Nekad je nužno odabrati stranu

Hrvatski developeri za Telegram otkrivaju 8 stvari koje jednostavno morate znati o Apple Watchu

Istražujemo kakav će ovaj gadget imati utjecaj na našu svakodnevnicu

Tim Cook, chief executive officer of Apple Inc., unveils the Apple Watch during a product announcement at Flint Center in Cupertino, California, U.S., on Tuesday, Sept. 9, 2014. Apple Inc. unveiled redesigned iPhones with bigger screens, overhauling its top-selling product in an event that gives the clearest sign yet of the company’s product direction under […]

Kad je Apple svoj zlatni Apple Watch odlučio prodavati kao luksuzni sat za 18.000 dolara, bio je to krunski argument tvrdnjama da će se cijeli spektakl pretvoriti u još jedan dokaz Appleove legendarne netalentiranosti za pozicioniranje i prodaju. Naglo su se našli u defanzivi, kad se TAG Heuer udružio s Intelom i Googleom na razvoju pametnog sata.

Švicarski urari svojevremeno su glatko odbili Appleove ponude za suradnju na Apple Watchu tvrdeći da se ne bave gadgetima. Apple im je tada oteo direktora prodaje Patricka Pruniauxa, koji je jednim potezom stvorio tržište skupih modnih gadgeta na koje mu konkurenti poput Samsunga neće tako lako ući. To što se na to tržište preko TAG Heuera sada gura i vrhovni luksuzni konglomerat LVMH samo će povećati uloge. Time, međutim, skepticima nisu izbijeni svi argumenti, oni i dalje tvrde da Apple Watch nije ništa revolucionarno, podsjećajući na Samsungov Galaxy Gear i Motoroline ambicije na području pametnih satova.

Entuzijasti, pak, najavljuju velike stvari, ako ne tehnološku revoluciju, onda barem evoluciju životnog stila, u kojoj će nestati potreba za vađenjem mobitela iz džepa svakih nekoliko sekundi, a komunikacija se ubrzati na minijaturne odsječke vremena i tako promijeniti sve što radimo.

U pozadini ovih rasprava rasplamsava se borba za konačnu dominaciju koju su Apple, Google, Amazon i sve više drugih platformi spremni voditi do istrebljenja. Nosiva tehnologija je jedno je od najvažnih poprišta te bitke, u kojoj će dolazak Apple Watcha mnogošto razjasniti. Mi smo zamolili eksperte vodećih hrvatskih softverskih tvrtki da nam razjasne kakav će utjecaj Apple Watch imati na tržištu i u našoj svakodnevnici.

Rivalstvo korisnika OS-a i Androida će se nastaviti

apple os anddroid

“Usudio bih se reći da Apple Watch i Samsung Gear nisu toliko različiti koliko bi Apple i Samsung željeli”, kaže Valentin Solina iz Honiga. S druge strane, Tin Kadoić iz agencije Five smatra kako je Apple Watch pozicioniran kao modni dodatak, dok se konkurentski prodaju kao nosiva tehnologija. Svojevrsni je to nastavak, dakle, klasičnog rivalstva između korisnika iOS-a i Androida.

Ovisnost o iPhoneu i iPadu bit će najveća mana apple watch iphone

Same aplikacije za ovaj pametni sat još su u nastajanju. Uređaj nije zamišljen da, poput konkurentskih uređaja, funkcionira sam, nego da bude uparen s iPhoneom ili s iPadom. To mu je, prema našim sugovornicima, i najveća mana. Android Wear, pak, omogućava razvijanje aplikacija koje su namijenjene isključivo pametnom satu, bez obzira pratio ga pametni telefon ili ne. “Postoje čak i noviji automobili koji kombiniraju Android Auto sustav s Android Wear pametnim satovima i na taj način ti pametni satovi ostvaruju interakciju sa širokom paletom proizvoda, dok Apple Watch zasad nema toliku slobodu”, kaže Tomislav Smrečki iz Degordiana.

Stapanje s aplikacijama na iPhoneu je neizbježno

apple-watch aplikacije

“Mogućnosti je puno i tek smo “zagrebali” po površini notifikacija i pravila dizajna”, kaže Krešimir Končić iz Neuralaba i dodaje kako on zapravo očekuje potpunu simbiozu sata i trenutnih aplikacija na telefonu.

Apple Watch, za razliku od drugih sličnih uređaja, nema ugrađen GPS. “Ima ugrađenu memoriju od 2GB pa korisnik može prethodno spremiti glazbu, aviokarte i slično, pa čak i držati informacije o svojim kreditnim karticama te plaćati u trgovinama preko Apple Pay sustava”, kaže Smrečki.

Osobnost i prestiž bit će važniji nego što mislite

apple-watch-personal

Fokus je i na personalizaciji, smatra Kadoić. Nije, dakle, samo smisao u usporedbi tehničkih performansi Apple Watcha i sličnih uređaja, nego je prisutna i stvar prestiža i personalizacija kroz tri serije uređaja i veliki broj remena.

ResearchKit će napraviti revoluciju u medicini

Jeff Williams

“ResearchKit, koji je lansiran parelaleno s Apple Watchom, otvara neviđene medicinske primjene uz pomoć iPhonea ili iPada. Na primjer, moguće će biti snimati srčani puls na Apple Watchu te sve podatke obrađivati na globalnoj skali pomoću ResearchKita”, smatra Končić. Upravo tu vidi i mogućnost daljnjeg stvaranja novih aplikacija.

Notifikacije će promijeniti sve što radimo

watch-concept-1-1024x682

“Zbog trenutnih ograničenja u baterijama, očigledno je problematično upakirati sve funkcionalnosti telefona u volumen ručnog sata. Smart watchevi nisu smartphoneovi niti to pokušavaju biti“, kaže Solina. Osnovna je ideja pametnih satova da korisnici prestanu svako malo gledati u telefon i da osnovne obavijesti imaju na satu. „Njime će se moći obavljati pozivi, primati i diktirati SMSovi, primati mailovi i sve ostale notifikacije koje vam trenutno stižu na iPhone“, dodaje.

Ne zaboravite Appleovu odanu sljedbu

apple kampiranje

Svi naši sugovornici kao glavnu Appleovu prednost vide jačinu ekosustava i distribucijsku mrežu. Na ruku mu ide i fantastična marketinška mašinerija te zadovoljstvo korisnika, koji na svaki, pa i najmanji novitet, trče na prodajna mjesta. Stvar je prestiža imati posljednji krik i to u Appleu očigledno jako dobro znaju i koriste. “Strategija ulaska na tržište potpuno je različita kod Applea i ostalih kompanija”, smatra Kadoić. “Navodno čak otvaraju pop-up dućane samo za Apple Watch na lokacijama poput Champs-Elyseesa“, dodaje.

Appleova prodajna strategija će izdominirati

apple-prodaja

Uz sve silne funkcije, u Appleu ipak nisu zaboravili i na temeljnu funkciju svakog sata, a ta je da kazuje vrijeme, pa tako ovaj pametni sat ima i tu opciju. Uređaj na tržište izlazi 24. travnja, a cijena mu varira od 400 do 18 tisuća dolara. Tin Kadoić zaključuje da je upravo zbog svoje prodajne strategije Apple dospio na mjesto najvrijednije kompanije na svijetu, stoga je za očekivati da ćemo najbolja iskustva naučena u posljednjih 10 godina osjetiti i na dolazećem proizvodu.