Vipnet je jačanjem fiksne telefonije u 2015. godini stabilizirao prihode, nastavljaju s investicijama

U 2015. dovršena je akvizicija Amisa i spajanje s Makedonijom

FOTO: PIXSELL

Vipnet je objavio poslovne rezultate za 2015. godinu, koju su obilježili negativni učinci regulatornih opterećenja i rast naknada za frekvencijski spektar, ali i velike investicije kompanije u mobilni i fiksni segment.

Prihodi Vipneta u 2015. godini iznosili su 371,3 milijuna eura, 1,8 posto manje nego prethodne godine. Konsolidirana EBIDTA iznosi 83 milijuna eura, 1,5 posto manje u donosu na 2014. godinu.

Dobar zadnji kvartal

U Vipnetu ističu da su prihodi posljednjeg kvartala rasli za 0,8 posto u usporedbi s usporedivim razdobljem lani, te da je EBIDTA u tom periodu skočila za 53,5 posto u odnosu na lani, prvenstveno pod utjecajem organskom rasta i efekta programa transformacije koji su počeli provoditi u posljednjjem kvartalu 2014. godine.

Rast fiksnog segmenta i manje korisnika prepaida

Fokusirani su na investiranje u daljnje širenje širokopojasne mreže koja sada pokriva preko 20 gradova i 380 tisuća kućanstvava u Hrvatskoj.

Sveukupno, u fiksnom segmentu, u 2015. godini je Vipnet zabilježio porast prihoda od 21,9 posto u odnosu na 2014. godinu. U pogledu mobilnog segmenta poslovanja, Vipnet je nastavio razvoj 4G+/LTE mreže i povećao brzinu sa 150 na 225 Mbit/s. Kompanija bilježi rast broja korisnika internetske televizije i to za 12,5 posto na 188,7 tisuća korisnika ove usluge,

Ipak, nastavljen je pad korisnika mobilnih usluga. Ukupan broj korisnika mobilnih usluga pao je za 0,4 posto i iznosi 1,73 milijuna, a pad se uglavnom odnosi na manje korisnika prepaid usluga, odnosno korisnika Tomato i Vipme.

Investicije

Vipnet je tijekom prošle godine investirao 72,4 milijuna eura, uglavnom u u daljnje širenje 4G+/LTE i fiksne mreže, a postavljeno je oko 4000 kilometara međugradske i unutargradske optike.

Provedena je akvizicija Amis Telekoma, čime je broj korisnika povećan za 23.000 novih i nastavljena konsolidacija hrvatskog telekomunikacijskog tržišta.

Klaster Hrvatska i Makedonija

U priopćenju povodom objave rezultata se ističe da je sredinom 2015. Nadzorni odbor Telekom Austria Grupe odobrio novi organizacijski model, sličan modelu kojeg koristi América Móvil – formiranje klastera. Organizacijski model koji nastao formiranjem u klaster trebao bi omogućiti u obje zemlje brže reakcije i veći potencijal za rast. Kako kažu, “klasteri služe kao centri za dijeljenje određenih usluga te time ostvaruju brži pristup tržištu, posebice prilikom razvoja novih proizvoda.”

Upravljački tim klastera Hrvatska i Makedonija čine: Jiří Dvorjančanský (CEO/CMO), Johannes Kandera (CFO), Adrian Ježina (CTO), Ivana Marković (CMO) i Nikola Ljushev (izvršni direktor Makedonija).

Spajanjem tvrtki Vip i One u listopadu 2015., novoosnovani one.Vip izrastao je u jednog od najvećih telekomunikacijskih operatora u Republici Makedoniji, a imat će više od 1,3 milijuna korisnika fiksne i mobilne telefonije, interneta i televizije. Potpuna integracija trebala bi se provesti do kraja ove godine.