Kako je Netflix prihvatio pirate i počeo ih koristiti za širenje biznisa

Zahvaljujući krađi saržaja, Netflix uči navike potencijalnih korisnika

FOTO: Netflix

Netflix je potpuno uništio konkurenciju u online streaming svijetu. Baš nitko im trenutno nije blizu. Hulu se okrenuo na partnerstvo s nekoliko velikih tv kuća i samo vrte njihove nove serije, HBO je upravo pokrenuo svoj streaming servis, ali su odmah na početku se spotaknuli kada su im procurile četiri epizode Game of Thrones čiju su premijeru planirali baš za taj servis.

Kako Netflix nema konkurencije, bilo je za očekivati da će se ići obračunati s jedinom prijetnjom – piratizacijom. Istom stvari koja muči HBO. Čovjek bi očekivao da im potpuno uništava poslovni model. No, stvari kod Netflixa izgledaju malo drugačije. Problem koji muči i mijenja kompletnu industriju uopće ne dodiruje internet giganta. Dapače, Netflix vrlo uspješno integrira pirate u svoje planove.

Jednostavno određivanje cijena

Torrent Freak, najbolji news site za pirate, upravo je objavio nevjerojatan izvještaj u kojem detaljno opisuju kompliciranu i produktivnu vezu između pirata i Netflixa. U čemu je stvar? Netflix koristi izvještaje o piratiziranom sadržaju kako bi dobili nevjerojatno detaljan uvid u regionalne ukuse i navike publike i uz pomoć tih podataka stvaraju marketinške planove za svoj ogromni katalog filmova i serija, te određuje internacionalnu cijenu. I postigli su zapanjujuće efekte. Tamo gdje je piratizacija najveća, Netflix ima najviše korisnika.

Nije Netflix imun na pirate, da se razumijemo. Imaju probleme s torentima njihovih serija, s ljudima koji dijele jednu pretplatu na desetak korisnika. Ali Netflix je postao poznat po svojim algoritmima koji mogu predvitjeti što ćete htjeti iduće gledati, samo znajući ono što ste već pogledali. Istu tu metodologiju primjenili su na pirate kako bi im servirali najbolji i najjeftiniji sadržaj i možda ih odvratili od krađe. Netflix je za sada dostupan u 50 zemalja, a daljnja ekspanzija (možda i u Hrvatsku) ponajviše ovisi o tome koliko će brzo moći analizirati nova tržišta.

Samo jedan ozbiljan problem

Netflix sada ima samo jedan problem. Ali taj problem je poprilično velik. Ne samo da im ugrožava dogovore koje imaju s vlasnicima autorskih prava, nego im uništava i veliki plan za prikupljanje podataka. Naime, većina ljudi koji sada piratiziraju sadržaj ili ilegalno gledaju Netflix (kao ja, na primjer), koriste VPN servise. Bez da ulazim u previše detalja, najjednostavnije rečeno, VPN maskira adresu vašeg računala. To znači da vam se teže može ući u trag kada skidate ilegalni sadržaj ili možete prevariti Netflix i uvjeriti ga da zapravo živite u Americi.

VPN vas čini anonimnim. A to je Netflixu problem. Ako ste anonimni, onda Netflix ne vidi što radite. A ako ne vidi što radite, onda njihovi algoritmi ne mogu računati što, kada, kako i za koliko da vam serviraju. I tu se ne radi o nekoliko desetaka ljudi. Naime, procjenjuje se da samo u Kini, zemlji u kojoj se strogo kontrolira internet, više od 20 milijuna ljudi pristupa Netflixu preko VPN servisa. Ta brojka se penje na 54 milijuna u cijelom svijetu.

Ovo je definitivno najbolji primjer jedne kompanije koja se obračunava s priatizacijom koji smo do sada vidjeli. Muzička industrija tvrdi da su ih pirati ubili, filmovi propadaju zbog ukradenih kopija. Jedino Netflix, očito, zna kako monetizirati horde ljudi koji ilegalno konzumiraju sadržaj. Biti će zanimljivo vidjeti mogu li i ostali pratiti ovaj trend?