Tesla je prilično mudro odlučila doskočiti Trumpovim suludim carinama; u Šangaju će izgraditi tvornicu

Gradnjom tvornice u Kini donekle će se zaštiti od trgovinskog rata

Elon Musk, the co-founder and chief executive of Electric carmaker Tesla, gestures during a ceremony in Dubai on February 13, 2017.
Tesla announced the opening of a new Gulf headquarters in Dubai, aiming to conquer an oil-rich region better known for gas guzzlers than environmentally friendly motoring. / AFP PHOTO / KARIM SAHIB
FOTO: AFP

Šef Tesle Elon Musk s kineskim je vlastima potpisao sporazum o gradnji nove tvornice automobila u Šangaju. Bit će to prva Teslina tvornica izvan Sjedinjenih Američkih Država, a kompanije s njom planira udvostručiti ukupni proizvodni kapacitet.

Sporazum je sklopljen nakon što je Tesla morala podići cijene svojih vozila koje proizvedi u Americi, a prodaje u Kini. Na taj su način su nadoknađivali trošak novih carina koje je nametnula kineska vlada kao odgovor na carinu koju je američki predsjednik Donald Trump nametnuo na kinesku robu. Zbog carina, Tesla Model S je preko vikenda u Kini poskupjela za između 20.000 i 38.000 dolara.

Dok je Musk bio u Šangaju u utorak, šangajske vlasti objavile su kako pozdravljaju dolazak Tesle, koja u gradu neće samo napraviti novu tvornicu, već i novi razvojni centar. U Šangaju se nadaju da će sada postati centar kineske autoindustrije. Kina već dulje vrijeme pokušava privući strane autokompanije da kod njih proizvode i razvijaju električne automobile, no čini se kako je uvođenje novih carjina ipak bilo presudno kako bi postali zanimljivi kompanijama poput Tesle.

Kina se sprema na potpunu elektrifikaciju

Tesla planira u Kini proizvesti prva vozila oko dvije godine nakon što počne gradnja tvornice. Kroz dvije ili tri godine nakon početka proizvodnje, Tesla želi proizvoditi oko 500.000 vozila godišnje. Teslina tvornica vjerojatno će biti jedna od većih u Kinu, budući da tvornice tamo godišnje prozvedu između 200.000 i 300.000 vozila. Tvornica u Kini proizvodila bi, dakle, jednak broj automobila kao tvornica u Freemontu, gdje se sada proizvode svi Teslini automobili.

Kina je inače najveće svjetsko tržište električnih vozila, a eksperti predviđaju da će ono biti u konstantnom porastu. Razlog je taj što se zemlja sve više okreće uvođenju propisa kojima će na prometnicama do 2030. godine biti dopuštena samo električna vozila. Samo prošle godine, u Kini je prodano preko 28 milijuna vozila, a do 2025. godine, očekuje se porast na 35 milijuna godišnje. Usporedbe radi, 2017. godine u Americi je prodano 17 milijuna automobila.