Od danas će novi glazbeni albumi u cijelom svijetu izlaziti samo petkom (a to uključuje i Hrvatsku)

Petak postaje globalni dan za objave novih glazbenih izdanja

28.04.2011., Zagreb - Diskografske kuce Aquarius Records,Dancing Bear i Menart organizirale su proljetni glazbeni outlet u kinu Europa na kojem kupci mogu kupiti vise od 10000 glazbenih CD-e po jako povoljnim cijenama.
Photo: Jurica Galoic/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

Od danas, petak je i službeno postao zajednički globalni dan objave novih glazbenih izdanja. Sva nova izdanja u cijelom svijetu objavljivati će se na isti dan, i to posljednji radni dan u tjednu. To, primjerice, znači veliku promjenu za SAD, gdje je već godinama praksa da novi albumi izlaze utorkom. Ovu inicijativu pokrenula je Međunarodna organizacija diskografske industrije (IFPI), a Hrvatska diskografska udruga od samog začetka ideje aktivno je uključena u njenu realizaciju, stoji u priopćenju koje prenosi portal Dalje.com.

“Hrvatski diskografi obavili su sve pripreme i s današnjim danom po prvi put objavljujemo nova izdanja zajedno s diskografima 45 država svijeta. Budući da je danas jedan od primarnih zadataka diskografije i borba protiv piratstva vjerujemo da će i ova inicijativa tome doprinijeti. Novi albumi u Britaniji i Francuskoj su, primjerice, objavljivani ponedjeljkom, a u SAD-u utorkom. U nekim drugim državama ta ista izdanja izlazila bi par dana ranije što je ostavljalo prostor za ilegalno skidanje sadržaja, prije nego bi izdanje i službeno izašlo u pojedinim državama”, navodi Silvije Varga, član Upravnog odbora Hrvatske diskografske udruge i direktor izdavačke kuće Dancing Bear.

Petak najviše odgovara potrošačima

“Također, pojavila se i bojazan da bi zajedničkim puštanjem u prodaju svih izdanja oštećeni bili manje poznati izvođači jer bi se našli u konkurenciji s velikim imenima. No, upravno suprotno, vjerujemo da će na ovaj način, dok su fanovi u potrazi za najnovijim izdanjem omiljenog benda, profitirati i neki manje poznati koji će biti promovirani u isto vrijeme”, zaključuje Varga.

U IFPI-u smatraju kako je petak, kao početak vikenda, dan koji najviše odgovara potrošačima i kako se tada najviše obilaze trgovine i kupuje online. Petkom je i najveća aktivnost na socijalnim mrežama što će zasigurno pomoći stvaranju uzbuđenja oko novih izdanja.