Snapchat je ozbiljno promijenio pravila igre, više ne žele dijeliti prihode od oglasa s medijima

Novi uvjeti suradnje s medijskim kućama kreću pola godine prije IPO-a

VENICE, CA-NOVEMBER-14: Logo of Snapchat is seen at the front entrance new headquarters of Snapchat , the popular social network startup that lets users send each other photos that quickly disappear, November 14, 2013 in Venice, California. Snapchat recently turned down a $3-billion buyout offer from Facebook.   Kevork Djansezian/Getty Images/AFP
FOTO: AFP

Snapchat planira ozbiljnu promjenu uvjeta suradnje s medijskim partnerima koje stvaraju sadržaj za platformu Discover, piše Re/Code.

Umjesto dijeljenja prihoda od oglašavanja na tom dijelu aplikacije, Snapchat po novome želi plaćati svojim partnerima koji stvaraju sadržaj unaprijed utvrđenu fiksnu naknadu i sav prihod od oglasa zadržati za sebe. Riječ je o sličnom modelu koji koriste TV mreže za svoje programe.

Podvojene reakcije partnera

Sve do sada, Snapchat je omogućavao medijskim kućama prodaju i postavljanje oglasa pokraj vlastitog sadržaja, a Snapchat je i samostalno prodavao oglase koje su se pojavljivali uz taj isti sadržaj. Ostale velike digitalne platforme, uključujući Facebook i Apple, medijskim kompanijama nude slične aranžmane.

Kako piše Re/Code, Snapchat je o novom modelu već počeo pregovarati s partnerskim medijima, a novi bi se uvjeti trebali početi primjenjivati već od sljedećeg mjeseca. Reakcije medijskih partnera prilično su podijeljene, jedan dio smatra kako novi uvjeti Snapchata imaju smisla, a drugi nisu zadovoljni i kažu da ne žele stvarati sadržaj za drugu kompaniju bez ikakve kontrole nad monetizacijom.

Promjene i oko Storiesa

Snapchat je nedavno napravio još jednu promjenu koja u stavlja medijske sadržaje u nepovoljniji položaj. Prije desetak dana, Stories, odnosno dio aplikacije na kojoj se pojavljuju objave prijatelja pomaknut je sasvim na vrh aplikacije, pa je za ljude koji imaju mnogo ljudi na Snapchatu dolazak do Discovera znači dosta skrolanja unutar aplikacije. Iako se promjena čini trivijalnom, mogla bi znatno utjecati na promete medijskih kuća i posljedično, manje prihode od oglasa.

Novi uvjeti poslovanja dolaze nekoliko mjeseci nakon što je na Snapchat na čelo prodajnog tima Jeffa Lucasa i nekoliko mjeseci prije navodnog izlistavanja Snapchata na burzi. Lucas je prije Snapchata godinama bio šef prodaje Viacoma, velike medijske kompanije magnata Sumnera Redstonea. Lucasove bivša i sadašnja kompanija, Viacom i Snapchat su ranije ove godine ušle u partnerski odnos oko distribucije sadržaja.

Pripreme za IPO

Osim toga, Wall Street Journal je prije desetak dana javio kako se Snapchat počeo pripremati za izlistavanje na burzi. Prema izvorima WSJ-a, inicijalna ponuda dionica na burzi u planu je za ožujak 2017. godine, a tržišna vrijednost kompanije po izlistavanju trebala bi iznositi 25 milijardi dolara, dosta više od posljednje valuacije koja iznosi 17,8 milijardi dolara.

Prema sadašnjim procjenama, prihodi Snapchata za ovu godinu iznosit će između 250 i 350 milijuna dolara, a prema projekcijama za 2017. godinu, prihodi bi se trebali popeti na milijardu dolara.