Zbog uragana Irme, Tesla je besplatnim softverskim updateom povećala domet nekim modelima

Sustav brzog punjenja kao jedini oslonac za bijeg im je preriskantan

ZADNJA IZMJENA: Sep 12, 2017
Foto: nakhon100/Flickr

Uragan Irma harala je Floridom, što ljudima, naravno, izaziva probleme pri evakuaciji automobilom. Posebno pogođeni su vlasnici električnih automobila, koji baš i ne mogu stati i napuniti automobil u roku par minuta, kao što je slučaj s konvencionalnim automobilima. Dodatni je problem, što u dijelovima Floride nema električne energije.

Iako u najvećem dijelu Floride i dalje funkcionira Supercharger sustav za brže punjenje, pod udarima oluje i tih 75 minuta koliko mu treba mogu biti preduge.

Korisnik reddita dobio je e-mail s informacijama o proširenom dometuLudachris9000/Reddit

Jedna baterija za dva kapaciteta s dvije cijene

Tesla je doskočila nekim svojim kupcima u pomoć. Softverskim updateom proširili su maksimalni kapacitet baterije S i X modela s 60 ili 60D opcijama do maksimalnih 75 kWh. Naime, Tesla je nekoć u ponudi imala modele sa službenim kapacitetom od 60 kWh, no u automobile je ustvari bila ugrađena baterija od 75 kWh. Takvom proizvodnjom, Tesli su omogućeni manji troškovi proizvodnje, unatoč nominalno većoj cijeni samog baterijskog paketa.

Jednostavno, morali su proizvesti samo jedan model baterija koji bi potom mogli naplaćivati sa dvije različite cijene. U planu je bila i mogućnost uvođenja naknadne mogućnosti kupnje otključavanja većeg kapaciteta, nakon što su ju već nudili, pa ukinuli. Međutim, ovih dana u SAD-u, kada su se neki vozači uputili svojim vozilima, na ekranu su mogli umjesto natpisa 60, natpis 75. Povećanje dometa potvrdio je i redditovac Ludachris9000.

Sa dodatnih 15 kWh kapaciteta, vozači su tako dobili dodatnih 40 milja dometa, odnosno 65 kilometara. Ova mjera je pokrenuta samo za ovo izvanredno stanje. Nakon što opasnost eventualno prestane, automobili bi se trebali vratiti na inicijalni kapacitet od 60 kWh. Iako bi Superchargeri trebali biti dovoljni za bjeg od Irme, u Tesli nisu htjeli riskirati.

Ivan Luzar
Telegram autor
170 članaka Više o autoru