Uber je upravo pretrpio svoj najveći neuspjeh ikad; u Kini se predaje svom najvećem konkurentu
Uber je izgubio bitku za kinesko tržište
Uber China spaja se sa svojim najvećim konkurentom u Kini, firmom Didi Chuxing, a posao je vrijedan 35 milijardi dolara, piše Business Insider. Detalji tog udruživanja opisani su na blogu Uberovog šefa Travisa Kalanicka, no službena potvrda tek se očekuje.
Prema, zasad, neslužbenim informacijama Didi će u globalni Uber investirati milijardu dolara (ukupna vrijednost firme iznosi 68 milijardi) dok će Uber zauzvrat dobiti oko 20 posto dioničkog paketa odsada združene kompanije čija se ukupna vrijednost procijenjuje na 35 milijardi dolara.
Uber China bio je zajednički projekt Ubera i kineskog internetskog giganta Baidua, no taj se projekt pokazao relativno neuspješnom investicijom za Uber. Kalanick je to potvrdio kazavši kako se Uber China tek mora pokazati finacijski uspješnim s obzirom na to da je stalno kaskao za Didijem, s kojim se konstantno borio za klijente i vozače.
Investitori sretni zbog vijesti jer su gubili milijarde
No, ova vijest u osnovi znači i da se Uber predao, odnosno odustao od kineskog tržišta. S druge strane, vijest o spajanju Ubera Chine i Didija usrećila je mnoge strane Uberove investitore koji već neko vrijeme navija za to da dvije spomenute firme postignu nekakvo primirje.
A koliko Didi dobro kotira pokazuje i činjenica da je Apple u Didi investirao milijardu dolara s računicom da bi ta investicija Appleu na kraju mogla osigurati dobit od 25 milijardi ili više dolara. No, treba tek vidjeti je li Apple očekivao ovakav rasplet velike Uberove i Didijeve svađe pa je stoga uložio u kineski servis.
Duga Uberova borba na kineskom tržištu
Uber se, inače, dosta dugo borio s uspjehom na kineskom tržištu. Imao je problema sa zapetljanom birokracijom, Uberovi vozači stalno su napadani, postojale su kontroverze s provjerama, a najjolji potez nije bio niti Uberova odluka da iskopa i objavi prljavo rublje svojih kritičara. No, Kina je i dalje najmnogoljudnija zemlja na svijetu sa stalno rastućim gospodarstvom pa se stoga isplatilo riskirati.
Ovo je, inače, najveći Uberov neuspjeh otkako je osnovan pred sedam godina. A da je tome tako dokazuje i to što je Uber godišnje trošio milijardu dolara na svađu s Didijem te tako stalno bio na gubitku iako je posao u principu išao dosta dobro.
Uber je, naime, u gradu Chengdu ostvarivao 479 puta više vožnji nego u New Yorku u istom razdoblju. Problem je bio u tome što Uber taj kratkoročni uspjeh nije uspio pretvoriti u dugoročni te je na kraju Uber Chinu zbog toga morao prodati svom najvećem konkurentu.