YouTube je danas po prvi puta promijenio svoj logo. Možda bitnije, ima i novi dizajn

Novi dizajn logotipa popraćen je i sa par novih funkcija za desktop i mobitele

FOTO: Screenshot/Youtube

U svojih 12 godina postajanja YouTube je izrastao iz rudimentarnog sustava za streaming 320×240 videa u drugu najveću stranicu po posjećenosti na svijetu, s preko milijarde i pol korisnika mjesečno. Danas nude rezolucije do 8K, live streaming, 3D i 360 video. Međutim, cijelo to vrijeme, logotip se gotovo pa nije mijenjao, osim par laganih zahvata na bojama.

Danas se desio najveći rebrand u povijesti YouTubea. Logotip više ne stavlja naglasak na “Tube” dio imena, koji je do sada bio okružen s crvenim obrubom. Crveni obrub, tj. logotip tipičan za YouTubeove mobilne aplikacije se pomiče lijevo od naziva, zbog čega se stiče veći dojam unificiranosti platforme. Novi dizajn bi trebao korisnicima stići tokom dana.

Mobilna aplikacija je osjetno osvježena

Evolucija nije zahvatila samo logotip. Veće promjene zahvatile su i mobilnu aplikaciju, kojoj su tabovi početkom svibnja pomaknuti na donju stranu. Danas je dodan još jedan tab pod nazivom shared. Ustvari se radi o chatu unutar aplikacije, za slučaj da sve druge Googleove aplikacije za dopisivanje nisu dovoljne.

Razlika je međutim u tome što se putem tog shared taba može vršiti interakcija s subscriberima kanala, ali i prijateljima. Početkom godine dodana je nova gesta, kojom se dvostrukim tapkanjem na lijevu ili desnu stranu ekrana može “premotati” video za 10 sekundi unaprijed, odnosno unazad. Sada su najavili i novu gestu, povlačenjem prsta preko ekrana kako bi preskočili ili vratili video u playlisti.

Adaptivan video i prilagodiljiva brzina reprodukcije

Video će sada biti moguće i usporiti, ali i ubrzati. Funkcija je do sad bila dostupna nekim korisnicima na desktop verziji, no sada ta funkcija dolazi i u mobilnu aplikaciju. Ovom funkcijom će stoga biti lakše pratiti neke tutorijale koji su česti na Youtubeu.

Prikaz videa će također biti adaptivan na destkopu. Dakle ako se radi o 4:3 videu, oko njega se neće nalaziti crni obrubi, već će se prikaz videa prilagoditi njegovim omjerima stranicama. Isto će zahvatiti i vertikalne videozapise, koje ljudi očito ne kane prestati snimati. Dodali su i novi prostor za pronalazak videa, čak i kada se video reproducira u fullscreenu. Čak će i prostor ispod videa nuditi prijedloge za novi.

Material design YouTubea za sve korisnike

Nakon što je mjesecima bio u testiranju, konačno bi se svima korisnicima trebao pojaviti novi material design izgled YouTubea u dekstopu. Navigacija stranicom se čini jednostavnijom i intuitivnijom, a zbog osvježenog dizajna s većim prikazom videa, video dolazi još više u prvi plan.

Zadnja karika u lancu redizajna je i službeno uvođenje tamnijeg izgleda stranice. Do sada je ta funkcija bila skrivena, pa se morao unositi poseban kod unutar chrome browsera pod skrivenim flags izbornikom. Tamniji prikaz je posebice koristan u tamnijoj okolini, gdje se korisnika ne zasljepljuje bijelom površinom. Uz pregledniji dizajn, tamniji izgled još dodatno naglašava video zapis.