Nekad je nužno odabrati stranu

Netko je upravo otkrio da je jedan od najboljih efekata u drugom nastavku ‘Terminatora’ koštao manje od 5 kn

Ljudi koji su radili na zvučnim efektima prvi put govore o poznatoj sceni

‘Terminator 2: Sudnji dan’ redatelja Jamesa Camerona uvjerljivo je jedan od najboljih akcijskih filmova svih vremena. Ne tvrdim to samo ja. Deseci svjetskih novina i magazina uvijek ga stavljaju na vrhove ovakvih lista, a o njemu su napisane stotine znanstvenih radova koje dokazuju baš to – da je najbolji. Bio je to dotad neviđen spektakl.

Prvo, koštao je više od 100 milijuna dolara, što je 1991. bila nezamisliva cifra za film. A dobro su ih potrošili. Nastavak ‘Terminatora’ imao je neke od najboljih efekata koji su do tada viđeni. Scena u kojoj T-1000 prolazi kroz rešetke zatvorenih vrata svima se urezala u pamćenje. No da je zvučni efekt prolaska kroz rešetke postignut za manje od pet kuna, nitko nije znao.

Milijuni na animaciju, par centi na zvuk

U velikom tekstu u Wiredu koji je posvećen pionirima specijalnih efekata Industrial Light & Magicu, netko je ispričao fenomenalnu priču kako je nastala ta scena. Potrošili su dane i milijune dolara animirajući Roberta Patricka kako se pretvara u tekući metal i bez problema zakorači kroz čelične rešetke. Na zvuk tog prolaska potrošili su sitniš.

https://player.ooyala.com/iframe.html#pbid=79fab52488bf4a33ae0a73141928157f&ec=QyYWZqYzr0vEUUwtsS0gELT3o80nyeuC

‘Ispada da je, ako uzmete pseću hranu u konzervi’, ispričao je Gary Rydstrom, ‘i okrenete je naopačke, taj zvuk mesa koje polako izlazi iz konzerve apsolutno savršen’.

Fascinantno je da je ekipa filma koji je potrošio sto milijuna dolara i promijenio sve što znamo o digitalnim efektima izabrala ovako jednostavan način da dobije idealan zvuk. Ali hej, idealan zvuk je idealan zvuk. Dobili ga u kompjutoru ili iz konzerve pseće hrane.