Nekad je nužno odabrati stranu

Svi se pitaju koliko će radikalne biti promjene na Facebooku koje Zuckerberg najavljuje; izvukli smo ključno

U prvom planu će biti sadržaj prijatelja, a manje će biti postova medija i kompanija

FOTO: Anthony Quintano/Flickr

Facebook, odnosno Mark Zuckerberg, najavili su u četvrtak velike promjene za News Feed odnosno naslovnicu, primarno mjesto na kojem korisnici Facebooka dolaze do sadržaja s društvene mreže. U sljedećih par mjeseci, korisnici bi trebali vidjeti više sadržaja od prijatelja i obitelji, a manje javnih postova, naprimjer onih koje vam nude mediji ili kompanije.

Zuckerberg je prošli tjedan u svojem Facebooku postu izjavio kako želi riješiti problem zlouporabe, hakiranja državnih agencija i ostalih kriminalnih radnji. Ujedno je priznao kako su u prošloj godini napravili previše pogrešaka u provođenju svojih pravila. Tada, nije bio sasvim konkretan, no u jučerašnjem postu objasnio je koje promjene kani provesti.

One of our big focus areas for 2018 is making sure the time we all spend on Facebook is time well spent.We built…

Gepostet von Mark Zuckerberg am Donnerstag, 11. Januar 2018

1. Mijenja se algoritam, manje će se prikazivati postovi medija i kompanija

Zuckerberg je rekao da planiraju promijeniti svoje algoritme za sortiranje i prikazivanje postova na News Feedu, kako bi se prikazivalo više postova prijatelja i obitelji nego medija i kompanija. Cilj Facebooka nije više prikazivanje “relevantnog sadržaja” za svojih 2 milijarde korisnika, već kao nekad, stvaranje smislenih društvenih interakcija.

“Temeljem toga, napraviti ćemo velike promjene u tome kako gradimo Facebook. Promijeniti ću ciljeve naših timova, iz prikazivanja relevantnog sadržaja u prikaz smislenih društvenih interakcija”, pojasnio je Facebookov CEO.

Promjena algoritma bila bi tektonska promjena za društvenu mrežu. Sadašnji algoritam je izgrađen kako bi u prvi plan stavio interakciju korisnika s objavama, iznad svega drugog. Vjerojatno je zbog tog algoritma Facebook i postao to što jest danas. No taj algoritam im je zadao i probleme, ponajviše zbog toga jer je iskorišten za manipulaciju tijekom američkih predsjedničkih izbora. Ruski hakeri su tada objavili sadržaj koji promovira Donalda Trumpa i potiče podjele u američkom društvu, a pregledalo ga je preko 126 milijuna ljudi.

2. Korisnici će manje vremena provoditi na Facebooku

Facebook je proveo vlastita istraživanja među svojim korisnicima, pa zaključio ako aktivnije koristimo društvene mreže kako bi se približili ljudima, da ćemo se osjećati manje usamljenima, piše Zuckerberg. Ta činjenica je direktno povezana s razinom dugoročne sreće i zdravljem, kaže šef Facebooka. Međutim, pasivno čitanje News Feeda i članaka unutar Facebooka, te gledanje videa (čak i ako su zabavni), nije toliko dobro.

U komentaru koji bi mogao imate velike posljedice za kompanije koje svoj uspjeh baziraju na Facebooku, Zuckerberg je rekao da će zbog promjena u algoritmu pasti vrijeme koje korisnici provode na društvenoj mreži. Pregledavati će manje javnog sadržaja, no nada se da će zbog toga korisnici misliti da provode kvalitetnije vrijeme na stranici.

3. Ipak, neće raditi novi feed

Najavljene promjene dolaze nakon niza kritika koje su Facebooku upućene tijekom prošle godine. Korisnici su se uglavnom žalili na to kako ih Facebookov algoritam zatvara u personalizirane komore informacija, filtrirane samo za njih, bez realne mogućnosti prikaza novog sadržaja. Zbog toga se primjerice na Facebooku, unatoč većem broju lajkanih stranica, nekim korisnicima prikazivao sadržaj samo sa njih nekoliko.

Kako bi riješio taj problem, Facebook je eksperimentirao sa zasebnim Explore Tabom, odnosno zasebnim feedom u kojem bi se prikazivao isključivo javni sadržaj. Novu funkciju, Facebook je testirao na šest tržišta, među kojima je i tržište Srbije. Tijekom testiranja, ustanovili su kako interakcija sa postovima unutar explore feeda pada za 60 do 80 posto, zbog čega su odustali od globalnog širenja te funkcije. Takvim padom interakcije, većina manjih izdavača bi jednostavno propala. No, Facebook je ipak odustao od takve radikalne mjere.

4. Past će broj pregleda stranica, ali ipak ne tako radikalno kao s novim feedom

Adam Mosseri, Facebookov voditelj News Feeda, izjavio je kako sve promjene koje žele učiniti neće biti tako ekstremne poput explore taba. Međutim, Mosseri je naglasio kako će nakon uvođenja ovih promjena stranice doživjeti pad posjeta i pregleda videa. Nije precizirao koliki će pad doživjeti stranice, stoga se može pretpostaviti da će pad varirati od jedne do druge stranice, ovisno o tipu stranice i sadržaju kojeg objavljuju.

Zbog manjeg prikaza javnog sadržaja unutar News Feeda, te činjenice da će korisnici provoditi manje vremena na Facebooku, ovim promjenama bi se mogao stvoriti negativan utjecaj na tvrtke koje ovise o Facebooku. Međutim, Zuckerberg je u objavi istaknuo kako će ako učine pravu stvar, promjena biti dobra za zajednicu i posao na dulji rok. Kako će promjene kratkoročno utjecati na zajednicu, mogli bi vidjeti uskoro.

One of our big focus areas for 2018 is making sure the time we all spend on Facebook is time well spent.We built…

Gepostet von Mark Zuckerberg am Donnerstag, 11. Januar 2018