Otkad se pojavio 2014., traje velika opsesija mobitelom OnePlus; evo zašto mislim da to mora prestati

Od početka tvrde da su drukčiji od svih ostalih. Nisu, eventualno su lošiji

FOTO: One Plus

Već neko vrijeme, od 2014. zapravo; kad se prvi model pojavio na tržištu, traje dosta velika marketinška fama oko smartphonea OnePlus. Krenuli su agresivno, tvrdeći da žele napraviti perfektan i inovativan mobitel, koji će biti povoljniji od konkurencije. U teoriji, to zvuči super. Međutim danas, u 2017., te se tvrdnje čine kao najobičnije laži i mitovi koje je ta kineska kompanije iskonstruirala kako bi prodala što više mobitela. Problem ne leži toliko u samom proizvodu, koliko u opetovanom hypeu oko njega.

Da pojednostavim, novi model OnePlus 5 klasičan je flagship model za 2017. godinu, no u tijelu koje se čini kao potpuna kopija iPhonea 7+, u mat crnoj boji. I dalje se prodaje za nešto nižu cijenu, što je ok, no defitivno nije jeftin kao nekad (kad se prvi model pojavio na tržištu koštao je 299 dolara, cijena novog modela sada košta 479 dolara). Općenito, na današnjem tržištu, nitko ne bi više trebao kopirati iPhone kako bi postao prepoznatljiv, pogotovo nakon tržišnog flopa HTC A9, koji je kopirao iPhone 6, no sa znatno lošijim hardverom.

Priča koju OnePlus plasira i stalno vrti temelji se na četiri stavke, koju su dosad kupci i tech mediji redovito prihvaćali bez imalo sumnje, a one su: 1.) Mala kompanija – nemaju puno zaposlenika ali su veoma agilni; 2.) Herojski stav Never Settle – tvrde da nikad nisu zadovoljni i da uvijek pokušavaju postići nešto novo; 3.) Više slušaju kupce nego drugi proizvođači; 4.) Imaju povoljniju cijenu. No, bojim se da stvari nisu baš takve kakvima ih godinama pokušavaju prikazati. A s novim modelom to je sada samo očitije. Pa krenimo redom demantirajući njihove tvrdnje.

1. Uporno se izvlače da su mala kompanija. Stvarno nisu

Otkad su krenuli, OnePlusu je izgovor za sve loše što su ikad napravili bilo to što su mala kompanija. Zbog toga, kako kažu, ne mogu ponuditi ništa bolje. To je najočitije bilo u njihovom strahovito lošem odnosu prema kupcima, što su redovito svaljivali na činjenicu da nisu veliki pa nemaju izbora. Prisjetimo se, recimo, promocije OnePlus Onea prije par godina, kad su tvrdili da će svi koji razbiju svoj mobitel i postave video na društvene mreže dobiti OnePlus One za 1 dolar.

Međutim, nisu naveli da će zapravo selektirati ljude te samo odabranima ponuditi pozivnicu za kupnju mobitela za 1 dolar. Takva kampanja je, očekivano, primljena s mnogo kritika, nakon čega su se opet ispričavali, tvrdeći kako je problem što iza sebe nemaju mašineriju neke velike firme. Ista stvar se dogodila i kad su optuženi za seksizam, zbog kampanje sa ženskim selfijima. Naime, kod lansiranja OnePlus 2 tražili su žene da postave selfije na forum, pod uvjetom da se negdje vidi OnePlus logotip, te da će potom odabrati 50 sretnica koje će dobiti pozivnicu.

Ove godine su krenuli u nešto drugačiju kampanju. Naime, par dana prije lansiranja OnePlus 5 pozvali su američki The Verge u obilazak ureda i razgovor s rukovodstvom OnePlusa. U osam minuta videa, pričali su uglavnom samo o tome kako su mala kompanija, zbog čega kupci od njih ne mogu očekivati neke revolucionarne funkcije, očito odmah pripremajući teren za loše kritike. Recimo, u videu su objašnjavali kako ne mogu ponuditi mobitel bez većih obruba oko ekrana kao drugi proizvođači, jer kao mala kompanija nemaju tako razgranat lanac dobavljača kao drugi proizvođači.

No, uporno zaboravljaju spomenuti da su zapravo u vlasništvu Oppa, četvrtog najvećeg proizvođača mobitela na svijetu (Oppo prodaje više mobitela od Xiaomija, LG-ja, Sonyja…) Naime, dugo su to opovrgavali, praveći se da s njima nemaju veze, no nakon što su nedavno procurili službeni podaci o vlasništvu, napokon su i sami to priznali. Što dosta mijenja percepciju o maloj firmici koja samo radi najbolje što može. Općenito, ako pogledamo One Plus One, on izgleda kao direktna kopija Oppa Find 7. Slično je s Oppo R11 i OnePlus 5.

https://twitter.com/vladsavov/status/878569974503280640

U svakom slučaju, OnePlus nikako ne možemo smatrati malom kompanijom. No, teorije radi, što bi pak i bilo da je OnePlus i dalje mala kompanija? Dokad bi je se uopće trebalo nazivati malom kompanijom? OnePlus je s One Plus 5 lansirao svoj šesti model. Usporedbe radi, kada je Xiaomi lansirao svoju četvrtu generaciju mobitela, postali su najveći proizvođač mobitela u Kini. Pritom Xiaomi nije imao nikakvu krovnu kompaniju iza sebe, niti su se ikad izvlačili na činjenicu da su mali.

2. Slogan Never Settle posve im je besmislen

Never Settle je OnePlusu slogan od prvog dana, jer su tvrdili da svi drugi Android mobiteli ne valjaju te da će oni sada tržištu ponuditi idealan mobitel. Tvrde da se nikada ne zadovoljavaju prosječnim, za razliku od drugih proizvođača koji su, kažu, spremni raditi kompromise. Stoga bismo očekivali da će im svaki novi model nositi neku revolucionarnu i inovativnu karakteristiku. No, to nije slučaj. Recimo, novi model im čak nema ni izduženi ekran koji pokriva većinu prednje površine, kao što to imaju, primjerice, LG G6 i Samsung Galaxy S8.

Ponovno se pozivaju na to da su mala korporacija i da nemaju vremena niti sredstava da naprave takvo što. Što se tiče vremena, to mogu odmah opovrgnuti. U mobilnoj industriji su leakovi, tj. curenja informacija gotovo svakodnevna pojava, a mnogi leakovi su upućivali na to da će i LG i Samsung upravo ponuditi takav ekran. Glasine su kružile mjesecima unaprijed, stoga je OnePlus imao dovoljno vremena da inkorporira takav ekran u svoj mobitel, budući da je to jedna od ključnih karakteristika ove generacije mobitela. Tvrde da su također mogli prošle godine ugraditi dvije kamere u svoj mobitel, no čekali su da netko drugi educira tržište o prednostima dvije kamere na mobitelu.

Ne zvuči baš previše inovatorski, više sljedbenički. Apple je očekivano napravio veliku famu oko dvije kamere na iPhone 7+, no čak ni oni nisu bili prvi. Među prvima su (ako zanemarimo kamere za 3D efekte) bili Honor 8, Huawei P9 i LG G5, koji su predstavljeni znatno ranije od iPhonea 7+, te time i OnePlus 5. Dakle, OnePlus ne nudi nikako inovacije, već čekaju da netko drugi predstavi neku funkciju koju će oni s vremenom reciklirati i ponuditi uz manju cijenu.

3. OnePlus sluša kupce, pogotovo entuzijaste. Nije istina

Kada prodaja OnePlus 2 nije baš dobro prošla, ni kod entuzijasta ni kod običnih kupaca, kompanija se s još jednim modelom okrenula samo običnim kupcima. Predstavili su, naime, srednje-strujaški OnePlus X. Kada se pak ispostavilo da i X ima mlake prodajne brojke, odustali su od oba modela. Rezultat toga je da danas oba modela nemaju update na Android Nougat, te su ustvari proglašeni mrtvima.

Sumnjam da su im kupci i članovi foruma rekli da ne žele update na novu verziju Androida. Također sumnjam da su kupci i forumaši htjeli od OnePlus 5 da bude malo više sličan iPhoneu, no bez vodootpornosti koja je danas gotovo pa obavezna za svaki mobitel. Vjerojatnije je da sa OnePlus 5 ciljaju na nove kupce, te da im sadašnji kupci i entuzijasti uopće više nisu u fokusu.

4. Povoljan mobitel. Zapravo više nije

Prvi model One Plusa, One, prodavan je po neočekivano niskoj cijeni od 299 dolara, što je gotovo dvostruko manje od konkurencije. Vremena su se promijenila, pa shodno godišnjem povećanju cijene svakog novog modela, OnePlus 5 je narastao na 499 eura u Europi i 479 dolara u Americi. S takvom cijenom je samo 100 do 200 dolara jeftiniji od usporedivih konkurenata, dok je cijena u eurima bezobrazno porasla.

Stanje na tržištu se k tome od 2014. značajno promijenilo, pa nisu dostupni samo izvrsni top modeli od Samsunga i LG-ja, nego i (ponovno) od kineskog Xiaomija, koji je za razliku od OnePlusa za svoje flagship modele zadržao gotovo istu cijenu od dana kada su ih ponudili sve do danas. Zbog toga se i svaki Xiaomi svakom novom generacijom OnePlusa doima sve povoljnijim. Xiaomi s vremenom, što se više odmiče datum lansiranja, spušta cijenu svojih flagshipova, dok to OnePlus radi samo kada izađe novi model. Niža cijena se održava samo par tjedana nakon lansiranja novog, nakon čega se stari model povlači iz prodaje.

Zanimljivo je da trenutno možemo pronaći i druge flagshipove po povoljnijim cijenama. Pogledamo li njemački Amazon, LG G6 je dostupan za 483 eura, dok je OnePlus 5 na istom tržištu dostupan za 499 eura. Samsungov Galaxy S8 je na njemačkom Amazonu dostupan za 624 eura, što je oko 120 eura više nego OnePlus 5, no za to nudi mnogo više funkcija i vodootpornost. Time smo daleko od onih pola cijene flagshipova iz 2014. godine.

Bez obzira na sve, i dalje je to pristojan mobitel

Iako OnePlus više nema veze s onim za što se u početku predstavljao, ne može se poreći da je OnePlus interesantan model. Nekim kupcima će i ušteda od 100 dolara značiti puno, no činjenica je da se od OnePlusa ove godine očekivalo mnogo više. Srećom, zadržana je jedna od rijetkih inovacija, fizički prekidač za uključivanje i isključivanje zvuka s bočne strane, koji podsjeća na iPhoneov, no nešto je napredniji.

Prema specifikacijama, OnePlus 5 se ne doima ništa lošijim od drugih flagship mobitela, pogotovo po performansama. No, vidjet ćemo hoće li nedostatak velikog ekrana i vodootpornosti utjecati na prodaju.