Snapchat se priprema za izlazak na burzu težak 25 milijardi dolara, bit će to najveći IPO nakon Alibabe

Vrijednost IPO-a znatno nadmašuje posljednju valuaciju od 17,8 milijardi dolara

FOTO: Screenshot

Snapchat se priprema na izlistavanje na burzi prema kojem će tržišna vrijednost kompanije iznositi 25 milijardi dolara, piše Wall Street Journal. Prema izvorima WSJ-a, inicijalna javna ponuda (IPO) je u planu za ožujak sljedeće godine, i to će biti najveći izlazak na burzu nakon spektakularnog izlistavanja Alibabe na njujorškoj burzi 2014. godine teškog 168 milijardi dolara.

Aplikacija za komunikaciju i dijeljenje foto i video sadržaja zaludila je svijet, i svakoga je dana koristi 150 milijuna ljudi. Prije desetak dana najavili su lansiranje svojeg prvog hardverskog proizvoda, sunčanih naočala Spectacles s ugrađenom wireless kamerom koja može snimati do 30 sekundi videa. Spectacles će krenuti u prodaju do kraja godine, a koštat će oko 130 dolara, odnosno 850 kuna. Ovu novost kompanija je iskoristila i za otkrivanje svog novog imena, pa se po novom zove Snap Inc.

Računaju na golemi rast prihoda

Evan Spiegel, 26-godišnji suosnivač i CEO Snapchata, odnosno sada Snapa, objasnio je ideju iza Snap Spectaclesa, kako se naočale zovu: “Bili smo na prvom odmoru, otišli smo u Big Sur u Kaliforniji, šetali kroz šumu, preskakali debla, gledali gore u predivno drveće. Kada sam kasnije pogledao snimke, mogao sam vidjeti vlastito sjećanje kroz vlastite oči – bilo je nevjerojatno. Jedno je vidjeti slike svog iskustva, no drugo je iskusiti svoje iskustvo. To je bilo najbliže što sam ikad došao osjećaju da sam opet tamo”, rekao je za Wall Street Journal.

Navodno imaju i velike planove s tehnologijom proširene stvarnosti, nišom za koju su zagrizle sve ključne tech kompanije, a masivno je popularizirana u videoigri za pametne telefone Pokemon GO. Daljni razvoj u tom smjeru financirao bi se novcem prikupljenim od IPO-a, tvrdi izvor WSJ-a.

IPO iznad posljednje valuacije

O izlasku na burzu počelo se spekulirati nakon što je Spiegel 2013. godine odbio prodati firmu Facebooku za tri milijarde dolara, ističući kako želi ostati nezavisan. IPO se ni tada nije dogodio jer je Spiegel ispravno predvidio da su vrijednosti tech kompanija prenapuhane i da dolazi faza korekcije na burzi.

Vrijednost IPO-a znatno je viša od posljednje valuacije, nakon posljednje investicijske runde u svibnju od 17,8 milijardi dolara. Prema sadašnjim procjenama, prihodi za ovu godinu iznosit će između 250 i 350 milijuna dolara, projekcije za 2017. godinu pokazuju da bi se prihodi mogli popeti na milijardu dolara.

Glavni izvor prihoda je prodaja oglasa na platformi, smještenih na Live Stories servisu između objava njihovih medijskih partnera i video isječaka korisnika. Dio prihoda ostvaraju od prodaje geofiltera i leća za dodavanje otkačenih detalja na fotografijama i videima.