Tvrtka koja je napravila alat za blokiranje oglasa na internetu sjetila se kako više zaraditi, prodavat će oglase

AdBlocker lansirao platformu za prodaju oglasa koji zadovoljavaju njihove kriterije

NEW YORK, NY - MAY 09: Adblock Plus CEO Till Faida speaks onstage during TechCrunch Disrupt NY 2016 at Brooklyn Cruise Terminal on May 9, 2016 in New York City.   Noam Galai/Getty Images for TechCrunch/AFP
FOTO: AFP

Njemačka tvrtka Eyeo koja je proizvela softver AdBlock Plus za blokiranje reklama na internetskim stranicama objavila je pomalo zbunjujuću vijest – počet će zarađivati od prodaje reklama. Iako zvuči ekstremno kontradiktorno da je firma čiji je core biznis suzbijanje oglasa na internetu počela zarađivati od oglasa, cijela priča zapravo ima dosta logike i krenula je još 2011. godine.

Eyeo je tada najavio sastavljanje tzv. bijele liste oglasa koji zadovoljavaju unaprijed određene kriterije, poput veličine i pozicije oglasa, koje će onda njihov AdBlock Plus, naravno uz naknadu, propuštati; pa će ti odobreni oglasi biti vidljivi i ljudima koji koriste njihov AdBlocker.

Njihovi klijenti su Google i Microsoft

Sada su otišli korak dalje. AdBlock je u partnerstvu s tech firmom Combo Tag napravio automatiziranu trgovinu s oglasima, nazvanu Acceptable Ads Platform na koju se mediji mogu registirati i koristiti je za prodaju i pozicioniranje oglasnog prostora na njihovim stranicama. Iako kompanija ne otkriva koje su se tvrtke plasirale na AdBlockerovu bijelu listu, Wall Street Journal piše da su njihovi klijenti, imeđu ostalih, Google i Microsoft.

Eyeo kaže da njihove kriterije za oglase zadovoljava oko 700 kompanija, uključujući oglašivače, digitalne medije i oglašivačke mreže, a njihove usluge propuštanja oglasa kroz AdBlocker filtere plaća već 70-ak firmi.

Twitter se, očekivano, zapalio

Izvršni direktor tvrtke Eyeo Till Faida je u službenom priopćenju istaknuo: “U ovom trenutku postoje dva ekosustava online potrošača: jedan se sastoji od ljudi koji blokiraju prikaze napadnih oglasa, a drugi od ljudi koji to ne rade. The Acceptable Ads Platform omogućava digitalnim medijima pristup u prvi ekosustav bez potreba za bilo kakvim promjenama u načinu pristupanja drugom ekosustavu.”

U proces su uključili Google i tehnološku firmu specijaliziranu za oglase AppNexus koji će asistirati u prodaji oglasnog prostora na novoj platformi, tako što će ih nuditi potencijalnim klijentima kroz vlastite oglašivačke kanale. Svi sudionici, uključujući Eyeo, ComboTag, Google i AppNexus dobivat će dio prihoda od oglasa prodanih na platformi, a ostatak novca proslijedit će se digitalnim medijima na kojima su objavljeni oglasi.

Iz AdBlockera su istaknuli da se zapravo ništa dramatično nije promijenilo, te da korisnici koji ne žele vidjeti baš nikakve reklame i dalje mogu isključiti prikaz svih oglasa, što uključuje oglase s AdBlockerove bijele liste.

Nije pomoglo. Korisnici su ih ubrzo počeli nesmiljeno vrijeđati na društvenim mrežama, a ovdje smo izvukli neke od zabavnijih reakcija.

https://twitter.com/burnie/status/775702446177824768

https://twitter.com/H0micidalHare/status/776084938705793024