Sinoć je napokon prikazan novi Twin Peaks, a mi smo izvukli osam stvari koje možda niste znali o originalu

Nastavak kultne serije Davida Lyncha ima dosta dobre kritike

Kultna serija ekscentričnog Davida Lyncha dobila je svoj dugo očekivani nastavak koji je premijerno prikazan sinoć, 22. svibnja na HBO-u i fanovi su prilično zadvoljni. Na IMDB-u novi nastavak ima ocjenu visokih 9.7, što nagovješćuje jednu od najvećih TV uspješnica ove godine.

U novom izdanju serija će imati 18 jednosatnih epizoda, a radnjom se nastavlja 25 godina nakon ubojstva Laure Palmer. Dobar dio originalne postave reprizira svoje uloge – tu su Sheryl Lee kao Laura Palmer, Mädchen Amick kao Shelly Johnson, Everett McGill kao Big Ed, Ray Wise kao Leland Palmer, te naravno Kyle MacLachlan kao detektiv Dale Cooper.

Bellucci, Belushi i još neka nova lica

U novoj sezoni pojavljuju se i neka nova lica, tako ćemo u narednim tjednima gledati Monicu Bellucci, Jima Belushija, Michaela Ceru, UFC zvijezdu Michaela Bispinga te još nekoliko iznenađenja.

No, dok cijeli svijet priča o novim nastavcima, mi vam donosimo nekoliko zanimljivih detalja koje niste znali o prijašnjim sezonama.

1. Twin Peaks je zapravo počeo kao priča o Marilyn Monroe

Marilyn Monroe AFP

Tvorci serije, David Lynch i Mark Frost, upoznali su se za vrijeme rada na adaptaciji biografije Marilyn Monroe autora Anthonyja Summersa. Scenarij je nazvan Venus Descending i sugerira da su Kennedyjevi bili umiješani u smrt čuvene glumice. Zbog očite moguće kontroverze, studio je odbacio ideju snimanja njihovog filma, no Lynch i Frost su uspješno preradili svoj scenarij u priču o Lauri Palmer, koja je, eto, slučajno bila baš ultrapopularna plavuša upletena u lokalne igre moći malog mjestašca.

2. Sheryl Lee izvorno je trebala biti samo tijelo

Originalna fotka Sheryl Lee iz srednje twinpeaks.wikia.com/Sheryl Lee Facebook

Tada u potpunosti nepoznata glumica Sheryl Lee izabrana je da bude samo u jednom kadru – onom kada policajci Twin Peaksa otkriju mrtvo tijelo Laure Palmer. No nakon što joj je Lynch igrom slučaja ponudio da odglumi jednu vrlo kratku scenu, ostao je impresioniran njezinom izvedbom. U želji da glumački potencijal mlade glumice doprinese upečatljivosti serije, stvorio je lik Maddy Ferguson, Laurine rođakinje koja joj nevjerojatno liči, što je mladoj Sheryl omogućilo da umjesto jedne scene odradi svih 30 epizoda serije. Dodatno, u duhu autentičnosti, Lynch je odlučio koristiti stvarnu srednjoškolsku sliku Sheryl Lee za onu toliko poznatu fotku Laure Palmer koja se neprestano pojavljuje u seriji.

3. Steven Spielberg trebao je režirati pilot druge sezone

Steven Spielberg snimljen 1995. godine AFP

Producent i suscenarist serije Harley Peyton izjavio je u intervjuu za Brad D Studios da je proslavljeni redatelj bio angažiran za režiranje prve epizode druge sezone. Prema njegovim riječima, Steven Spielberg je bio veliki obožavatelj prve sezone te se pridružio Twin Peaks ekipi sa željom da spomenuti pilot napravi “najčudnijim mogućim”. Naposljetku je prilično pomaknuti um Davida Lyncha zaključio da Spielbergovo “najčudnije što je moguće” nije dovoljno čudno te se ponovno sam prihvatio režije.

4. U Crvenoj sobi glumci su govorili unatrag

Prizori u Crvenoj sobi upečatljivi su po mnogočemu, od same scenografije do bizarnosti likova i njihovih radnji, no ponajviše zbog čudnog načina pričanja njezinih domaćina. Iako bi mnogi pomislili da su te scene jednostavno puštene unatrag, to nije u skladu razmišljanja Davida Lyncha. Naime, natjerao je ključne glumce da zaista sav svoj tekst izgovaraju unatrag.

5. Lynch je Crvenom sobom napravio mini posvetu sebi

Lynch cijeni cik-cak dizajn Screenshot

Ovo je detalj koji vjerojatno mnogi nisu primijetili, ali poznavajući rad ekscentričnog redatelja, nije nimalo slučajan. David Lynch je s Crvenom sobom napravio s jedne strane pomalo egocentričnu, s druge strane simpatičnu posvetu samome sebi. Naime, “cik-cakasti” dizajn poda misteriozne sobe istovjetan je onom u stanu Henryja, glavnog lika u redateljevom kultnom klasiku Eraserhead.

6. Glavni negativac je bio član produkcijske ekipe

David Lynch isprva nije imao ideju za glavnog negativca. No, to se sve promijenilo u trenutku kad je slučajno krajičkom kamere uhvatio Franka Silvu iza kreveta Laure Palmer u jednoj od scena. Trenutačno mu se rodila ideja o zlikovcu Bobu (i cijeloj mitologiji vezanoj uz njega koje će se fanovi Twin Peaksa prisjetiti) te se Frank Silva našao u ulozi ključnog lika serije u kojoj se nije ni trebao pojaviti, obzirom da je bio – dekorater seta.

7. Isabella Rossellini je trebala biti Jocelyn Packard

Glavna glumica u Lynchevom Plavom baršunu i redateljeva tadašnja djevojka bila je prvi izbor za ulogu mlade i bogate udovice Jocelyn Packard. No, Isabella Rossellini odustala je od uloge uputivši novinarima tek kratku izjavu kako je “u nemogućnosti zbog potencijalnog problema s vremenskim usklađivanjem”. Ubrzo nakon toga, u medijima se pojavila vijest da su Lynch i Rossellini prekinuli vezu, a uloga je pripala mladoj Joan Chen koja je tek postala zanimljiva javnosti, a očito i Lynchu, ulogom u Posljednjem kineskom caru.

8. Kultna glazbena tema skladana je u 20 minuta

Jedna od najprepoznatljivijih glazbenih tema svih serija ikad je ona iz uvodne sekvence Twin Peaksa; znaju je i oni koji nisu gledali seriju. Čuvena glazbena sekvenca vjerojatno je najbolji omjer uloženog i dobivenog, budući da ju je kompozitor Angelo Badalamenti skladao u suradnji s Davidom Lynchom u 20 minuta.