FOTO: Alan O'Rourke/Flickr

Twitter testira novu opciju; povisio je broj znakova po tvitu na 280. Nisu svi sretni

Iako je opcija još u fazi testiranja, mnogi je već sada mogu koristiti

Twitter testira novu opciju; povisio je broj znakova po tvitu na 280. Nisu svi sretni

Iako je opcija još u fazi testiranja, mnogi je već sada mogu koristiti

FOTO: Alan O'Rourke/Flickr

Twitter je jučer kasno navečer pokrenuo testiranje nove opcije duljeg tvita, u kojem se limit povećava sa 140 na 280 znakova. Nadaju se da će ovim potezom korisnici moći biti biti ekspresivniji. “Naše istraživanje ukazuje na to da je limit znakova izvor velikih frustracija za naše korisnik. Kada ljudi nisu ograničeni na 140 znakova, već im preostaje par znakova viška, oni više tvitaju – što je fenomenalno!” – napisali su u svojem blogu.

Prema njihovim podacima, oko 9 posto tvitova su točno 140 znakova. Twitter misli da mnogi korisnici moraju prepravljati svoje inicinalne tvitove kako bi se ugurali ispod ograničenja. Twitter se sada nada da će s povećanjem limita pomoći tim korisnicima, posebice u jezicima koji su pod utjecajem “naguravanja slova”, kako to oni nazivaju. Jedini jezici koji nemaju taj problem su japanski, kineski i korejski jezik. Objašnjavaju da se u tim jezicima rečenice ne slažu na jednak način kao u drugim jezicima. Prosječni japanski tvit ima smo 15 znakova, dok samo njih 0,4 posto dođu do limita od 140 znakova.

Ne žele postati klon Facebooka

Prvotni limit od 140 znakova je uveden kao imitacija SMS poruka, što je i logično, budući da su u počecima te društvene mreže ljudi zapravo na taj način slali svoje tvitove Twitteru, koji ih je onda objavljivao. Međutim, po definiciji, SMS ima limit od 160 znakova, dok je ostalih 20 znakova otpadalo na korisničko ime. Odluka o povišenju limita dolazi nakon godina razmišljanja o tom koraku. Godine 2015. su čak razmišljali povisiti znakovni limit na ogromnih 10.000 znakova. Uz povećanje, razvijali su paralelno timeline koji se slaže po važnosti, a ne prema tome koji je tvit noviji. Time su htjeli korisnicima pokazati prvo najbolje tvitove, pa onda sve ostale.

S limitom od 10.000 znakova, bili su u opasnosti postati klon Facebooka, nešto što kompanija nikako ne želi. Od toga su srećom odustali, no uveli su opcionalni rangirani timeline. U njemu su prvo prikazani najbitniji tvitovi, pa onda ostali u obrnutom kronološkom redoslijedu. Međutim, jedna od najvećih inovacija za Twitter je bilo neubrajanje medijskih datoteka, poput fotografija, u znakovno ograničenje. Iako je povećanje na 280 znakova po tvitu radikalan potez, ipak nije toliko radikalan kao 10.000 znakova.

Mnogi mogu probati novu opciju

Novi limit od 280 znakova ne mogu vidjeti svi korisnici na svim uređajima. Twitter službeno uvodi funkciju kao testiranje nekim korisnicima, dok će drugi morati pričekati. S vremenom, veći limit će se pojaviti i u web verziji Twittera, kao i u njegovim mobilnim aplikacijama. Međutim, Twitter korisnik Prof9 razvio je korisničku skriptu za Google Chrome ekstenziju Tampermonkey, koja omogućuje korisnicima dulje tvitove, prije službenog lansiranja funkcije.

Tampermonkey je inače ekstenzija koja omogućuje korisnicima pokretanje vlastitih skripti unutar internetskog preglednika, kako bi se dobila proširena funkcionalnost unutar neke web stranice. Dakle, potrebno je skinuti Tampermonkey s Chrome webstorea, te posjetiti Github repozitorij skripte. Tamo je potrebno kliknuti na tipku “raw”, te uputiti Tampermonkey da instalira skriptu. Nakon toga je potrebno samo posjetiti Twitter, te provjeriti unutar Tampermonkeya da li je skripta aktivna. Strpljiviji korisnici bi novi limit trebali dobiti u sljedećih par mjeseci.

Nisu baš svi korisnici sretni

Novi korisnici Twittera, često su zbunjeni s limitom od samo 140 znakova, dok veterani društvene mreže taj limit smatraju jednom od njegovih glavnih prednosti. Upravo se zbog tog limita Twitter smatrao vrlo efikasnim alatom za dijeljenje i skupljanje bitnih informacija. Zbog limita, svaki tvit je morao biti promišljen i koncizan, što je hrpu nepovezanih tvitova na timelineu činilo lako čitljivima. Naravno, javila se i hrpa nezadovoljnih korisnika, koji su između ostalog izrazili zabrinutost oko toga kako će Donald Trump iskoristiti novi limit.

Twitter se na ovaj potez odlučio vjerojatno jer su bili pod velikim financijskim pritiskom, poglavito zbog toga jer moraju zadovoljiti investitore. Prema novijim izvješćima, Twitter nije u zadnjem tromjesečju dodao gotovo niti jednog novog korisnika, što negativno utječe na njihovo poslovanje. Zbog toga se na Twitteru kupuje sve manje oglasnog prostora, kompanije radije kupuju oglase kod glavnog konkurenta – Facebooka. Zarada u zadnjem tromjesečju im je također pala na razinu onih iz 2016. godine.

https://twitter.com/TDavisOfficial/status/912954457079599104

https://twitter.com/JoshNoneYaBiz/status/912828318063489024