WhatsApp je ponovo na udaru kritika zbog novih odredbi o zaštiti privatnosti

Podnesene su žalbe Europskoj komisiji i Europskoj mreži potrošačkih tijela

A screen shot of the popular WhatsApp smartphone application is seen after a court in Brazil ordered cellular service providers nationwide to block the application for two days in Rio de Janeiro, Brazil, on December 17, 2015. The unprecedented 48-hour blockage was to implement a Sao Paulo state court order and was to take effect at 0200 GMT Thursday, although it was not immediately clear if service providers would acquiesce to the order.The court said WhatsApp had been asked several times to cooperate in a criminal investigation, but had repeatedly failed to comply. AFP PHOTO / YASUYOSHI CHIBA (Photo by YASUYOSHI CHIBA / AFP)
FOTO: AFP

Europske organizacije za zaštitu privatnosti i prava potrošača požalile su se Europskoj komisiji na ažurirane WhatsAppove odredbe o zaštiti privatnosti, tvrdeći da je kompanija nejasnim obavijestima korisnicima prekršila europske propise.

WhatsApp uveo je u siječnju nove odredbe o zaštiti privatnosti koje kompanijama omogućuju da dio korisničkih podataka dijele s Facebookom i drugim članicama grupe, podsjeća Reuters. Izmjene omogućuju korisnicima komunikaciju s tvrtkama i ne odnose se na privatnu komunikaciju, tvrdili su u WhatsAppu.

Kažu kako se stvara neprimjereni pritisak na korisnike

Europska organizacija potrošača (BEUC) i osam njezinih članova kritizirali su promjene i podnijeli žalbe Europskoj komisiji i Europskoj mreži potrošačkih tijela, tvrdeći da WhatsApp nepravedno podvrgava pritisku korisnike, tražeći od njih da prihvate nove odredbe. “Sadržaj tih obavijesti, njihova priroda, tajming i ponavljanje stvaraju neprimjeren pritisak na korisnike i narušavaju njihovu slobodu izbora i zato predstavljaju kršenje direktive EU-a o nepoštenoj trgovinskoj praksi”, stoji u zajedničkom priopćenju.

“WhatsApp nije jednostavnim i razumljivim jezikom objasnio prirodu promjena… Dvosmislenost predstavlja kršenje zakona EU-a o zaštiti potrošača, koji kompanije obavezuje na jasne i transparentne uvjete ugovora i komercijalnu komunikaciju,” rekli su. Skupine su pozvale europsku mrežu regulatora za zaštitu potrošača i europske regulatore za zaštitu podataka da surađuju na rješavanju problema sa zaštitom privatnosti i prava potrošača.