Uber je predstavio stranicu sa svim podacima koje su skupili o prometu. Kažu da žele bolju infrastrukturu

Na stranici Movement objavit će sve podatke prikupljene u 6 godina od lansiranja

Uber aplikacija
FOTO: AFP/AFP PHOTO

Uber je predstavio Movement, internetsku stranicu za pristup podacima o prometu u svim gradovima u kojima je Uber prisutan, primarno namijenjena ljudima koji se bave transportom i poboljšanjima mobilnosti u gradovima, piše Tech Crunch. Uber je u šest godina od lansiranja svoje usluge dijeljenja prijevoza prikupio mnoštvo podataka u funkcioniranju prometa u gradovima u kojima je prisutan.

Svi prikupljeni podaci, tvrdi Uber, mogu se anonimizirati, tako da nisu povezani s konkretnim osobama koji su koristili ili obavili uslugu prijevoza. Sve prikupljene podatke Uber će dati na korištenje stručnjacima koji se bave planiranjem i upravljanjem prometa i trasporta u gradovima, a naknadno, podaci će biti dostupni široj javnosti.

Problemi sa zaštitom privatnih podataka

Konkretno, korisnici mogu prilagoditi vrijeme u danu, dane u tjednu, i zatim povući prikupljene podatke po unesenim parametrima, bilo u formi grafičkih prikaza ili u sirovom formatu za korištenje u vlastitim modelima. U praksi, to će značiti da na temelju prikupljenih podataka mogu pratiti špice u prometu i po potrebi uvesti dodatne linije gradskim prijevozom i slično.

U osnovi, Uber tvrdi da želi ljudima koji donose odluke o funkcioniranju gradskog prijevoza pomoći u donošenju ispravnijih odluka. Podaci će biti organizirani u obliku analize prometa u zonama gradova, posloženi po postojećim geografskim demarkacijama, tako da se mogu koristiti za urbanističko planiranje i upravljanje prometom.

Činjenica da Uber planira objaviti podatke o obavljenim vožnjama mnogima će sa stajališta zaštite osobnih podataka biti dosta problematična. Uber s druge strane ističe da izrazito vodi računa o zaštiti osobnih podataka i da će objaviti isključivo podatke u područjima u kojima se ti podaci mogu adekvatno agregirati i anonimizirati. U onim dijelovima grada u kojima ne postoji način za zaštitu identiteta vozača i korisnika usluge, pristup će biti onemogućen.

Utjecaj na poboljšanje infrastrukture

Pojavilo se i pitanje Uberovih motiva. Naime, mogućnost preciznog mapiranja potražnje u prometu je jedan od elemenata potrebnih za kvalitetne projekcije potražnje. Drugim riječima, tehnologija koja omogućava ispravna predviđanja što će se događati u prometu predstavlja jednu od prednosti u odnosu na konkrenciju, pa nije jasno zašto bi je javno dijelili. Uber kaže da žele doprinijeti razvoju gradova u kojima rade, i smatraju da će potencijalna poboljšanja u infrastrukturi i njima biti od koristi.

“Mi ne planiramo infrastrukturu, ne planiramo gradove, to nam nikad ni nije bio cilj”, objasnio je na brifingu šef proizvoda Jordan Gilbertson. Uber te stvari ne može izravno kontrolirati ali može neizravno utjecati na poboljšanje uvjeta i novih rješenja u trasportu. Učinkovitiji transport u gradovima za Uber znači kvalitetniju uslugu, sretnije korisnike i bolje ocjene usluge.

Ne manje važno, ovo bi moglo utjecati na poboljšanje problematičnih odnosa između Ubera i pojedinih gradskih vlasti. Od izlaska na tržište, Uber je imao ozbiljnih problema ne samo s tradicionalnim prijevozničkim i taksi servisima nego i s regulatorima u nadležnim gradskim službama. Otvaranje i pristup prometnim podacima mogao bi biti početak konstruktivnije faze u odnosu.