Zagrebačka Opera dobila zvjezdano pojačanje. U novu sezonu ulazi sa svojom prvom beogradskom akvizicijom, mladom mezzosopranisticom

Sofija Petrović HNK-u Zagreb pridružila se nakon Splićanina Ivice Čikeša i Makedonca Davora Nekjaka

Created by PhotoWatermark Professional
FOTO: Promo/HNK Zagreb

Nakon što je Opera Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu angažirala prvaka splitskog HNK-a Ivicu Čikeša, nedavno je dobila još jedno pojačanje. Prvi puta od raspada bivše države, iz Beograda je u ansambl zagrebačke opere došla mlada srpska operna zvijezda Sofija Petrović.

Atraktivna mezzosopranistica tamne boje glasa i duboke centralne donje lage Zagrebu se predstavila ulogom Maddalene u Rigolettu Giuseppea Verdija. I oduševila publiku i intendanticu HNK-a u Zagrebu Ivu Hraste Sočo. Stoga ne čudi što joj je uskoro stigla ponuda za stalni angažman u središnjem hrvatskom nacionalnom teatru.

“Nisam očekivala poziv, niti sam se namjeravala priključiti za stalno nekom ansamblu, jer sam mislila da ću živjeti u Beogradu i putovati u inozemstvo na nastupe”, govori Petrović. No kad je stigla ponuda iz Zagreba, nije se dvoumila – već kad je pjevala u Rigolettu bilo joj je, kaže, ugodno i lijepo u Zagrebu i tu se osjećala kao kod kuće.

Kreće od rujna

“Kolegice i kolege su me vrlo dobro prihvatili, a privukla me također iznimno dobra radna atmosfera, međusobno poštovanje pjevača, orkestra, dirigenata i uprave, te sjajni repetitori koji pomažu pjevačima, što je za mene, s obzirom da sam mlada, posebno važno”. Uz to, priča, sviđa joj se Zagreb, “koji je puno mirniji od gradova u Europi i svijetu, a ljudi su jako ljubazni i ugodni”.

Od rujna, u HNK-u će pjevati nekoliko iznimno zanimljivih i važnih rola, a prije toga u srpnju i kolovozu debitirat će u ulozi Amneris u Verdijevoj “Aidi” na festivalu Oper im Steinbruch nedaleko Beča. “Pjevat ću u devet predstava, a na svakoj će biti pet tisuća gledatelja”, govori.

Pjevačku karijeru Sofija Petrović započela je sa samo 22 godine, kad je nakon audicije dobila četverogodišnju stipendiju za studij na Akademiji vokalne umjetnosti u Philadelphiji. Tamo se, međutim, zadržala samo godinu i pol dana jer je prihvatila poziv da postane članica pariškog Atélier Lyrique Opéra National de Paris. Tu se, zajedno s još desetak mladih pjevača, pripremala za opernu karijeru.

Zavidno iskustvo

U Parizu je, u Théâtre de la Bastille, među ostalim, pjevala u operi “Lady Macbeth of Mtsenk” Dmitrija Šostakoviča koju je režirao Poljak Krzysztof Warlikowski. Prisjeća se da je sve izgledalo “fenomenalno, kao na filmu, od kostima i režije, do glume”. Pjevala je pred tri tisuće ljudi, i to bez mikrofona. Također, nastupila je i u čuvenoj pariškoj Opéra Garnier.

Ta rođena Beograđanka diplomirala je na Fakultetu glazbenih umjetnosti, bila je najmlađa finalistica Međunarodnog natjecanja Ferruccio Tagliavini u Austriji, nakon čega ju je mezzosopranistica Elena Obraztsova pozvala u Sankt Peterburg, gdje je pohađala njezin majstorski tečaj. Pjevala je naslovnu ulogu u operi Carmen u Srpskom narodnom pozorištu, otvorila je i 54. festival Bemus u Koncertnoj dvorani Kolarca uz Sira Bryna Terfela pod ravnanjem maestra Bojana Suđića.

Prošlog proljeća, Petrović je s velikim uspjehom debitirala u Italiji u Teatru Massimo Bellini kao Principessa di Bouillon u “Adriani Lecouvreur”. U glazbenoj školi učila je gitaru i violinu, a nove uloge priprema prateći se na klaviru. Sofija Petrović bila je i talentirana sportašica, no sport, govori, nije mogao zadovoljiti njene umjetničke ambicije, pa se posvetila pjevačkoj karijeri.

Pojačanje iz Makedonije

Visoka 178 centimetara, zbog atraktivnog izgleda često se znala naći u neugodnim situacijama. Nekim je pjevačicama, kaže, smetala ne samo zbog glasa, nego i zbog svoje vanjštine. Zbog toga kaže da su u teatru “žene gore od muškaraca kad su u pitanju taštine, zavist, ljubomora”. Ona hrani i fizičkoj aktivnosti posvećuje iznimnu pozornost, ali u njenom slučaju, razlog je, otkriva, prvenstveno njen – glas.

“Sve to, naime, utječe na glas. Pavarotti, koji nije pazio na prehranu, jednom je šest mjeseci ostao bez glasa. I meni se nešto slično dogodilo nakon što sam u Hamburgu u jednom japanskom restoranu pojela lošu ribu, i to večer prije koncerta s hamburškim simfonijskim orkestrom; ostala sam bez glasa”, pojašnjava.

Uz Ivicu Čikeša, koji će na pozornici zagrebačkog HNK-a debitirati u “Čarobnoj fruli” Wolfgana Amadeusa Mozarta, nastupit će i mladi bariton iz Makedonije Davor Nekjak, također recentna akvizicija ovoga teatra. Uz Sofiju Petrović, ansambl HNK-a u Zagrebu u slijedeću sezonu ulazi, dakle, ozbiljno pojačan.