Sony je muljao oko vodotpornosti svojih mobitela pa će vjerojatno morati platiti odštetu ljudima koji su ih kupili

Pretjerani marketing bi Sonyja mogao dosta koštati

ZADNJA IZMJENA: Aug 24, 2017
Foto: Maurizio Pesce/Flickr

Kupci Sonyjevih mobitela u Americi vjerojatno će imati pravo na povrata novca ako im je mobitel oštećen vodom. Savezni sud u New Yorku prihvatio je tužbu protiv Sonyja zbog precjenjivanja vodootpornosti njihovih mobitela. U tužbi stoji kako je Sony svoje kupce reklamama dovodio u zabludu. Tvrdili su kako su njihovi mobiteli vodootporni, a zapravo su otporni tek na prskanje vodom.

Tužitelji traže i produljenje garancije za dodatnih 12 mjeseci, no samo za nedavno kupljene mobitele. Druga opcija je povrat polovice iznosa koji su dali za mobitel. Međutim, Sony će možda morati platiti i više, ovisno o tome kako će proći sljedeće ročište zakazano za 1. prosinca ove godine. Pretpostavlja se da će postotak povrata ovisiti o tome koliki će otpor Sony pružati u tužbi.

Problematične slike iz bazena

Sonyju ovo nisu prvi problemi zbog vodootpornosti njihovih mobitela. I 2015. godine suočili su se i s negativnim komentarima medija i korisnika koji su ih prozivali da im mobiteli nisu vodootporni. Njihove tadašnje reklame prikazivale su ljude kako su u bazenu, pod vodom, slikaju s Xperijom Z3. Ljudima koji su to i pokušali, najčešće se na kraju zamaglilo oko leće kamere. Nakon tih optužbi, malo su promijenili retoriku i ublažili svoje tvrdnje o vodootpornosti njihovih mobitela.

No, s vremenom su opet počeli jače isticati ovu tzv. karakteristiku svojih mobitela. Uređaji uključeni u tužbu su gotovo svi koje Sony nudi na američkom tržištu. Među njima su M2 Aqua, M4 Aqua, ZR, Z Ultra, Z1 linija, Z2, Z3 linija, Z5, te Z2, Z3 i Z4 tablet. Unutar Europske unije zasad se nisu suočili sa sličnim tužbama, ali ova u Americi ljudima je dala samo dodatno upozorenje kako ipak ne bi trebaju roniti s njihovim mobitelima. Sreća u nesreći je vjerojatno ta da Sonyju prodaja u Americi konstantno otpada pa zbog ovoga neće trpiti prevelike gubitke. Krajem 2016. godine na mobilnom tržištu imali su udio manji od 2 posto.

Ivan Luzar
Telegram autor
177 članaka Više o autoru