Veliki potres na tržištu: globalne isporuke smartphonea u drugom kvartalu pale za 9 posto

Analitičari kažu kako problemi s komponentatama poput čipova popuštaju, no potražnja je sve slabija

IPhone 11, start screen, home screen with app icons on the display, apps, iOS, smartphone, Germany,Image: 516061411, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia
FOTO: Profimedia

U svijetu je u drugom tromjesečju isporučeno 316 milijuna pametnih telefona ili 9 posto manje nego u istom razdoblju prošle godine, čemu je pogodovao pad potražnje uslijed manjeg raspoloživog dohotka zbog inflacije i drugih ekonomskih prepreka, donosi analitička tvrtka Canalys.

Time je u drugom tromjesečju nastavljen pad isporuka pametnih telefona koji je prisutan od početka godine, te su dobavljači, kako ističu analitičari Canalysa, zbog nagomilavanja zaliha, prisiljeni preispitati svoj portfelj kako bi u drugom dijelu godine poboljšali rezultat.

Velika potražnja za Appleom i Samsungom

Ipak, unatoč ukupnom padu isporuka istraživači napominju da je potražnja za Appleovim i Samsungovim pametnim telefonima i dalje velika, te su ta dva proizvođača i dalje na prva dva mjesta po prodaji, a i među prvih pet jedini su povećali tržišni udjel.

Samsung je i dalje broj jedan u svijetu te nakon drugog tromjesečja 2022. drži i najveći tržišni udjel po isporukama smartphonea, od 21 posto, što je i povećanje sa 18 posto iz istog tromjesečja 2021. godine, dok je drugi Apple s tržišnim udjelom od 17 posto, također povećanim, sa lanjskih 14 posto.

Među prvih pet dobavljača još su Xiaomi, Oppo i Vivo, koji su svi ove godine ostvarili pad tržišnog udjela u isporukama tih telefona, pa je tako udjel Xioamija s lanjskih 17 posto pao na ovogodišnjih 14 posto, Oppojev sa 11 na 10 posto, a Vivov sa 10 na 9 posto.

Pojačane promocije i akcije

Analitičari Canalysa to komentiraju i prekomjernom ponudom telefona srednjeg ranga i cijene, koji se gomilaju na zalihama, jer potrošači s ograničenim proračunom u inflaciji preusmjeravaju kupnju na uređaje nižih cijena, te se očekuje da će dobavljači u idućim mjesecima pojačati promocije i posebne ponude kako bi potaknuli bolju prodaju i prije blagdanskog rasprodajnog razdoblja pred kraj godine.

“Pad potražnje izaziva veliku zabrinutost za cijeli lanac opskrbe pametnih telefona. Iako zalihe komponenti i pritisci na troškove popuštaju, ipak ostaje briga unutar logistike i proizvodnje, poput pooštravanja uvoznih zakona na nekim tržištima u razvoju i carinskih procedura koje odgađaju pošiljke. Stoga će za sve u tom lancu biti vitalna buduća suradnja dobavljača i kanala prodaje u praćenju potražnje i zaliha”, kaže analitičar Toby Zhu.