Uskoro u Zagrebu: Stručnjaci o tome kako se AI koristi u marketingu, kod nas i svijetu

Razgovarali smo s voditeljicom Marketing Cluba, Tenom Turčinović Barukčić, koja će moderirati prvi meetup idućeg utorka

Vodeći stručnjaci za umjetnu inteligenciju u marketingu okupit će se u utorak, 14. svibnja, na Marketing Clubu u Zagrebu. Radi se o prvom okupljanju marketinške i šire zajednice pod novom inicijativom Hrvatske udruge za umjetnu inteligenciju – CroAI.

Udruga se u pet godina svog poslovanja etablirala kao ključan sugovornik na sve teme vezane za umjetnu inteligenciju u društvu te okupila širok broj članova i prijatelja. Većini AI entuzijasta poznata je upravo kroz takozvane mikrozajednice koje se redovito okupljaju na teme strojnog učenja, razvoja proizvoda i DevOpsa.

Marketing i njegova poveznica s umjetnog inteligencijom temelj su novih takvih okupljanja s ciljem razmjene znanja, iskustava, grešaka i pitanja o mogućnostima AI rješenja u industriji. Marketing Club vodi Tena Turčinović Barukčić, članica odbora udruge, voditeljica marketinga u Woltu te vanjska suradnica Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, a nama je otkrila što očekivati na prvom druženju.

AI se najviše koristi u kreiranju sadržaja

„U Hrvatskoj je primjena AI rješenja u početnim fazama i jako ovisi čime se kompanija bavi. Primjerice, kreativne agencije su bile među prvim adopterima, u izradi kreativnih rješenja. Koriste AI kao dio kreativnog procesa, ne kao finalno rješenje. U konačnici su postali brži, efikasniji i konkurentniji na tržištu. Kada pričamo o velikim brendovima, oni više koriste AI rješenja s ciljem automatizacije pojedinih marketinških zadataka kao što su planiranje, dogovaranje, brainstorming te postoji velika želja za edukacijom o daljnjim područjima primjene“, kaže Turčinović Barukčić kojoj je upravo izražena razlika u primjeni, razumijevanju i stavovima prema umjetnoj inteligenciji u industriji bila jedan od ključnih razloga za Marketing Club.

Da je potencijal golem pokazuju najnoviji međunarodni izvještaji o korištenju AI rješenja u industriji koji najviše ističu upravo područje kreiranja tekstualnog i vizualnog sadržaja. Međutim, u istima ispitanici naglašavaju kako je potreba za edukacijom u ovom segmentu gotovo jednako velika kao i mogućnosti.

„Danas imamo dosta primjene umjetne inteligencije u marketinškim kampanjama od kreacije sadržaja do korištenja alata baziranih na umjetnoj inteligenciji koji pomažu brendovima da dobiju bolje razumijevanje svojih korisnika te personaliziraju komunikaciju svojim ciljanim skupinama. Ovo će svakako biti jedna od tema našim CroAI Marketing Club meet-upovima“, kaže Turčinović Barukčić. Dodaje kako vani ima raznih primjera, a među kreativnijima odabire kampanju od Nutelle koja je generirala 7 milijuna jedinstvenih naljepnica za svoje poznate staklenke. Do kraja kampanje svaka je staklenka prodana.

Niži menadžment prvi krene s implementacijom

Važna je postavka ovih meet-upova da se svatko mora osjećati pozvanim, ne samo pojaviti se nego postaviti i svako pitanje koje ih zanima. Prvi će se održati u Baru bez imena na ulazu u Laubu u 18 sati s temom ‘Unlocking the Power of AI: Personalized Marketing Strategies‘. Na njemu centralnom panelu okupit će mnogima poznata imena u industriji – Branimira Karačića, VP Marketinga u Sofascoreu, Tanyju Arianu Bendiš, direktoricu operacija i marketinga u Omnisearchu, te Gorana Vujasina, COO i voditelja performansa u Younited agenciji.

Za prvu ruku glavni su nam target srednji i niži menadžment. Oni su ti koji najčešće prvi kreću s implementacijom AI u marketingu. Prvo u manjim, a kasnije u veće sfere marketinga kao što su egzekucija marketing kampanje. Naravno za dugoročan uspjeh kompanije, projekta ili kampanje treba također krenuti od “glave”, tako da visoki menadžment također ima veliku ulogu kada pričamo o implementaciji umjetne inteligencije u marketingu na način da pruži prostor, budžete i vrijeme za testiranje AI alata u sferi marketinga“, poručila je.

Važna tema i na najpoznatijem vikendu u Rovinju

CroAI kao udruga već godinama okuplja kompanije, poduzetnika i profesionalce koji su entuzijasti za AI rješenja, pa se među njima nalaze brojne velike korporacije, hrvatski jednorozi, brojni startupi, ali i brojne marketinške agencije, njihovi osnivači, direktori, kreativni voditelji i umjetnici. Stoga je, smatra Martina Silov, Predsjednica udruge, osnivanje Marketing Cluba unutar udruge, ali i uspostavljanje AI Weekenda u suradnji s Weekend Media Festivalom, bio vrlo logičan korak za CroAI.

„Hrvatska se u posljednjih nekoliko godina istaknula kao jedna od vodećih tehnoloških zemalja u Europi s obzirom na broj stanovnika. U suradnji s Weekend Media Festivalom, želimo organizirati konferenciju koja će nas pozicionirati na mapi globalnih tehnoloških konferencija. Ovaj festival je mjesto gdje se spajaju poslovanje i umjetna inteligencija. S jedne strane sudjeluju banke, telekomi i velike korporacije, a s druge strane startupi, AI agencije i velike IT tvrtke koje nude AI rješenja“, kaže Silov kojoj je cilj da upravo AI Weekend bude njihovo mjesto susreta s umjetnom inteligencijom u praksi.

Ovim proširenjem aktivnosti u svijet marketinga, CroAI želi ponuditi svojoj zajednici i širem društvu, vrlo jasne i korisne savjete i uvid u dobre ali i loše prakse, kako bismo svi mogli bolje razumjeti i primjenjivati umjetnu inteligenciju. Njihova je misija, kažu, jasna: pomoći tvrtkama da bolje razumiju umjetnu inteligenciju, istražiti njezin ogroman potencijal i povezati se s drugima u industriji.