Tri problema s kojima se susreće YouTubeova nova platforma YouTube Kids

YouTubeova platforma rezervirana isključivo za djecu na osjetljivom je području

YouTube
FOTO: Flickr

YouTube je u veljači predstavio YouTube Kids, platformu sa sadržajem namijenjenim isključivo djeci. Iako ideja uopće nije loša, baš naprotiv, njezina realizacija i nije nužno tako uspješna kako u YouTubeu misle. I dosad su ljudi pribjegavali ovoj stranici u nadi da će na taj način barem nakratko okupirati svoje najmlađe.

Ono što se nije moglo kontrolirati bile su reklame i njihov sadržaj, koji nije baš svaki put za dječje oči, prenosi TecnoXplora. To je bio jedan od osnovnih problema, kojima su u YouTube mislili doskočiti stvaranjem YouTube Kidsa. Međutim, platforma je po lansiranju naišla na brojne probleme. Ovo su neki od njih, ali i neki koji bi se u budućnosti mogli pojaviti.

1. Diskutabilno (ne)prikladan sadržaj

Pitanje prikladnosti sadržaja vrlo je osjetljivo. Tko odlučuje koji je sadržaj prikladan za djecu, a koji nije? Kako postaviti jasnu razliku? Postoje roditelji koji svojoj djeci dopuštaju gledati određene crtane i igrane filmove, a postoje i roditelji koji svojoj djeci upravo te iste filmove ne daju gledati.

Tradicionalni je televizijski program podložan zakonskoj regulativi, a tamo jasno stoji što djeca na televiziji smiju gledati, a što ne. Međutim, kako će YouTube regulirati svoj sadržaj? Za pretpostaviti je da je sve trenutačno u rukama korisnika, koji po vlastitu nahođenju filtriraju sadržaj koji žele da im djeca (ne)gledaju.

2. Prikriveno oglašavanje

Ovaj je problem i službeno priznat. Zavod za javno zastupanje u Georgetownu američkoj je trgovinskoj komisiji podnio tužbu protiv YouTube Kidsa, navodeći da je u sadržaju ponuđenom na platformi YouTube dopustio prikazivanje i sponzoriranoga sadržaja.

Konkretno, radilo se o jednom videu koji je izazvao kontroverze. “Naša hrana, vaša pitanja: Od čega su napravljeni McDonald’sovi pileći nuggetsi” ime je videa, a objavio ga je upravo lanac brze hrane. Međutim, u svojim pravilima korištenja, YouTube Kids jasno navodi da je “zabranjen sadržaj koji se odnosi na hranu i piće, bez obzira na njihovu nutritivnu vrijednost”. I upravo je to pravilo u ovom slučaju prekršeno.

Spornima su prikazani i takozvani unboxing videi, u kojima korisnici otvaraju pakete, najčešće sponzorirane i poslane od strane kompanija, čiji sadržaj onda prezentiraju gledateljstvu. Iz Zavoda za javno zastupanje smatraju kako je i takav sadržaj zapravo vrsta oglašavanja i kao takvomu mu ne bi smjelo biti mjesta na platformi YouTube Kids.

Ovo nije mali problem, a neće završiti niti zajedničkim optimalnim rješenjem, upravo zato što je oglašavanje jedan od osnovnih i najvećih izvora prihoda kako za YouTube, tako i za YouTube Kids.

3. Neprikladni oglasi

Osim prikrivenoga oglašavanja i sponzoriranoga sadržaja, YouTube Kids suočen je s još jednim gorućim problemom, a to su oglasi koji se prikazuju prije emitiranja svakog videa. Za publiciste YouTube Kids predstavlja idealno mjesto za oglašavanje, jasna niša publike, potpuno segmentirano gledateljstvo, gledanje relevantnoga sadržaja, idealni uvjeti za reklamiranje.

Međutim, ponavlja se staro pitanje. Kako odrediti su oglasi prikladni, a koji nisu? Zapravo, pitanje je trebaju li platformi kakva je YouTube Kids uopće oglasi? Sljedeća opasnost koja prijeti jest to da djeca često puta ne razlikuju reklame od relevantnoga sadržaja.

Pred YouTubeom je očito sijaset što predviđenih, što nepredviđenih problema i izazova, koji se svakako trebaju riješiti, kako bi platforma počela funkcionirati u punom sjaju.