Uberov samovozeći kamion izvršio je svoju prvu dostavu, sam je prevezao 50,000 limenki Budweisera

Prvi je to kamion koji je sam prevozio trgovački teret

FOTO: Screenshot Youtube

U ranim jutarnjim satima 20. listopada, kamion s prikolicom vozio je prema Colorado Springsu u državi Kolorado. Prevozio je 50,000 limenki Budweiser piva. Inače to ne bi bio prizor vrijedan posebne pažnje, no ovaj kamion je vozio sam, bez vozača, time je postao prvi kamion koji je sam prevozio trgovački teret piše The Verge.

Putovanje je započelo 193 kilometra dalje, u postrojenju pivovare Anheuser-Busch u Lovelandu, Kolorado. Kamion marke Volvo opremljen kamerama i senzorima, jedan je od pet u vlasništvu kompanije Otto iz San Francisca. Tvrtka se bavi prijevozom kamiona koji sami voze, a u kolovozu ju je otkupio Uber.

Probnu vožnju obavio je ljudski vozač, sve do stanice za vaganje u Fort Collinsu. Od tamo, kamion se odvezao sam bez ikakvih intervencija, do Colorado Springda, to je udaljenost od 161 kilometra. Vozač je sjedio u spavaćoj kabini i od tamo nadzirao dvosatni put. No kada su ušli u grad, vozač je ipak preuzeo kontrolu nad volanom.

Nadzor državne patrole

“Ljudi u Colorado Springsu ovog vikenda pili su Budweiser koji je dostavio samo kamion. To je baš cool”, rekao je James Sembrot, viši direktor za logistiku i strategiju u Anheuser-Busch pivovari. Na limenkama je čak pisala poruka “Prva pošiljka putem samovozećeg kamiona”

Iz Ureda za transport države Kolorado znali su za ovu pošiljku i pomogli su isplanirati rutu, rekao je Lior Ron, suosnivač Otta. Automobil državne patrole pratio je kamion nakrcan pivom, iz daljine je nadzirao putovanje. Kamion je vozio prosječnom brzinom od 88,5 km/h tokom cijelog putovanja.

Kako tvrdi Ron, prometni policajac koji je slijedio kamion rekao je da je bilo jako dobro vidjeti kamion koji se sigurno drži svoje trake većinu puta. Otto je započeo poslovanje s 40 zaposlenika, većina njih je došla iz tvrtki poput Googlea, Applea, Tesle i Cruise Automationa. Njihov je cilj pretvoriti trgovačke kamione u samovozeće prevoznike tereta.

Spajanje Otta i Ubera

Ron je inženjer rođen u Izraelu, radio je na čelu proizvodnje za Google Maps pet godina, dok je njegov partner Anthony Levandowski došao iz Googleovog tima za samovozeći auto.

U kolovozu je Uber kupio Otto, navodno za 680 milijuna dolara. Vrijeme spajanja nije bilo slučajno, Uber je bio usred priprema za lansiranje svog eksperimenta s vozilima bez vozača u Pittsburghu. Prema dogovoru Levandowski je preuzeo Uberov tim za samovožnju, a Ron je nastavio voditi Otto. Njihov cilj je da lansirati samovozeći “Teretni Uber” u idućim mjesecima.

“Jako smo samostalni u Ottu”, reako je Ron i dodao kako Uber nije bio upleten u logistiku prve pošiljke. Iako je izvršni direktor Ubera Travis Kalanick znao za projekt i bio je vrlo uzbuđen zbog njega.

Specifikacije prvog samovozećeg kamiona

Umjesto da izrađuju vlastite kamione, Otto dizajnira dijelove za već postojeće modele. Kamon koji je prevezao pivu bio je opremljen ovim setom: dvije kamere za detektiranje linija, LIDAR senzor za stvaranje 3D okoliša, dva prednja radarna senzora koji detektiraju prepreke i druga vozila na cesti, te gps senzor koji pomaže odrediti točnu lokaciju kamiona.

U Ottu su također mapirali cijelu rutu tako da su prije dostave vozili opremljen kamion po cesti tamo i nazad. Ron kaže da je njihova misija učiniti kamionski prijevoz sigurnijim. “94 posto smrtnih slučajeva uzrokovani su ljudskom pogreškom”, rekao je. Samovozeći kamioni mogli bi donijeti i niže police osiguranja, te racionalniju potrošnju goriva, jer neće biti nepotrebnog ubrzavanja.

Zakon propisuje da čovjek mora biti prisutan u kamionu, za sada. Ron kaže da Ottova tehnologija dopušta šoferima da drijemaju tokom dugih vožnji. A krajnji je cilj, naravno, eliminirati vozače u potpunosti, nešto što će sigurno oduševiti dobavljače, a užasnuti vozače i sindikate. “Spremni smo za veći korak, više vrsti autocesta, više vremenskih uvjeta, različite prometne situacije i očito više partnera u budućnosti”, rekao je Ron.