s Twitterom namjerava voditi i svoj startup za online plaćanja (protiv čega su ga već savjetovali mnogi, pa čak i Elon Musk) s odobravanjem su dočekali mnogi investitori.

Za Twitter je ključno riješiti problem sporog broja korisnika i dizanjem prihoda i profita opravdati strpljenje ulagača. Novi CEO morat će stabilizirati menadžment razvoja proizvoda, ponuditi korisnicima nove proizvode i funkcije koje će podići privlačnost Twittera za korištenje, olabaviti ograničenje na 14 znakova bez odricanja od koncepta mikrobloginga i raditi na integraciji servisa poput Periscopea i Vinea kojima će društvena mreža postati kvalitetnije vizualno iskustvo, poželjnije korisnicima i oglašivačima.