Nekad je nužno odabrati stranu

Toyota još malo intenzivira suradnju s Panasonicom; javljaju da zajedno počinju razvijati nove baterije za električne aute

Nakon promašaja s vodikom, najveći azijski proizvođač automobila okreće se elektrifikaciji

FOTO: Yohann Legrand/Flickr

Toyota i Panasonic su danas potpisali novi ugovor kojim produbljuju svoju suradnju u razvoju novih baterijskih tehnologija. Toyota ovime očito želi povećati svoju prisutnost na tržištu električnih vozila. Panasonic je kroz godine postao najveći proizvođač baterija za automobilsku industriju, nakon što su postali Teslin glavni dobavljač. Tesla je pak postala najveći kupac baterija na svijetu.

Kompanije će zajedno raditi na razvoju baterija u obliku prizme, ali i na tzv. baterijama čvrstog stanja. Potpisivanjem novog ugovora, nastavlja se suradnja ovih dviju kompanija koja traje već više od 20 godina. Iz Toyote kažu kako pripremaju suradnju i s drugim kompanijama, kako bi se dodatno ubrzao razvoj novih baterijskih tehnologija.

Vodik je očito bio promašaj

Toyotini konkurenti poput General Motorsa i Volkswagena već sada troše milijarde dolara kako bi ponudili što više električnih vozila, a Toyota ih pokušava dostići. Trenutni predsjednik Toyote, Akio Toyoda, unuk utemeljitelja Kiichiroa Toyode, tijekom prezentacije, i sam je priznao da Toyota malo kasni s električnim vozilima.

Toyoda je također rekao kako je zabrinut zbog najavljenih zabrana na prodaju automobila pokretanih fosilnim gorivima. Toyota se umjesto razvijanja električnih vozila fokusirala na hidrogenska vozila, odnosno vozila pokretana gorivnim ćelijama. Čini se kako nakon više godina tijekom kojih su pokušali popularizirati vožnju na vodik, u Toyoti konačno shvaćaju da je budućnost u posve električnim vozilima pokretanih baterijama.

Toyota nije prodala niti jedan elektromobil

Tijekom rujna, Toyota je potpisala ugovor o suradnji s konkurentom Mazdom i dobavljačem Densom, kako bi zajedno proizvodili dijelove za električna vozila. Svoja potpuno električna vozila Toyota planira tijekom 2020. godine predstaviti u Kini i Indiji, gdje su sklopili partnerstvo sa Suzukijem. Do 2030. godine planiraju da će im prodaja električnih vozila iznositi oko 50 posto od ukupne prodaje, a prodaja hibridnih vozila skočiti na 4,5 milijuna komada.

Japanski konkurent Nissan je od 2010. godine do danas prodao preko 300.000 električnih Leaf modela, a Tesla je od 2008. godine prodala 250.000 električnih vozila. Toyota, Mazda i Suzuki u istom periodu nisu prodali niti jedno električno vozilo. Do ranih 2020-ih, Toyota planira završiti razvoj baterija čvrstog stanja, koje misle ugrađivati u svoja vozila.

Panasonic i Toyota surađuju još od 1996. godine

Panasonic već sada Toyoti isporučuje litij-ionske baterije koje se ugrađuju u njihova hibridna vozila poput Priusa. Kompanije su svoju suradnju počele još 1996. godine, partnerstvo su nazvali Primearth EV Energy, a u njemu Toyota drži 80,5 postotni udio, dok Panasonic drži ostatak. Zbog svoje ekskluzivne suradnje s Teslom, Panasonic je sudjelovao i u gradnji njihove velike tvornice, Gigafactoryja u saveznoj državi Nevadi, vrijedne pet milijardi dolara.

Inače, cijena baterija je od 2010. godine do danas pala za ogromnih 80 posto, a do 2026. godine, mogla bi pasti za dodatnih 50 posto. Očekuje se da će do tada cijena električnih vozila doći na razinu automobila pokretanih fosilnim gorivima.