Tvrtka koja je napravila alat za blokiranje oglasa na internetu sjetila se kako više zaraditi, prodavat će oglase
AdBlocker lansirao platformu za prodaju oglasa koji zadovoljavaju njihove kriterije
Njemačka tvrtka Eyeo koja je proizvela softver AdBlock Plus za blokiranje reklama na internetskim stranicama objavila je pomalo zbunjujuću vijest – počet će zarađivati od prodaje reklama. Iako zvuči ekstremno kontradiktorno da je firma čiji je core biznis suzbijanje oglasa na internetu počela zarađivati od oglasa, cijela priča zapravo ima dosta logike i krenula je još 2011. godine.
Eyeo je tada najavio sastavljanje tzv. bijele liste oglasa koji zadovoljavaju unaprijed određene kriterije, poput veličine i pozicije oglasa, koje će onda njihov AdBlock Plus, naravno uz naknadu, propuštati; pa će ti odobreni oglasi biti vidljivi i ljudima koji koriste njihov AdBlocker.
Njihovi klijenti su Google i Microsoft
Sada su otišli korak dalje. AdBlock je u partnerstvu s tech firmom Combo Tag napravio automatiziranu trgovinu s oglasima, nazvanu Acceptable Ads Platform na koju se mediji mogu registirati i koristiti je za prodaju i pozicioniranje oglasnog prostora na njihovim stranicama. Iako kompanija ne otkriva koje su se tvrtke plasirale na AdBlockerovu bijelu listu, Wall Street Journal piše da su njihovi klijenti, imeđu ostalih, Google i Microsoft.
Eyeo kaže da njihove kriterije za oglase zadovoljava oko 700 kompanija, uključujući oglašivače, digitalne medije i oglašivačke mreže, a njihove usluge propuštanja oglasa kroz AdBlocker filtere plaća već 70-ak firmi.
Twitter se, očekivano, zapalio
Izvršni direktor tvrtke Eyeo Till Faida je u službenom priopćenju istaknuo: “U ovom trenutku postoje dva ekosustava online potrošača: jedan se sastoji od ljudi koji blokiraju prikaze napadnih oglasa, a drugi od ljudi koji to ne rade. The Acceptable Ads Platform omogućava digitalnim medijima pristup u prvi ekosustav bez potreba za bilo kakvim promjenama u načinu pristupanja drugom ekosustavu.”
U proces su uključili Google i tehnološku firmu specijaliziranu za oglase AppNexus koji će asistirati u prodaji oglasnog prostora na novoj platformi, tako što će ih nuditi potencijalnim klijentima kroz vlastite oglašivačke kanale. Svi sudionici, uključujući Eyeo, ComboTag, Google i AppNexus dobivat će dio prihoda od oglasa prodanih na platformi, a ostatak novca proslijedit će se digitalnim medijima na kojima su objavljeni oglasi.
Just wanted to clarify: Nothing has changed. You can block ALL ads or allow Acceptable Ads to support your fav sites pic.twitter.com/HZX23amRdz
— Adblock Plus (@AdblockPlus) September 14, 2016
Iz AdBlockera su istaknuli da se zapravo ništa dramatično nije promijenilo, te da korisnici koji ne žele vidjeti baš nikakve reklame i dalje mogu isključiti prikaz svih oglasa, što uključuje oglase s AdBlockerove bijele liste.
Nije pomoglo. Korisnici su ih ubrzo počeli nesmiljeno vrijeđati na društvenim mrežama, a ovdje smo izvukli neke od zabavnijih reakcija.
In contradiction of their own mission, AdBlock Plus is now selling digital ads. Yes, you read that correctly. https://t.co/6txIUHRUZ7
— RP3 Agency (@RP3Agency) September 14, 2016
https://twitter.com/burnie/status/775702446177824768
AdBlock Plus now sells ads. I guess you either die a hero or live long enough to see yourself become the villain – https://t.co/bKebuCFNku
— Dare Obasanjo (@Carnage4Life) September 13, 2016
“Acceptable ads was a pivot toward what we think is better”—https://t.co/TW9jN04uYK
You know what’s better? Better. https://t.co/QsD6VizLX1
— Aral Balkan 🕷 (@aral@mastodon.ar.al) (@aral) September 13, 2016
https://twitter.com/H0micidalHare/status/776084938705793024
Maybe @AdblockPlus should change their name to AdAllowPlus?
— ChefEff (@ChefEff) September 14, 2016