Sylvester Stallone otvorio izložbu svojih slika u Francuskoj i zbunio kritičare umjetnosti. Kažu da uopće nisu loše

Ovo je njegova treća izložba, a na otvorenje su stigli novinari iz cijele Europe

US actor Sylvester Stallone (C) and Mayor of Nice Christian Estrosi (2nd R) walk past an artwork at a retrospective of Stallone's paintings entitled "Real Love" Paintings 1975-2015 at the Museum of Contemporary Art in Nice, southeastern France, on May 16, 2015.  AFP PHOTO / FRANCK PENNANT
= RESTRICTED TO EDITORIAL USE, MANDATORY MENTION OF THE ARTIST UPON PUBLICATION, TO ILLUSTRATE THE EVENT AS SPECIFIED IN THE CAPTION =
FOTO: AFP/AFP

Naša percepcija umjetnosti koju stvaraju poznate osobe potpuno je oblikovana mišljenjem koje imamo o njima. Ako ste njihov štovatelj ili obožavatelj, onda ćete vjerojatno biti oduševljeni time što su napravili i svjesno ćete im oprostiti eventualne nedostatke. Ako ih ne preferirate ili baš kompletno ne podnosite, onda ćete na njihovo stvaralaštvo u startu gledati s podsmjehom i velikom dozom cinizma. Čak i prije nego što ste vidjeli ili čuli to što su stvorili.

Kakvo god mišljenje imali o Sylvesteru Stalloneu kao glumcu, jedna stvar je sigurna – njegove slike su potpuno iskrene i nepretenciozne. Da, legendarni Sly se bavi slikarstvom, i to već 40 godina. Do danas je napravio sveukupno između 300 i 400 djela i iza sebe ima tri izložbe. Najnovija je otvorena ovog tjedna u francuskom gradu Nici, gdje je predstavljena selekcija njegovih radova nastalih od 1975. do danas.

Stallonea većina zna kao akcijskog junaka, bilo da je riječ o Rockyju, Rambu ili nekoj trećoj ulozi. Nikad nije bio percipiran kao netko s pretjerano velikim glumačkim sposobnostima pa se samim tim nameće i pitanje koliko je dobar kao slikar. Mathias Rastorfer, direktor galerije u kojoj je otvorena izložba, smatra da je iznenađujuće dobar.

Umjetnik od kraja sedamdesetih

“Kad prvi put čujete da Stallone ima izložbu, prvo šta pomislite je kako je riječ o još jednom holivudskom slikaru kojeg nitko ne bi doživio da nije to što je. Upravo zbog toga smo odlučili napraviti ovaj postav. Time smo pokazali da se jedna naizgled neozbiljna ideja može realizirati na potpuno ozbiljan način u ozbiljnoj galeriji. A to ne bi bilo moguće da njegove slike nisu kvalitetne”, rekao je Rastorfer. Izložba je izazvala ogroman interes javnosti, a njeno otvorenje posjetili su gradonačelnik Nice te novinari iz Francuske, Velike Britanije, Njemačke, Švicarske i Japana.

Stallone ima brojne prijatelje u svijetu umjetnosti, a jedna od osoba iz tog miljea koju je najviše cijenio bio je Andy Warhol. Svaki put kad bi se negdje susreli, pokojni umjetnik ga je htio fotografirati. “Prvi put se to dogodilo krajem 70-ih u Studiju 54. Tad smo se tek upoznali i odmah je htio napraviti moj portret. Nekoliko godina poslije sam u Mađarskoj snimao ‘Escape to Victory’ s Michaelom Caineom i Peleom i otišao sam u Cannes na kratki odmor. Tamo smo se opet susreli i opet me htio fotografirati, i tu su nastale slike na kojima sam bio najmršaviji. No nikad nije vidio moje slike. Nisam se htio hvaliti svojim djelima jednom Andyju Warholu”, rekao je Sly.

https://twitter.com/Dom8135/status/512198842973188097

Nemirna umjetnost puna energije

Stalloneova umjetnost je nemirna, puna energije i crvene boje. Priznao je kako je dobar dio svojih djela prodao, a među kupcima su bila i neka poznata imena poput Johna Travolte i Arnolda Schwarzeneggera. No postoji jedno djelo koje nikad ne namjerava prodati, a zove se “Finding Rocky”.

https://instagram.com/p/3JOwdxn9gE/

“Najčešće prvo pokušam vizualizirati lik, a tek onda pisati o njemu. Riječi su teške. Ovako, kad bih vidio kako nešto izgleda, lakše bih pisao o tome. Za ovu sliku nisam htio koristiti kist jer sam imao osjećaj da je taj lik nastao od industrijskih alata. Zato sam ga izrezbario odvijačem. Potom sam dodao isječke iz novina koje su dale dojam da je riječ o nekom siromašnom boksaču. Odjednom sam imao živog lika o kojem sam mogao pisati. To je geneza Rockyja”, rekao je Stallone o svojoj omiljenoj slici.

Još jedna stvar koja je specifična za Stalloneovo stvaralaštvo su nekompletni okviri koje stavlja na svoje slike. On to objašnjava ovako: “Ako stavite okvir na drvo, ono će rasti oko njega. Ista stvar je sa slikama. Što ih više gledate, to one dobivaju više značenja i više drukčijih interpretacija. Ne možete uokviriti emociju.”

Nepotpuni okviri na Stalloneovim slikama”
Nepotpuni okviri na Stalloneovim slikama” Fredrik Nilsen