Snapchat se neće obogatiti na onim naočalama za videe, ali to je jedna od genijalnih stvari koje su napravili

Mali rezime mjesec dana nakon predstavljanja Snap Spectaclesa

FOTO: Screenshot

Nešto više od mjesec dana nakon predstavljanja Snap Spectaclesa, Snapchatovih sunčanih naočala s ugrađenom kamerom, možemo slobodno zaključiti da je Snapova marketinška mašinerija jednostavno genijalna.

Snap Spectacles, sunčane naočale kojima se može snimati 30 sekundi videa stoje 130 dolara odnosno 850 kuna, a u prodaju su krenule prije desetak dana. Na tržište su lansirane u ograničenoj seriji, a prodajna mjesta su zapravo žuti automati nazvani Snapbot koji se sele od lokacije do lokacije.

Hype kakav nismo vidjeli duže vrijeme

Kako piše Re/Code, gdje god se Snapbot pojavi, oko njega se u sekundi stvori velika gužva i dugački redovi u kojima ljudi čekaju satima, istovremeno uzbuđeno tvitajući jer će se dočepati svojeg para Snapovih naočala

Snap se neće obogatiti od prodaje pametnih naočala. Ali to ni nije poanta. Umjesto toga, kompanija je ovakvom marketinškom strategijom stvorila takav hype privlačnosti i uzbuđenja oko proizvoda – i samim time vlastitog brenda – kakav nije viđen duže vrijeme.

Dobro pozicioniranje i percipirana potražnja

Kako se to točno dogodilo? Za početak, Snapchat je napravio odličan posao kod postavljanja očekivanja od svojeg prvog hardverskog proizvoda. Od samog početka, svoje su naočale pozicionirali kao igračku, i samim time diferencirali proizvod od gadgeta Google Glass, spektakularno neuspješnih pametnih naočala zbog kojih su ljudi počeli dovoditi u pitanje budućnost nosivih gadgeta.

Spectacles su kul. Služe za snimanje frendova dok se zabavljaju na izletu ili nogometnoj utakmici, a ne za odgovaranje na e-mailove. Kog briga za tehničke specifikacije, riječ je o igrački.

Nadalje, Snap je osim toga stvorio percipiranu potražnju. Kada Snap na nekoj lokaciji postavi automat, kratko nakon toga možete vidjeti fotografije i videe s dugačkim redovima ljudi od kojih će neki biti razočarani jer zbog ograničenih zaliha nisu uspjeli nabaviti svoj primjerak.

Novi momentum uoči IPO-a

To je Spectacles učinilo najpoželjnijim proizvodom u gradu, a naočale koje stoje 130 dolara na eBayju se prodaju i za nekoliko tisuća. Iako Snapchat vjerojatno proda nekoliko desetaka pari naočala dnevno, imate osjećaj da su sve zalihe planule.

Spectacles neće postati veliki biznis, barem ne u nekoj bliskoj budućnosti. No da je to cilj, kompanija ih ne bi prodavala iz putujućih automata.
Umjesto toga, Spectacles su Snapu donijele novi momentum uoči izlaska na burzu. Sama ideja da bi Snap mogao prodavati goleme količine naočala sada je zasađena u svačiju glavu, i to nije prolazan osjećaj.

Mashable je napravio mali video-vodič kako koristiti Snap Spectacles: