Likovnu scenu potresa novi skandal povezan s krivotvorinama

Ovaj put je u pitanju cijela jedna kolekcija posvećena Jacksonu Pollocku

FOTO: wikiart

Nedavno su se pojavile sumnje u autentičnost nekolicine radova Jacksona Pollocka koji su nedavno bili izloženi u Monaku. Njegovi su radovi podvrgnuti analizi u jednom privatnom londoskom laboratoriju koji je nakon provedene analize dokazao da 12 od 23 analiziranih dela sadrži CI Pigment Yellow 74 koji nije bio dostupan prije autorove smrti (1956.), prenosi artnews.

“Najraniji oblici ove klase pigmenta su se na tržištu pojavili 1910. (PY1), a zatim je u dvadesetima slijedila serija PY4-6. Pronađeni pigment postao je dostupan tek 1957. godine, što nameće mnoga pitanja vezana uz analizirane radove”, stoji u priopćenju koje je potpisao ravnatelj institucije koja je provela analizu, Nicholas Eastaugh.

Classic Fine Arts, fondacija u čijem se posjedu sporne slike nalaze, poručila je da su uvjereni da se radi o originalima, ali da će njihova Pollockova kolekcija do trenutka kad ne dođu konačni rezultati biti nedostupna javnosti. “Prihvatit ćemo rezultate, ma kakvi oni bili”, stoji u njihovom službenom priopćenju.

Dubiozna autentičnost slika

Inače, o porijeklu spornih Pollockovih djela se zna vrlo malo. Magazin Monaco Art objavio je povodom izložbe tih djela članak u kojem stoji kako je “malu privatnu kolekciju koja će biti izložena njujorški kolekcionar Armin Hershkowitx kupio od neke anonimne žene”. Navodno je taj isti kolekcionar kasnije imao velikih poteškoća s prodajom otkupljenih Pollocka, barem do šezdesetih kad ih je prodao konzervatoru Gaboru Nemethu. On, pak, nikad nije uspio dokazati autentičnost slika.

Johanessco Rodriguez, direktor Monaco Arta, poručio je da su mu iz Fondacije dostavljeni dovoljno solidni dokazi o autentičnosti djela. Navodno su uključivali videomaterijal u kojem ugledni povjesničar umjetnosti Richard Taylor govori kako nikad nije vidio “toliko savršeno preklapanje”.

Rodriguez je još dodao i da su sporne slike prije izložbe u Monaku bile na posudbi na Sveučilištu Kalifornije u Berkleyu i Muzeju biblijske umjetnosti u Dallasu. “Želimo vjerovati da ih oni ne bi izložili da nisu bili sigurni u njihovu autentičnost”, zaključio je ravnatelj.